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キャラクター情報 2025.06.25

サマーパラダイススゴフェス!! 新キャラ性能紹介

ナミ 波乗りこなす航海士

■ここがポイント!
・超連携技・力属性の属性超化を持つ!
・最大体力を超えて回復した値が一定値を超える場合、船長効果に「敵から受けた痺れ・やけど状態を10ターン回復する」効果が追加される!

■属性・タイプ
力・打突/博識

■必殺技(Lv.6)
「陽射し浴びる笑顔の輝き」

・敵が状態異常無効・特定状態異常以外の状態異常無効でない時、3ターンの間敵全体を痺れ状態にする!(60%の確率で行動ターンの減少が発生しない)
・一味にかかっている船長効果無効・攻撃ダウン状態を6ターン回復する!
・3ターンの間痺れ・熱傷状態の敵に与えるダメージが2.5倍になる!
・船長が打突か博識タイプキャラの時、1ターンの間チェイン係数の初期値が3.25、上限値が35.0で固定される!
・一味に[麦わらの一味][超人系]が合計3人以上いる時または一味が最大体力の上限を無視して回復できる状態の時、この必殺技の痺れ状態付与効果は敵の状態異常無効の効果を無視し、一味にかかっているチェイン係数固定状態を2ターン延長(この効果はこの必殺技のチェイン係数固定効果にも影響する)、特定状態の相手に与えるダメージ量上昇効果をさらに+0.25上昇させる!(この効果はこの必殺技の特定状態の相手に与えるダメージ量上昇効果にも影響する)

■船長効果
「肌に跳ねる水飛沫」

・BATTLE3開始時に一味の体力を25000回復する!
・攻撃開始前体力満タンで力属性・打突・博識タイプキャラの攻撃を5.75倍、それ以外の時は5.25倍にする!
・力属性・打突・博識タイプキャラの体力を1.3倍にする!
・一味は[力][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・ターン終了時に体力を3000回復する!
・最大体力を超えて回復した値が50000以上の時、船長効果に「敵から受けた痺れ・やけど状態を10ターン回復する」効果が追加される!(蓄積が超えたタイミングでかかっている効果には無効)

■船員効果
・ターン終了時に体力を600回復する!
・一味の基礎攻撃力と基礎回復力が+100され、一味は痺れ状態を1ターン回復する!

■超連携技(Lv.5)
・発動条件:最終BATTLEの時、一味に以下のキャラの誰かから2人以上いる時(サポートキャラを除く)※ダブルキャラは1人とカウントする
ニコ・ロビン、ヤマト、お玉、キャロット、ネフェルタリ・ビビ、レベッカ、マンシェリー、シュガー、しらほし、ジュエリー・ボニー、ボア・ハンコック、コアラ、ヴィンスモーク・レイジュ、ペローナ、うるティ、たしぎ、シャーロット・リンリン(ビッグ・マム)
・1ターンの間力属性・打突・博識タイプキャラの連携攻撃力上昇2.25倍になる!
・1ターンの間ラストタップスゴ技を発動したキャラの基礎攻撃力を+800する!(必殺技効果と重複可能)

■属性超化
・発動条件:一味に以下のキャラの誰かから2人以上いる時(サポートキャラを除き、自分が船員でも発動可能)※ダブルキャラは1人とカウントする
ニコ・ロビン、ヤマト、お玉、キャロット、ネフェルタリ・ビビ、レベッカ、マンシェリー、シュガー、しらほし、ジュエリー・ボニー、ボア・ハンコック、コアラ、ヴィンスモーク・レイジュ、ペローナ、うるティ、たしぎ、シャーロット・リンリン(ビッグ・マム)
・力属性の属性超化を持つ!
・一味の体力を10000回復する!
・自分のスロットを[連]スロットに変換する!([お邪魔]も変換可、[超お邪魔][和]虹スロットは変換できないという制約を無視する)
・2ターンの間チェイン係数が+1.2される!

■サポート効果(Lv.5)
・サポート対象:力属性であり、[麦わらの一味]のキャラタグを持つキャラ
・冒険中1回限り、サポート対象キャラが必殺発動時、一味にかかっている攻撃ダウン状態を1ターン回復、1ターンの間チェイン係数が2.5倍で固定される!

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:35
・力属性と打突タイプの仲間の体力を回復の3倍回復する!
・自分以外の力属性と打突タイプの仲間の必殺CTを20%短縮する!
・[麦わらの一味]の仲間にシールド Lv.5!(20秒)

■海賊祭超必殺技(レベル上限突破 Lv.5)
・発動条件:自分が敵の海賊祭必殺技を2回受ける
・一味の体力を回復の4.5倍回復し、一定時間ごとに500ずつの自動回復状態にする!(30秒)
・自分以外の仲間の必殺CTを40%短縮する!
・一味にシールド Lv.7(30秒)!

■海賊祭能力(Lv.5)
・力属性と打突タイプの仲間の体力アップ Lv.6、回復アップ Lv.6、防御アップ Lv.6!
・[麦わらの一味]の仲間の攻撃アップ Lv.5!

■GPバースト(Lv.5)
・発動条件:仲間が2体撃破される
・敵全体に1000の固定ダメージを与える

■GPリーダースキル(Lv.5)
・一味の攻撃アップ Lv.3、体力、速度アップ Lv.3!

ヤマト&お玉 二人の楽しいひと時

■ここがポイント!
・ラストタップスゴ技、打突タイプのタイプ超化を持つ!
最大体力を超えて回復した値が一定値を超える場合、船長効果に「敵から受けた攻撃ダウン・必殺封じ状態を10ターン回復する」効果が追加される!

■属性・タイプ
心・打突/博識

■必殺技(Lv.6)
「ドキドキワクワクの波乗り」

・心属性・打突・博識タイプキャラの必殺ターンを2短縮する!
・一味にかかっている痺れ状態を6ターン回復する!
・キャラの回復×50倍の体力を回復する!
・3ターンの間心属性・打突・博識タイプキャラの基礎攻撃力を+1750する!
・船長が打突か博識タイプキャラの時、打突と博識タイプキャラの次回の最後のタップ時の攻撃を40%上昇する!(同様の効果がかかった場合蓄積可能:最大蓄積値200%、属性・タイプ等の指定に関わらず、攻撃可能キャラの全てで攻撃した際、最後のタップ時に効果が消費される)
・一味に[子供][超人系][動物系幻獣種]が合計3人以上いる時、または一味が最大体力の上限を無視して回復できる状態の時、必殺発動時に敵全体にかかっている被ダメージ上昇効果をさらに+0.5上昇させる!

■船長効果
「平和で楽しい時間」

・冒険開始時一味のスロットを[肉]スロットに変換する!
・BATTLE3開始時に[肉]スロットを[和]スロットに変換する!
・攻撃開始前体力満タンで心属性・打突・博識タイプキャラの攻撃を5.75倍、それ以外の時は5.25倍にする!
・心属性・打突・博識タイプキャラの体力を1.3倍にする!
・一味は[心][肉]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味はPERFECTでも[肉]を獲得できる!
・最大体力を超えて回復した値が50000以上の時、船長効果に「敵から受けた攻撃ダウン・必殺封じ状態を10ターン回復する」効果が追加される!(蓄積が超えたタイミングでかかっている効果には無効)

■船員効果
・ターン終了時に体力を600回復する!
・一味の基礎攻撃力が+100され、必殺ターン巻き戻しを1ターン回復する!

■ラストタップスゴ技(Lv.5)
・発動条件:最終BATTLEで一味の体力が70%以上の時
・自分のスロットを[和]スロットに変換する!([お邪魔]も変換可)
・1ターンの間自分の基礎攻撃力が+2000上昇する!(必殺技効果と重複可能)

■タイプ超化
・発動条件:一味に以下のキャラの誰かから2人以上いる時(サポートキャラを除き、自分が船員でも発動可能)※ダブルキャラは1人とカウントする
ナミ、ニコ・ロビン、キャロット、ネフェルタリ・ビビ、レベッカ、マンシェリー、シュガー、しらほし、ジュエリー・ボニー、ボア・ハンコック、コアラ、ヴィンスモーク・レイジュ、ペローナ、うるティ、たしぎ、ポートガス・D・エース
・打突タイプのタイプ超化を持つ!
・一味の体力を10000回復する!
・自分の必殺ターンを2短縮する!
・2ターンの間敵全体の被ダメージを1.75倍に上昇させる!

■サポート効果(Lv.5)
・サポート対象:心属性の打突タイプキャラ
・BATTLE3開始時、打突タイプキャラの[肉]スロットを[和]スロット(攻撃を2.5倍にするスロットであり、敵・味方ともに[和]スロットを変換対象とできない)に変換する!

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:28
・一味に打突と博識タイプが6人以上いる時、自分の攻撃アップ Lv.6!(5秒)
・敵3体に攻撃×4倍のダメージを与える!
・[動物系幻獣種]の敵に攻撃×5倍のダメージを与える!

■海賊祭超必殺技(レベル上限突破 Lv.5)
・発動条件:自分が敵の海賊祭必殺技を2回受ける
・自分の攻撃アップ Lv.8!(30秒)
・敵全体に攻撃×5倍のダメージを与える!
・[動物系幻獣種]の敵に攻撃×6倍のダメージを与える!

■海賊祭能力(Lv.5)
・打突と博識タイプの仲間の攻撃アップ Lv.5、体力アップ Lv.5!
・一味に打突と博識タイプが6人以上いる時、一味の防御アップ Lv.5、速度アップ Lv.5!
・一味に[超人系][動物系幻獣種][動物系古代種]が4人以上いる時、自分の攻撃アップ Lv.5!

■GPバースト(Lv.5)
・発動条件:仲間が2体撃破される
・敵全体に1000の固定ダメージを与える!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・一味の攻撃アップ Lv.3、体力、速度アップ Lv.3!

※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。


※以下、同一内容の英語翻訳となります。




Nami – Wave-Riding Navigator

Key Points!
She has Super Tandem and can change STR characters to Super STR!
She can add “Reduces Paralysis/Burn duration inflicted from the enemy by 10 turns” to her Captain Ability if the amount of HP beyond the crew’s maximum HP healed is over a certain amount!

Type&Class
[STR] / Striker & Cerebral

Special(Lv.6)
Sunny Smile

– When enemies do not have immunity to status effects / immunity (excluding certain status effects), applies Paralysis status to all enemies for 3 turns (60% chance not to reduce action turns)
– Reduces crew’s Despair and ATK Down duration by 6 turns
– Boosts damage dealt to Paralysis / Ignited status enemies by 2.5x for 3 turns
– If Captain is a Striker or Cerebral class character, locks the chain multiplier’s minimum value at 3.25 and maximum value at 35.0 for 1 turn
– When 3 or more [Straw Hat Pirates] and/or [Paramythia-type] are on the crew, or when crew has ability to heal ignoring max HP limit, inflicting Paralysis status with this Special ignores enemies’ immunity to status effects and extends the duration of crew’s lock chain multiplier effect by 2 turns (Special’s effect also influences lock chain multiplier effect) and increases crew’s damage dealt to enemies with a specific status effect boost by 0.25x (effect applies to damage dealt to enemies with a specific status effect boost from this Special)

Captain Ability
Glistening Spray

– Heals crew’s HP by 25,000 at the start of battle 3
– Boosts STR-type and Striker / Cerebral class characters’ ATK by 5.75x when HP is full at start of attack (5.25x otherwise)
– Boosts STR-type and Striker / Cerebral class characters’ HP by 1.3x
– Makes crew’s [STR] and [TND] slots have matching slot effects
– Heals crew by 3000 HP at end of turn
– Adds “Reduces Paralysis/Burn duration inflicted by the enemy by 10 turns” to Captain Ability if amount of HP beyond crew’s maximum HP healed is over 50,000 (statuses inflicted before the healing amount threshold reached will not be affected)

Crewmate Ability
– Heals crew by 600 HP at end of turn
– Boosts crew’s base ATK and base RCV by 100 and reduces crew’s Paralysis duration by 1 turn

Super Tandem (Lv.5)
– Activation Requirement: At final battle, when 2 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters) *Double Characters count as 1
– Nico Robin, Yamato, Otama, Carrot, Nefeltari Vivi, Rebecca, Mansherry, Sugar, Shirahoshi, Jewelry Bonney, Boa Hancock, Koala, Vinsmoke Reiju, Perona, Ulti, Tashigi, Charlotte Linlin (Big Mom)
– Applies ATK Boost (Tandem) of 2.25x to STR-type and Striker / Cerebral class characters for 1 turn
– Boosts base ATK by 800 for user of Final Tap Sugo Special for 1 turn (stacks with effects from Special)

Super Types
– Activation Requirement: When 2 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters; can even activate when this character is a crewmate) *Double Characters count as 1
Nico Robin, Yamato, Otama, Carrot, Nefeltari Vivi, Rebecca, Mansherry, Sugar, Shirahoshi, Jewelry Bonney, Boa Hancock, Koala, Vinsmoke Reiju, Perona, Ulti, Tashigi, Charlotte Linlin (Big Mom)
– Changes STR characters to Super STR
– Heals crew by 10,000 HP
– Changes character’s slot (including [BLOCK] slot; ignoring inability to change [S. BLOCK], [WANO], and Rainbow slots) to [TND]
– Boosts the chain multiplier by 1.2 for 2 turns

Support Effect (Lv.5)
– Eligible Supports: STR-type [Straw Hat Pirates] characters
– Once per quest, when the supported character activates a Special, reduces the crew’s ATK Down duration by 1 turn and locks the chain multiplier to 2.5x for 1 turn

Rumble Special (Lv.10) CT:35
– Recovers HP of STR-type and Striker class teammates by 3x RCV
– Targets STR-type and Striker class teammates (not including self) for Special CT 20% reduction
– Targets [Straw Hat Pirates] teammates for Shield Lv.5 (20 s)

Rumble Super Special(Level Limit Break Lv.5)
– Activation Requirement: After getting hit by enemy’s Rumble Special 2 times
– Recovers HP of team by 4.5x RCV, and targets team for 500 HP per interval auto-healing (30 s)
– Targets teammates (not including self) for Special CT 40% reduction
– Targets team for Shield Lv.7 (30 s)

Rumble Ability (Lv.5)
– Targets STR-type and Striker class teammates for HP Up Lv.6, RCV Up Lv.6, DEF Up Lv.6
– Targets [Straw Hat Pirates] teammates for ATK Up Lv.5

GP Burst (Lv.5)
– Activation Requirement: When 2 teammates are defeated
– Targets all enemies for 1,000 damage

GP Leader (Lv.5)
– Targets team for ATK Up Lv.3, and HP, SPD Up Lv.3

Yamato & Otama – A Shared Happy Moment

Key Points!
They have Final Tap Sugo Special and can change Striker characters to Super Striker!
They can add “Reduces ATK Down/Special Bind duration inflicted by the enemy by 10 turns” to their Captain Ability if the amount of HP beyond the crew’s maximum HP healed is over a certain amount!

Type&Class
[PSY] / Striker & Cerebral

Special(Lv.6)
Exhilarating Wave-Riding

– Reduces PSY-type and Striker / Cerebral class characters’ Special charge time by 2 turns
– Reduces crew’s Paralysis duration by 6 turns
– Heals crew’s HP by 50x character’s RCV
– Boosts PSY-type and Striker / Cerebral class characters’ base ATK by 1,750 for 3 turns
– If Captain is a Striker or Cerebral class character, boosts the ATK of the next final tap performed by a Striker or Cerebral character by 40% (similar effects can stack, up to 200%; the effect will be spent during the final tap when attacking with all available characters regardless of the type/class requirement of the effect)
– When 3 or more [Child], [Paramythia-type], and/or [Mythical Zoan-type] are on the crew, or when crew has ability to heal ignoring max HP limit, activating a Special further increases all enemies’ increase damage taken effect by 0.5

Captain Ability
Pleasant Moment

– Changes crew’s slots to [RCV] at start of quest
– Change’s [RCV] slots to [WANO] slots at start of battle 3
– Boosts PSY-type and Striker / Cerebral class characters’ ATK by 5.75x when HP is full at start of attack (5.25x otherwise)
– Boosts PSY-type and Striker / Cerebral class characters’ HP by 1.3x
– Makes crew’s [PSY] and [RCV] slots have matching slot effects
– Allows crew to obtain [RCV] slots with PERFECT taps
– Adds “Reduces ATK Down/Special Bind duration inflicted by the enemy by 10 turns” to Captain Ability if amount of HP beyond crew’s maximum HP healed is over 50,000 (statuses inflicted before the healing amount threshold reached will not be affected)

Crewmate Ability
– Heals crew by 600 HP at end of turn
– Boosts crew’s base ATK by 100 and reduces Special Reverse by 1 turn

Final Tap Sugo Special (Lv.5)
– Activation Requirement: At final battle, when crew’s HP is 70% or more
– Changes character’s slot (including [BLOCK] slot) to [WANO]
– Boosts character’s base ATK by 2,000 for 1 turn (stacks with effects from Special)

Super Class
– Activation Requirement: When 2 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters; can even activate when this character is a crewmate) *Double Characters count as 1
Nami, Nico Robin, Carrot, Nefeltari Vivi, Rebecca, Mansherry, Sugar, Shirahoshi, Jewelry Bonney, Boa Hancock, Koala, Vinsmoke Reiju, Perona, Ulti, Tashigi, Portgas D. Ace
– Changes Striker characters to Super Striker
– Heals crew’s HP by 10,000
– Reduces character’s Special charge time by 2 turns
– Increases damage taken for all enemies by 1.75x for 2 turns

Rumble Special (Lv.10) CT:28
– When 6 or more Striker and/or Cerebral characters are on the team, targets self for ATK Up Lv.6 (5 s)
– Targets 3 enemies for ATK x 4 damage
– Targets [Mythical Zoan-type] enemies for ATK x 5 damage

Rumble Super Special(Level Limit Break Lv.5)
– Activation Requirement: After getting hit by enemy’s Rumble Special 2 times
– Targets self for ATK Up Lv.8 (30 s)
– Targets all enemies for ATK x 5 damage
– Targets [Mythical Zoan-type] enemies for ATK x 6 damage

Rumble Ability (Lv.5)
– Targets Striker / Cerebral class teammates for ATK Up Lv.5, HP Up Lv.5
– When 6 or more Striker and/or Cerebral characters are on the team, targets team for DEF Up Lv.5, SPD Up Lv.5
– When 4 or more [Paramythia-type], [Mythical Zoan-type], and/or [Ancient Zoan-type] characters are on the team, targets self for ATK Up Lv.5

GP Burst (Lv.5)
– Activation Requirement: When 2 teammates are defeated
– Targets all enemies for 1,000 damage

GP Leader (Lv.5)
– Targets team for ATK Up Lv.3, and HP, SPD Up Lv.3

*This content is still under development and is subject to change. Please check in-game after this character has been added.

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