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キャラクター情報 2025.10.08

エッグヘッド最終局面!! 超スゴフェス!!五老星集結編 新キャラ性能紹介

トップマン・ウォーキュリー聖 世界政府最高権力“五老星”法務武神

■ここがポイント!
・冒険開始時に一味に編成されているキャラの総コストに応じて、1ターンの間野心と強靭タイプキャラの通常攻撃による属性相性の影響を最大5倍にする必殺技を持つ!
・一味に[五老星][天竜人][海軍]が合計5人以上いる時かつ一味に全属性がいる時、敵にかかっているダメージ上限固定効果の1.3倍まで上限を無視してダメージを与えることができるようになる船長効果を持つ!

■属性・タイプ
速・野心/強靭

■必殺技(Lv.6)
斬り潰す武神の突撃

・敵1体に全ての防御効果・防御力を無視してキャラの攻撃×250倍の無属性ダメージを与える!
・一味にかかっている封じ状態を20ターン回復する!
・冒険開始時に一味に編成されているキャラの総コスト(フレンド、サポートキャラのコストを含む)に応じて、1ターンの間野心と強靭タイプキャラの通常攻撃による属性相性の影響を最大5倍にする!(コスト500未満:4倍、コスト500以上:4.25倍、コスト600以上:4.5倍、コスト700以上:4.75倍、コスト750以上:5倍)
・一味にかかっている遅延中の敵に与えるダメージが上昇する効果をアクション必殺技の判定に応じてさらに最大1.5倍与える!(MISS:1.1倍、GOOD:1.2倍、GREAT:1.3倍、PERFECT:1.4倍、EXCELLENT:1.5倍、最大効果値は全て10倍まで)
・一味に全属性がいる時、敵の状態異常無効の効果を無視して2ターンの間敵全体の被ダメージを1.75倍に上昇させる!

■船長効果
姿現す「封豨」

・速属性・野心・強靭タイプキャラの攻撃を6倍にする!
・一味は[速][肉]スロットも有利スロット扱いになる!
・自分が船長でアクション必殺技の判定がEXCELLENTの時(フレンド船長・助っ人船長は不可)、3ターンの間「[五老星][天竜人][海軍]の攻撃を1.1倍にする」が「[五老星][天竜人][海軍]の攻撃を1.3倍にする」になる!
・一味が属性相性強化状態の時、さらに一味の必殺技で属性相性強化効果が発動した時にその効果量を属性相性強化効果の効果量上昇効果として扱う!(この船長効果は重複せず、効果量上昇の効果は1回の必殺技にて1回のみ発動、再上昇と重複不可能)
【一味のキャラタグに応じて以下の効果を発揮する】
・[五老星][天竜人][海軍]の攻撃を1.1倍、体力を2倍にする!
・冒険開始時[五老星][天竜人]の必殺ターンを15短縮する!
・一味に[五老星][天竜人][海軍]が合計5人以上いる時かつ一味に全属性がいる時、敵にかかっているダメージ上限固定効果の1.3倍まで上限を無視してダメージを与えることができるようになる!

■船員効果
・野心と強靭タイプキャラの基礎ステータスが+150され、同タイプキャラは[速]スロットも有利スロット扱いになる!
・このキャラが[連]スロットの状態でタップした時、一味にかかっている遅延中の敵に与えるダメージが上昇する効果をさらに+0.2上昇させる!

■超連携ブースト
・発動条件:[五老星][天竜人][世界政府][海軍]が超連携技を発動した時
<Lv.1の場合の発動効果>
・1ターンの間[五老星][天竜人][世界政府][海軍]のブーストレベルを1上昇する!
<Lv.5の場合の発動効果>
・1ターンの間[天竜人][世界政府][海軍]のブーストレベルを5上昇、[五老星]のブーストレベルを7上昇する!

■EX超化
・発動条件:一味の属性相性強化の効果値が8倍以上の時、または最大体力の上限を無視して回復状態になった時(自分が船員でも発動可能)

・野心タイプと速属性のEX超化を持つ!
・一味にかかっているやけど状態を6ターン回復する!
・1ターンの間受けるダメージを70%減らす!

■サポート効果(Lv.5)
・サポート対象:コスト99以上のキャラ
・冒険中1回限り、敵から封じ状態を受けた時、次の一味の行動時に一味にかかっている封じ状態を3ターン回復する!

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:25
・大範囲の敵に防御力を無視して攻撃×1.2倍のダメージを与える!
・一味に野心タイプが5人以上いる時、または一味に[五老星]が5人以上いる時、自分を固定ダメージを100%の確率で回避する状態にし、防御無視ダメージを100%の確率で回避する状態にし、割合ダメージを100%の確率で回避する状態にする!(20秒)
・一味に野心タイプが5人以上いる時、または一味に[五老星]が5人以上いる時、自分に必殺CTのたまる速度ダウン Lv.5!(50秒)
・[海軍][世界政府]の仲間にシールド Lv.3!(20秒)

■海賊祭能力(Lv.5)
・速属性・野心タイプ・[五老星]の仲間の攻撃アップ Lv.7、防御アップ Lv.5!
・残り体力が50%以下の時、自分の必殺CTのたまる速度アップ Lv.5!
・一味に野心タイプが5人以上いる時、または一味に[五老星]が5人以上いる時、自分にシールド Lv.5!
・一味に野心タイプが5人以上いる時、または一味に[五老星]が5人以上いる時、自分を2回まで戦闘不能時に体力を50%回復して復活する!
・[海軍][世界政府]の仲間の防御アップ Lv.3、吹き飛ばし発生率アップ Lv.5!

■GPバースト(Lv.5)
・発動条件:吹き飛ばしを6回発生させる
・技・速属性と野心・強靭タイプの仲間を割合ダメージを100%の確率で回避する状態にし、シールド Lv.5!(20秒)
・敵全体に6000の固定ダメージ!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・速属性と[五老星]の仲間の体力アップ Lv.6、防御アップ Lv.4、必殺CTのたまる速度アップ Lv.3!
・野心・強靭タイプの仲間の攻撃、速度アップ Lv.6、吹き飛ばし発生率アップ Lv.3!
・[海軍][世界政府]の仲間の体力アップ Lv.4、防御アップ Lv.2、吹き飛ばし発生率アップ Lv.3!

マーカス・マーズ聖 世界政府最高権力“五老星”環境武神

■ここがポイント!
・冒険開始時に一味に編成されているキャラの総コストに応じて、1ターンの間遅延中の敵に与えるダメージを最大4倍にする必殺技を持つ!
・一味に[五老星][天竜人][海軍]が合計5人以上いる時かつ一味に全属性がいる時、敵にかかっているダメージ上限固定効果の1.3倍まで上限を無視してダメージを与えることができるようになる船長効果を持つ!

■属性・タイプ
力・野心/射撃

■必殺技(Lv.6)
迫り来る武神の咆哮

・一味にかかっているチェイン係数固定・チェイン係数増加量低下状態を10ターン回復する!
・船長が野心か射撃タイプキャラの時、遅延無効・状態異常無効・特定状態異常以外の状態異常無効の効果を無視して敵全体の攻撃を1ターン遅延し、一味の[お邪魔]を含む全てのスロットを[連]スロットに変換する!
・冒険開始時に一味に編成されているキャラの総コスト(フレンド、サポートキャラのコストを含む)に応じて、1ターンの間遅延中の敵に与えるダメージが最大4倍になる!(コスト500未満:3倍、コスト500以上:3.25倍、コスト600以上:3.5倍、コスト700以上:3.75倍、コスト750以上:4倍)
・一味にかかっている属性相性強化効果をアクション必殺技の判定に応じてさらに最大1.5倍にする!(MISS:1.1倍、GOOD:1.2倍、GREAT:1.3倍、PERFECT:1.4倍、EXCELLENT:1.5倍、最大効果値は全て10倍まで)
・一味に全属性がいる時、1ターンの間チェイン係数の初期値が3.0、上限値が30.0で固定される!

■船長効果
姿現す「以津真天」

・力属性・野心・射撃タイプキャラの攻撃を6倍にする!
・一味は[力][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・自分が船長でアクション必殺技の判定がEXCELLENTの時(フレンド船長・助っ人船長は不可)、3ターンの間「[五老星][天竜人][海軍]の攻撃を1.1倍にする」が「[五老星][天竜人][海軍]の攻撃を1.3倍にする」になる!
・一味が特定状態の相手に与えるダメージ量上昇状態の時、さらに一味の必殺技でダメージ量上昇効果が発動した時にその効果量をダメージ量上昇効果の効果量上昇効果として扱う!(この船長効果は重複せず、効果量上昇の効果は1回の必殺技にて1回のみ発動、再上昇と重複不可能)
【一味のキャラタグに応じて以下の効果を発揮する】
・[五老星][天竜人][海軍]の攻撃を1.1倍、体力を2倍にする!
・冒険開始時[五老星][天竜人]の必殺ターンを15短縮する!
・一味に[五老星][天竜人][海軍]が合計5人以上いる時かつ一味に全属性がいる時、敵にかかっているダメージ上限固定効果の1.3倍まで上限を無視してダメージを与えることができるようになる!

■船員効果
・野心と射撃タイプキャラは[力][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・このキャラが[連]スロットの状態でタップした時、一味にかかっている属性相性強化効果をさらに+0.25上昇させる!

■超連携技
・発動条件:最終BATTLEの時、一味に以下のキャラの誰かから3人以上いる時(サポートキャラを除く)※ダブルキャラは1人とカウントする
トップマン・ウォーキュリー聖、イーザンバロン・V・ナス寿郎聖、ジェイガルシア・サターン聖、シェパード・十・ピーター聖、フィガーランド・ガーリング聖、ロズワード聖、チャルロス聖、シャルリア宮、ドンキホーテ・ミョスガルド聖

<Lv.1の場合の発動効果>
・1ターンの間野心タイプキャラの連携攻撃力上昇2倍にする!
<Lv.5の場合の発動効果>
・1ターンの間野心タイプキャラの連携攻撃力上昇3倍にする! ・1ターンの間一味の[力][心]スロットによる攻撃の倍率をスロット有利時2.75倍、通常時1.0倍、不利時0.5倍にする!(本来の有利時倍率は2倍)

■EX超化
・発動条件:一味の特定状態の相手に与えるダメージ量上昇効果の効果値が6倍以上の時、または最大体力の上限を無視して回復状態になった時(自分が船員でも発動可能)

・野心タイプと力属性のEX超化を持つ!
・敵全体のHPバーにかかっている全てのバリアを1ターン減らし、野心タイプキャラの次回の最後のタップ時の攻撃を25%上昇させる!(同様の効果がかかった場合蓄積可能:最大蓄積値200%、属性・タイプ等の指定に関わらず、攻撃可能キャラの全てで攻撃した際、最後のタップ時に効果が消費される)

■サポート効果(Lv.5)
・サポート対象:コスト99以上のキャラ
・最終BATTLE開始時、野心タイプキャラの[お邪魔]スロットを[連]スロットに変換し、一味にかかっているチェイン係数増加量低下状態を3ターン回復する!

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:28
・敵全体に3000の固定ダメージを与える!
・一味に射撃タイプが5人以上いる時、または一味に[五老星]が5人以上いる時、一味の攻撃アップ Lv.5、速度アップ Lv.5、必殺CTのたまる速度アップ Lv.5!
・一味に射撃タイプが5人以上いる時、または一味に[五老星]が5人以上いる時、敵全体の必殺CTのたまる速度ダウン Lv.5!(20秒)
・自分以外の[海軍][世界政府]の仲間の必殺CTを20%短縮する!
・残り体力が1%以下の時、必殺CTの蓄積が少ない攻撃型の仲間1体の必殺CTを100%短縮し、必殺CTの蓄積が多い攻撃型の仲間1体を100%の確率で速攻状態にする!

■海賊祭能力(Lv.5)
・力属性・射撃タイプ・[五老星]の仲間の体力アップ Lv.7、速度アップ Lv.7、防御アップ Lv.5!
・一味に射撃タイプが5人以上いる時、または一味に[五老星]が5人以上いる時、敵全体の防御ダウン Lv.3、必殺CTのたまる速度ダウン Lv.3!
・一味に射撃タイプが5人以上いる時、または一味に[五老星]が5人以上いる時、[海軍][世界政府]の仲間の必殺CTのたまる速度アップ Lv.3!
・自分が戦闘不能になった時、1度だけ海賊祭必殺技を発動する!

■GPバースト(Lv.5)
・発動条件:ダメージを16回与える
・敵全体に6000の固定ダメージを与える!
・打突・強靭タイプの敵に防御力を無視してリーダー基礎攻撃×2倍のダメージを与える!
・力属性と射撃・野心タイプの仲間の必殺CTを40%短縮する!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・力属性と[五老星]の仲間の回復アップ Lv.6、防御アップ Lv.4、必殺CTのたまる速度アップ Lv.3!
・射撃・野心タイプの仲間の体力、速度アップ Lv.6、攻撃アップ Lv.4!
・[海軍][世界政府]の仲間の体力、回復アップ Lv.4、防御アップ Lv.2!

※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。


※以下、同一内容の英語翻訳となります。

St. Topman Warcury – Godhead of Justice of the Five Elders, the Highest Authority of the World Government

Key Points!
-His Special boosts Driven and Powerhouse class characters’ type effects of normal attacks by up to 5x for 1 turn, depending on the total Cost of crew members at start of quest!
-He has a Captain Ability where if 5 or more [Five Elders], [Celestial Dragon], and/or [Navy] are on the crew, and if every type is on the crew, he allows damage to deal up to 1.3x of enemies’ damage limit effect!

Type&Class
QCK/Driven&Powerhouse

Special(Lv.6)
Shredding Rampage of the War God

– Deals 250x character’s ATK in non-type damage to 1 enemy (ignoring all defensive effects and DEF)
– Reduces crew’s Bind duration by 20 turns
– Boosts Driven / Powerhouse class characters’ type effects of normal attacks by up to 5x for 1 turn based on total Cost of crew at start of quest (including Friend Captains and Support characters): less than 500 Cost: 4x, 500 Cost or more: 4.25x, 600 Cost or more: 4.5x, 700 Cost or more 4.75x, 750 Cost or more: 5x
– Further increases crew’s damage dealt to delayed enemies boost by up to 1.5x based on the outcome of the following Action Special (MISS: 1.1x, GOOD: 1.2x, GREAT: 1.3x, PERFECT: 1.4x, EXCELLENT: 1.5x, up to a maximum of 10x)
– When every type is on the crew, ignores immunity to status effects and increases damage taken for all enemies by 1.75x for 2 turns

Captain Ability
Emerging Fengxi

– Boosts QCK-type and Driven / Powerhouse class characters’ ATK by 6x
– Makes crew’s [QCK] and [RCV] slots have matching slot effects
– If this character is a Captain (Friend/Helper Captain does not count) and performs EXCELLENT for the Action Special, for 3 turns, “Boosts [Five Elders], [Celestial Dragon], and [Navy] characters’ ATK by 1.1x” becomes “Boosts [Five Elders], [Celestial Dragon], and [Navy] characters’ ATK by 1.3x”
– If the crew has type effect boost, and if the crew uses a Special to further boost type effect, treats the effect as a modifier to the type effect boost and further increases the effect amount (This Captain Ability does not stack, and the effect to boost the effect amount can only be activated once per Special; cannot be stacked with another increase)
– [The following effects are activated based on the crew’s Character Tags]
– Boosts [Five Elders], [Celestial Dragon], and [Navy] characters’ ATK by 1.1x and HP by 2x
– Reduces [Five Elders] and [Celestial Dragon] characters’ Special charge time by 15 turns at start of quest
– When 5 or more [Five Elders], [Celestial Dragon], and/or [Navy] are on the crew, and when every type is on the crew, allows damage to deal up to 1.3x of enemies’ damage limit effect

Crewmate Ability
– Boosts Driven / Powerhouse class characters’ base stats by 150 and makes Driven / Powerhouse class characters’ [QCK] slots have matching slot effects
– When tapping on this character with a [TND] slot, further increases crew’s damage dealt to delayed enemies boost by 0.2

Super Tandem Boost
-Activation Requirement:When activating Super Tandem with [Five Elders], [Celestial Dragon], [World Government], or [Navy] characters
-<Lv.1 Activation Effect>
-Raises [Five Elders], [Celestial Dragon], [World Government], and [Navy] characters’ Boost Level by 1 for 1 turn
-<Lv.5 Activation Effect>
-Raises [Celestial Dragon], [World Government], and [Navy] characters’ Boost Level by 5 and [Five Elders] characters’ Boost Level by 7 for 1 turn

EX Super
-Activation Requirement:When the crew’s type effect boost is 8x or more, or when crew has ability to heal ignoring max HP limit (can even activate when this character is a crewmate)
-Changes Driven characters into Super Driven and changes QCK characters into Super QCK
-Reduces crew’s Burn duration by 6 turns
-Reduces damage taken by 70% for 1 turn

Support Effect (Lv.5)
– Eligible Supports:Characters with a Cost of 99 or more
– Once per quest, if inflicted with Bind status from the enemy, reduces crew’s Bind duration by 3 turns at start of crew’s next turn

Rumble Special (Lv.10) CT:25
– Targets enemies within large range ignoring DEF for ATK x 1.2 damage
– When 5 or more Driven class teammates are on the team, or when 5 or more [Five Elders] are on the team, targets self for 100% chance to evade fixed damage, 100% chance to evade DEF-ignoring damage, and 100% chance to evade percentage damage (20 s)
– When 5 or more Driven class teammates are on the team, or when 5 or more [Five Elders] are on the team, targets self for Special CT Speed Down Lv.5 (50 s)
– Targets [Navy] and [World Government] teammates for Shield Lv.3 (20 s)

Rumble Ability (Lv.5)
– Targets QCK-type, Driven class and [Five Elders] teammates for ATK Up Lv.7, DEF Up Lv.5
– When remaining HP is 50% or below, targets self for Special CT Speed Up Lv.5
– When 5 or more Driven class teammates are on the team, or when 5 or more [Five Elders] are on the team, targets self for Shield Lv.5
– When 5 or more Driven class teammates are on the team, or when 5 or more [Five Elders] are on the team, revives self up to 2 times at 50% HP
– Targets [Navy] and [World Government] teammates for DEF Up Lv.3, Blow Away % Up Lv.5

GP Burst (Lv.5)
– Activation Requirement:Inflict Blow Away 6 times
– Targets DEX / QCK-type and Driven / Powerhouse class teammates for 100% chance to evade percentage damage, Shield Lv.5 (20 s)
– Targets all enemies for 6,000 damage

GP Leader (Lv.5)
– Targets QCK-type and [Five Elders] teammates for HP Up Lv.6, DEF Up Lv.4, Special CT Speed Up Lv.3
– Targets Driven / Powerhouse class teammates for ATK, SPD Up Lv.6, Blow Away % Up Lv.3
– Targets [Navy] and [World Government] teammates for HP Up Lv.4, DEF Up Lv.2, Blow Away % Up Lv.3

St. Marcus Mars – Godhead of Environment of the Five Elders, the Highest Authority of the World Government

Key Points!
-His Special boosts damage to delayed enemies by up to 4x for 1 turn, depending on the total Cost of crew members at start of quest!
-When 5 or more [Five Elders], [Celestial Dragon], and/or [Navy] are on the crew, and when every type is on the crew, his Captain Ability allows damage to deal up to 1.3x of enemies’ damage limit effect!

Type&Class
STR/Driven&Shooter

Special(Lv.6)
Overwhelming Roar of the War God

– Reduces crew’s Decrease Set Chain Multiplier / Chain Multiplier Growth Rate duration by 10 turns
– If Captain is a Driven or Shooter class character, delays the attack of all enemies by 1 turn (ignoring immunity to delay, immunity to status effects, or immunity (excluding certain status effects)) and changes all of crew’s slots to [TND], including [BLOCK] slots
– Boosts damage to delayed enemies by up to 4x for 1 turn based on total Cost of crew at start of quest (including Friend Captains and Support characters): less than 500 Cost: 3x, 500 Cost or more: 3.25x, 600 Cost or more: 3.5x, 700 Cost or more 3.75x, 750 Cost or more: 4x
– Further increases crew’s type effect boosts by up to 1.5x based on the outcome of the following Action Special (MISS: 1.1x, GOOD: 1.2x, GREAT: 1.3x, PERFECT: 1.4x, EXCELLENT: 1.5x, up to a maximum of 10x)
– When every type is on the crew, locks the chain multiplier’s minimum value at 3.0 and maximum value at 30.0 for 1 turn

Captain Ability
Emerging Itsumade

– Boosts STR-type and Driven / Shooter class characters’ ATK by 6
– Makes crew’s [STR] and [TND] slots have matching slot effects
– If this character is a Captain (Friend/Helper Captain does not count) and performs EXCELLENT for the Action Special, for 3 turns, “Boosts [Five Elders], [Celestial Dragon], and [Navy] characters’ ATK by 1.1x” becomes “Boosts [Five Elders], [Celestial Dragon], and [Navy] characters’ ATK by 1.3x”
– If the crew has a damage boost to enemies with a specific status effect, and if the crew uses a Special to further boost damage, treats the effect as a modifier to the damage boost and further increases the effect amount (This Captain Ability does not stack, and the effect to boost the effect amount can only be activated once per Special; cannot be stacked with another increase)
– [The following effects are activated based on the crew’s Character Tags]
– Boosts [Five Elders], [Celestial Dragon], and [Navy] characters’ ATK by 1.1x and HP by 2x
– Reduces [Five Elders] and [Celestial Dragon] characters’ Special charge time by 15 turns at start of quest
– When 5 or more [Five Elders], [Celestial Dragon], and/or [Navy] are on the crew, and when every type is on the crew, allows damage to deal up to 1.3x of enemies’ damage limit effect

Crewmate Ability
– Makes Driven and Shooter class characters’ [STR] and [TND] slots have matching slot effects
– When tapping on this character with a [TND] slot, further increases crew’s type effect boosts by 0.25

Super Tandem
-Activation Requirement:At final battle, when 3 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters) *Double Characters count as 1
St. Topman Warcury, St. Ethanbaron V. Nusjuro, St. Jaygarcia Saturn, St. Shepherd Ju Peter, St. Figarland Garling, St. Roswald, St. Charlos, St. Shalria, St. Donquixote Myosgard

-<Lv.1 Activation Effect>
-Applies ATK Boost (Tandem) of 2x to Driven class characters for 1 turn
-<Lv.5 Activation Effect>
-Applies ATK Boost (Tandem) of 3x to Driven class characters for 1 turn Changes crew ATK multiplier of [STR] and [PSY] slots to 2.75x when slots match (normally 2.0x), 0.5x when unfavorable, 1.0x otherwise, for 1 turn

EX Super
-Activation Requirement:When the crew’s damage boost to enemies with a specific status effect is 6x or more, or when crew has ability to heal ignoring max HP limit (can even activate when this character is a crewmate)
-Changes Driven characters into Super Driven and changes STR characters into Super STR
-Reduces the duration of all enemy barriers by 1 turn, and boosts the ATK of the next final tap performed by Driven class characters by 25% (similar effects can stack, up to 200%; the effect will be spent during the final tap when attacking with all available characters regardless of the type/class requirement of the effect)

Support Effect (Lv.5)
– Eligible Supports:Characters with a Cost of 99 or more
– At final battle, changes Driven class characters’ [BLOCK] slot to [TND] and reduces crew’s Decrease Chain Multiplier Growth Rate duration by 3 turns

Rumble Special (Lv.10) CT:28
– Targets all enemies for 3,000 damage
– When 5 or more Shooter class characters are on the team, or when 5 of more [Five Elders] are on the team, targets team for ATK Up Lv.5, SPD Up Lv.5, Special CT Speed Up Lv.5
– When 5 or more Shooter class teammates are on the team, or when 5 or more [Five Elders] are on the team, targets all enemies for Special CT Speed Down Lv.5 (20 s)
– Targets [Navy] and [World Government] teammates (not including self) for Special CT 20% reduction
– When remaining HP is 1% or below, reduces Special CT of 1 Attack Style teammate with low Special CT by 100%, and targets 1 Attack Style teammate with high Special CT for 100% chance of Haste

Rumble Ability (Lv.5)
– Targets STR-type, Shooter class and [Five Elders] teammates for HP Up Lv.7, SPD Up Lv.7, DEF Up Lv.5
– When 5 or more Shooter class characters are on the team, or when 5 or more [Five Elders] are on the team, targets all enemies for DEF Down Lv.3, Special CT Speed Down Lv.3
– When 5 or more Shooter class characters are on the team, or when 5 or more [Five Elders] are on the team, targets [Navy] and [World Government] teammates for Special CT Speed Up Lv.3
– When this character is KO’d, activates Rumble Special 1 time

GP Burst (Lv.5)
– Activation Requirement:Inflict damage 16 times
– Targets all enemies for 6,000 damage
– Targets Striker / Powerhouse class enemies ignoring DEF for Leader base ATK x 2 damage
– Targets STR-type and Shooter / Driven class teammates for Special CT 40% reduction

GP Leader (Lv.5)
– Targets STR-type and [Five Elders] teammates for RCV Up Lv.6, DEF Up Lv.4, Special CT Speed Up Lv.3
– Targets Shooter / Driven class teammates for HP, SPD Up Lv.6, ATK Up Lv.4
– Targets [Navy] and [World Government] teammates for HP, RCV Up Lv.4, DEF Up Lv.2

*This content is still under development and is subject to change.
Please check in-game after this character has been added.

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