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キャラクター情報 2025.04.25

11th Anniv. 前夜祭スゴフェス!!新キャラ性能紹介

バーソロミュー・くま 聖地での暴走事件

■ここがポイント!
・特定のキャラタグを持つキャラを指定数以上編成していると、より強力な効果を発揮する船長効果と必殺技を持つ!
・「一味にかかっている吹き飛ばし状態を4ターン回復する」効果を発揮する必殺技を持つ!

■属性・タイプ
心・博識/強靭

■必殺技(Lv.6)
「くぐり抜ける猛攻」

・博識と強靭タイプキャラの必殺ターンを1短縮、入れ替え回数を3短縮する!
・一味にかかっている吹き飛ばし状態を4ターン回復する!
・3ターンの間博識と強靭タイプキャラがダメージ軽減状態の割合に応じて攻撃を上昇させる効果を発動する!(一味の軽減率が80%の場合は1.8倍となる)
・一味に[超人系][エッグヘッド][革命軍]が合計4人以上いる時、必殺発動時に一味にかかっているチェイン係数加算効果(増加は対象外)をさらに+1.0上昇させ、3ターンの間チェイン係数が+1.6(この効果は効果量上昇効果を2回まで受けられる)、それ以外の時、1ターンの間チェイン係数が+1.4される!(この効果は効果量上昇効果を2回まで受けられる)

■船長効果
「一心不乱に向かう先」

・冒険開始時一味の必殺ターンを1短縮する!
・博識と強靭タイプキャラの攻撃を5.25倍、体力を1.4倍にする!
・博識と強靭タイプキャラは[心][肉][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味の痺れ状態を10ターン回復する!
・【一味のキャラタグに応じて以下の効果を発揮する】
・一味に[エッグヘッド]が4人以上いる時、博識と強靭タイプキャラの攻撃をさらに1.1倍にする!
・一味に[エッグヘッド]が5人以上いる時、一味は船長効果無効状態を2ターン回復する!
・[超人系][革命軍]の基礎体力を+1500する!

■船員効果
・自分は必殺ターン巻き戻しを3ターン回復する!
・自分は吹き飛ばされない!

■タイプ超化
・発動条件:一味に以下のキャラの誰かから1人以上いる時(サポートキャラを除く)
 ジュエリー・ボニー、Dr.ベガパンク(「本体」、「正」、「悪」、「想」、「知」、「暴」、「欲」)、サボ、エンポリオ・イワンコフ、ベロ・ベティ、モーリー、カラス、リンドバーグ、コアラ、ハック、イナズマ、ニコ・ロビン
・博識タイプのタイプ超化を持つ!
・博識と強靭タイプキャラの必殺ターンを1短縮する!
・3ターンの間博識と強靭タイプキャラのスロットの影響を2.25倍にする!

■サポート効果(Lv.5)
・サポート対象:ジュエリー・ボニー
・冒険中1回限り、サポート対象キャラが必殺発動時、一味にかかっているチェイン係数加算効果(増加は対象外)をさらに+0.7上昇させ、一味にかかっている船長効果無効状態を2ターン回復する!

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:32
・大範囲の敵に攻撃×3倍のダメージを与える!
・博識タイプと心属性の仲間の防御アップ Lv.6!(20秒)
・自分が挑発状態になり(20秒)、攻撃×3倍のカウンター状態にする!(20秒)
・一味に博識・強靭タイプが8人以上いる時、攻撃の高い敵2体を100%の確率で強制退場状態にする!(8秒)

■海賊祭超必殺技(レベル上限突破 Lv.5)
・発動条件:自分が敵の海賊祭必殺技を3回受ける
・敵全体に攻撃×4倍のダメージを与える!
・博識タイプと心属性の仲間の防御アップ Lv.8(30秒)、攻撃×4倍のカウンター状態にする!(30秒)
・自分が挑発状態になる!(30秒)
・一味に博識・強靭タイプが8人以上いる時、攻撃の高い敵3体を100%の確率で強制退場状態にする!(15秒)

■海賊祭能力(Lv.5)
・心属性と博識タイプの仲間の体力アップ Lv.7、防御アップ Lv.7!
・自分のガード成功率アップ Lv.10!
・自分を1回まで戦闘不能時に体力を50%回復して復活する!

■GPバースト(Lv.5)
・敵全体に1000の固定ダメージを与える!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・一味の攻撃アップ Lv.3、体力、速度アップ Lv.3!




Dr.ベガパンク 無限の可能性を持つエネルギー

■ここがポイント!
・特定のキャラタグを持つキャラを指定数以上編成していると、より強力な効果を発揮する船長効果と必殺技を持つ!
・場を「ナワバリ:博識タイプ」にする効果を発動するタイプ超化を持つ!

■属性・タイプ
技・博識/自由

■必殺技(Lv.6)
「力説する科学の可能性」

・一味にかかっている攻撃ダウン状態を7ターン回復する!
・3ターンの間被ダメージ上昇中・弱体状態の敵に与えるダメージが2.5倍になる!
・一味に[科学者][エッグヘッド][ベガパンク]が合計4人以上いる時、3ターンの間博識・自由・強靭タイプキャラの攻撃を3.5倍(この効果は効果量上昇効果を2回まで受けられる)、それ以外の時、1ターンの間博識・自由・強靭タイプキャラの攻撃を3倍にする!(この効果は効果量上昇効果を2回まで受けられる)
・一味に[セラフィム]が1人以上いる時または[ベガパンク]が2人以上いる時、[科学者][セラフィム][ベガパンク]の次回の最後のタップ時の攻撃を40%上昇させる!(同様の効果がかかった場合蓄積可能:最大蓄積値200%、属性・タイプ等の指定に関わらず、攻撃可能キャラの全てで攻撃した際、最後のタップ時に効果が消費される)

■船長効果
「夢語る天才」

・冒険開始時一味の必殺ターンを1短縮する!
・博識・自由・強靭タイプキャラの攻撃を5.5倍、体力を1.2倍にする!
・博識・自由・強靭タイプキャラは[技][知][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味の必殺技で敵のダメージ軽減・一定以上のダメージ激減状態を減少または解除する効果を発動した時に、その効果をさらに1ターン減らす!
・【一味のキャラタグに応じて以下の効果を発揮する】
・一味に[科学者]が4人以上いる時、博識タイプキャラの攻撃をさらに1.2倍にする!
・一味に[エッグヘッド]が5人以上いる時、一味は封じ状態を2ターン回復する!
・[ベガパンク][セラフィム]の基礎攻撃力を+500する!

■船員効果
・博識・自由・強靭タイプキャラは[技][知][連]スロットも有利スロット扱いになり、場が「ナワバリ:博識」の時、博識タイプキャラの基礎攻撃力が+200される!
・このキャラが[知]スロットの状態でタップした時、一味にかかっているチェイン係数加算効果(増加は対象外)をさらに+0.3上昇させる!

■ラストタップスゴ技(Lv.5)
・発動条件: 最終BATTLEで、一味に以下のキャラの誰かから2人以上いる時(サポートキャラを除く)※ダブルキャラは1人とカウントする ”
Dr.ベガパンク(「正」、「悪」、「想」、「知」、「暴」、「欲」)、S-スネーク、S-ホーク、S-シャーク、S-ベア、戦桃丸、バーソロミュー・くま、ジュエリー・ボニー
・このターンに自身以外の博識タイプキャラが通常攻撃で与えたダメージの1.1倍を最終ダメージの合計値に加算する!

■タイプ超化
・発動条件:一味に以下のキャラの誰かから2人以上いる時(サポートキャラを除く)※ダブルキャラは1人とカウントする
Dr.ベガパンク(「正」、「悪」、「想」、「知」、「暴」、「欲」)、S-スネーク、S-ホーク、S-シャーク、S-ベア、戦桃丸、バーソロミュー・くま、ジュエリー・ボニー
・博識タイプのタイプ超化を持つ!
・1ターンの間ターン終了時に敵全体のHPを10%減らす!
・一味の[お邪魔]を含む全てのスロットを[連]スロットに変換する!
・自分のスロットを[知]スロットに変換する!
・2ターンの間場を「ナワバリ:博識タイプ」にする!(対象タイプキャラの数に応じて攻撃が最大1.5倍、被ダメージが最大25%減少)

■サポート効果(Lv.5)
・サポート対象:Dr.ベガパンク(「正」、「悪」、「想」、「知」、「暴」、「欲」)、S-スネーク、S-ホーク、S-シャーク、S-ベア、戦桃丸、バーソロミュー・くま、ジュエリー・ボニー
・冒険中1回限り、敵から攻撃ダウン状態を受けた時、次の一味の行動時に一味にかかっている攻撃ダウン状態を1ターン回復し、2ターンの間チェイン係数が+0.7される!

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:26
・技属性と自由タイプの仲間の体力を回復の3.5倍回復し、必殺封じ状態を短縮する!(10秒)
・バトル開始から40秒以降、一味の防御ダウン効果を100%の確率で打ち消す!
・技属性と自由タイプの仲間の必殺CTのたまる速度アップ Lv.5!(15秒)

■海賊祭超必殺技(レベル上限突破 Lv.5)
・発動条件:自分が敵の海賊祭必殺技を1回受ける
・技属性と自由タイプの仲間の体力を回復の4倍回復し、必殺封じ状態を短縮し(20秒)、必殺CTのたまる速度アップ Lv.7(30秒)、シールド Lv.5!(30秒)
・体力が50%以下の仲間の体力を回復の2倍回復する!
・一味の攻撃と防御ダウン効果を100%の確率で打ち消す!

■海賊祭能力(Lv.5)
・技属性と自由タイプの仲間の体力アップ Lv.6、攻撃アップ Lv.6、回復アップ Lv.6!
・バトル開始から40秒以降、技属性と自由タイプの仲間の必殺CTのたまる速度アップ Lv.3!

■GPバースト(Lv.5)
・敵全体に1000の固定ダメージを与える!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・一味の攻撃アップ Lv.3、体力、速度アップ Lv.3!

※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。


※以下、同一内容の英語翻訳となります。




Bartholomew Kuma – Rampaging Incident at the Sacred Land

Key Points!
He has a Captain Ability and Special that become stronger when forming a crew with a certain number of characters with specific Character Tags!
His Special reduces the crew’s Blown Away duration by 4 turns!

Type&Class
[PSY] / Cerebral & Powerhouse

Special(Lv.6)
Charging Through Fiercely

– Reduces Cerebral and Powerhouse class characters’ Special charge time by 1 turn and Switch Effect by 3
– Reduces crew’s Blown Away duration by 4 turns
– Boosts Cerebral and Powerhouse class characters’ ATK based on the damage reduction effect applied for 3 turns (e.g. if crew has 80% damage reduction, boosts ATK by 1.8x)
– When 4 or more [Paramythia-type], [Egghead], and/or [Revolutionary Army] are on the crew, activating a Special further boosts crew’s chain multiplier effects (except multiplicative boosts) by +1.0, and boosts the chain multiplier by +1.6 for 3 turns (up to 2 chain multiplier increasing effects can be applied), otherwise boosts the chain multiplier by +1.4 for 1 turn (up to 2 chain multiplier increasing effects can be applied)

Captain Ability
Relentless Dash to the Destination

– Reduces crew’s Special charge time by 1 turn at start of quest
– Boosts Cerebral and Powerhouse class characters’ ATK by 5.25x and HP by 1.4x
– Makes Cerebral and Powerhouse class characters’ [PSY], [RCV], and [TND] slots have matching slot effects
– Reduces crew’s Paralysis duration by 10 turns
– [The following effects are activated based on the crew’s Character Tags]
– When 4 or more [Egghead] are on the crew, boosts ATK by an additional 1.1x for Cerebral and Powerhouse class characters
– When 5 or more [Egghead] are on the crew, reduces crew’s Despair duration by 2 turns
– Boosts [Paramythia-type] and [Revolutionary Army] base HP by 1500

Crewmate Ability
– Reduces this character’s Special Reverse by 3 turns
– This character cannot be Blown Away

Super Class
– Activation Requirement: When 1 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters)
Jewelry Bonney, Dr. Vegapunk (Stella), Dr. Vegapunk “Shaka the Good”, Dr. Vegapunk “Lilith the Evil”, Dr. Vegapunk “Edison the Thinker”, Dr. Vegapunk “Pythagoras the Wise”, Dr. Vegapunk “Atlas the Violent”, Dr. Vegapunk “York the Greedy”, Sabo, Emporio Ivankov, Belo Betty, Morley, Karasu, Lindbergh, Koala, Hack, Inazuma, Nico Robin
– Changes Cerebral characters to Super Cerebral
– Reduces Cerebral and Powerhouse class characters’ Special charge time by 1 turn
– Boosts Cerebral and Powerhouse class characters’ slot effects by 2.25x for 3 turns

Support Effect (Lv.5)
– Eligible Supports: Jewelry Bonney
– Once per quest, when the eligible support activates a Special, further boost crew’s chain multiplier effects (except multiplicative boosts) by +0.7, and reduces crew’s Despair duration by 2 turns

Rumble Special (Lv.10) CT: 32
– Targets enemies within large range for ATK x 3 damage
– Targets Cerebral class and PSY-type teammates for DEF Up Lv.6 (20 s)
– Activates Provoke on self (20 s) and ATK x 3 Counter stance (20 s)
– If 8 or more Cerebral and/or Powerhouse class characters are on the team, target 2 high ATK enemies for 100% chance of Forced Out (8 s)

Rumble Super Special(Level Limit Break Lv.5)
– Activation Requirement: After getting hit by enemy’s Rumble Special 3 times
– Targets all enemies for ATK x 4 damage
– Targets Cerebral class and PSY-type teammates for DEF Up Lv.8 (30 s) and ATK x 4 Counter stance (30 s)
– Activates Provoke on self (30 s)
– If 8 or more Cerebral and/or Powerhouse class characters are on the team, targets 3 high ATK enemies for 100% chance of Forced Out (15 s)

Rumble Ability (Lv.5)
– PSY-type and Cerebral class teammates HP & DEF Up Lv.7
– This character’s Guard % Up Lv.10
– Revives self up to 1 time at 50% HP

GP Burst (Lv.5)
– Targets all enemies for 1000 damage

GP Leader (Lv.5)
– Team ATK Up Lv.3, HP, SPD Up Lv.3




Dr. Vegapunk – Infinite Possibilities of Energy

Key Points!
He has a Captain Ability and Special that become stronger when forming a crew with a certain number of characters with specific Character Tags!
He has a Super Class that can apply “Territory: Cerebral class” to the field!

Type&Class
[DEX] / Cerebral & Free Spirit

Special(Lv.6)
Advocating the Possibilities of Science

– Reduces crew’s ATK Down duration by 7 turns
– Boosts damage dealt to damage taken increased or Weakened status enemies by 2.5x for 3 turns
– When 4 or more [Scientist], [Egghead], and/or [Vegapunk] are on the crew, boosts Cerebral, Free Spirit, and Powerhouse class characters’ ATK by 3.5x for 3 turns (up to 2 boost effects can be applied), otherwise boosts Cerebral, Free Spirit, and Powerhouse class characters’ ATK by 3x for 1 turn (up to 2 boost effects can be applied)
– When 1 or more [Seraphim] or 2 or more [Vegapunk] are on the crew, boosts [Scientist], [Seraphim], and [Vegapunk] characters’ ATK of the next final tap by 40% (similar effects can stack, up to 200%; the effect will be spent during the final tap when attacking with all available characters regardless of the type/class requirement of the effect)

Captain Ability
The Genius Speaking About His Dream

– Reduces crew’s Special charge time by 1 turn at start of quest
– Boosts Cerebral, Free Spirit, and Powerhouse class characters’ ATK by 5.5x and HP by 1.2x
– Makes Cerebral, Free Spirit, and Powerhouse characters’ [DEX], [INT], and [TND] slots have matching slot effects
– When the crew’s Special move activates an effect that reduces or removes the enemy’s damage reduction effect or drastically reduces damage effect above a certain level, reduce the effect by an additional 1 turn
– [The following effects are activated based on the crew’s Character Tags]
– When 4 or more [Scientist] are on the crew, boosts Cerebral class characters’ ATK by 1.2x
– When 5 or more [Egghead] are on the crew, reduces crew’s Bind duration by 2 turns
– Boosts [Vegapunk] and [Seraphim] base ATK by 500

Crewmate Ability
– Makes Cerebral, Free Spirit, and Powerhouse class characters’ [DEX], [INT], and [TND] slots have matching slot effects, and if field has “Territory: Cerebral class”, boosts Cerebral class characters’ base ATK by 200.
– When tapping on this character with a [INT] slot, further boost crew’s chain multiplier effects (except multiplicative boosts) by +0.3

Final Tap Sugo Special (Lv.5)
– Activation Requirement: At final battle, when 2 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters) *Double Characters count as 1
Dr. Vegapunk “Shaka the Good”, Dr. Vegapunk “Lilith the Evil”, Dr. Vegapunk “Edison the Thinker”, Dr. Vegapunk “Pythagoras the Wise”, Dr. Vegapunk “Atlas the Violent”, Dr. Vegapunk “York the Greedy”, S-Snake, S-Hawk, S-Shark, S-Bear, Sentomaru, Bartholomew Kuma, Jewelry Bonney
– Adds 1.1x of damage dealt by normal attacks of other Cerebral characters this turn on top of the final damage

Super Class
– Activation Requirement: When 2 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters) *Double Characters count as 1
Dr. Vegapunk “Shaka the Good”, Dr. Vegapunk “Lilith the Evil”, Dr. Vegapunk “Edison the Thinker”, Dr. Vegapunk “Pythagoras the Wise”, Dr. Vegapunk “Atlas the Violent”, Dr. Vegapunk “York the Greedy”, S-Snake, S-Hawk, S-Shark, S-Bear, Sentomaru, Bartholomew Kuma, Jewelry Bonney
– Changes Cerebral characters to Super Cerebral
– Reduces all enemies’ HP by 10% at end of turn for 1 turn
– Changes all of crew’s slots to [TND], including [BLOCK] slots
– Changes character’s slot to [INT]
– Applies “Territory: Cerebral class” to the field (boosts crew’s ATK up to 1.5x and reduces damage taken up to 25% based on number of characters matching the territory) for 2 turns

Support Effect (Lv.5)
Eligible Supports: Dr. Vegapunk “Shaka the Good”, Dr. Vegapunk “Lilith the Evil”, Dr. Vegapunk “Edison the Thinker”, Dr. Vegapunk “Pythagoras the Wise”, Dr. Vegapunk “Atlas the Violent”, Dr. Vegapunk “York the Greedy”, S-Snake, S-Hawk, S-Shark, S-Bear, Sentomaru, Bartholomew Kuma, Jewelry Bonney
– Once per quest, if inflicted with ATK Down from the enemy, reduces the crew’s ATK Down duration by 1 turn at start of crew’s next turn and boosts the chain multiplier by +0.7 for 2 turns

Rumble Special (Lv.10) CT: 26
– Recovers HP of DEX-type / Free Spirit class teammates by 3.5x RCV and shortens Special Bind duration (10 s)
– After first 40 s of battle, targets team for 100% chance to remove DEF Down
– DEX-type / Free Spirit class teammates Special CT Speed Up Lv.5 (15 s)

Rumble Super Special(Level Limit Break Lv.5)
– Activation Requirement: After getting hit by enemy’s Rumble Special 1 time
– Recovers HP of DEX-type / Free Spirit class teammates by 4x RCV, shortens Special Bind duration (20 s), Special CT Speed Up Lv.7 (30 s), Shield Lv.5 (30 s)
– Recovers HP of teammates with 50% HP or less by 2x RCV
– Targets team for 100% chance to remove ATK Down and DEF Down

Rumble Ability (Lv.5)
– DEX-type / Free Spirit class teammates HP Up Lv.6, ATK Up Lv.6, RCV Up Lv.6
– After first 40 s of battle, DEX type / Free Spirit class teammates Special CT Speed Up Lv.3

GP Burst (Lv.5)
– Targets all enemies for 1000 damage

GP Leader (Lv.5)
– Team ATK Up Lv.3, HP, SPD Up Lv.3

*This content is still under development and is subject to change. Please check in-game after this character has been added.

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