NEWS

キャラクター情報 2024.04.25

「10th Anniv. 前夜祭スゴフェス!!」新キャラ性能紹介

ロー&ベポ 降りかかる特殊な病

■ここがポイント!
一味にかかっている状態異常の数が多いほど基礎攻撃力が上昇する必殺技!!
船長効果では、体力を高く保つことで一味の攻撃力をさらに強化できる!

■属性・タイプ
知/技・博識/斬撃

■必殺技
「急ぐ戦闘準備」
必殺ターン:14(最大強化時)

※以下はダブルキャラの状態で必殺技を発動したときの効果となります。
・一味にかかっている船長効果無効・回復無効・船無効状態を7ターン回復
・一味の体力を30000回復
・2ターンの間防御ダウン中の敵に与えるダメージが2.5倍
・必殺技発動時の一味にかかっている状態異常の数に応じて、2ターンの間技・知属性・博識タイプキャラの基礎攻撃力を下記のように上昇させる
0~3個:+1250
4~6個:+1500
7~9個:+1750
10個以上:+2000
・一味にかかっている、特定状態の相手に与えるダメージ量上昇の効果を1ターン延長、効果を+0.3上昇させる
・基礎攻撃力上昇効果を1ターン延長、効果を+500上昇させる(この効果はこの必殺技の特定状態の相手に与えるダメージ量上昇の効果と基礎攻撃力上昇効果にも影響する)

■船長効果
「仮初の女の姿」

・冒険開始時一味の必殺ターンを1短縮
・技・知属性・博識タイプキャラの攻撃を5.5倍、体力が80%以上の時約6倍、体力を1.2倍にする
・技・知属性・博識タイプキャラは[技][知][連]スロットも有利スロット扱い
・技・知属性・博識タイプキャラは受けるダメージを15%減らし、ターン終了時に体力を5000回復
・一味は必殺ターン巻き戻し状態を10ターン回復
・キャラの通常攻撃が弱点を突いた時、そのキャラのスロットは次のターン[連]スロットに変換される
・このキャラが[連]スロットの状態でタップした時、基礎攻撃力上昇効果が2回上昇できるようになり、効果をさらに+300上昇させる

■超入れ替え効果
入れ替え回数:6

・一味にかかっている攻撃ダウン状態を3ターン回復
・1ターンの間技・知属性・博識タイプキャラの攻撃を2倍(この効果は他の攻撃力上昇効果がかかった場合効果量がその値に変化する)
・一味にかかっている攻撃上昇効果をさらに+0.25上昇
・ターン終了時に一味の体力を5000回復
・防御力ダウン無効・状態異常無効・特定状態異常以外の状態異常無効の効果を無視して1ターンの間敵全体の防御力を80%減、1ターン経過後、防御力ダウン無効・状態異常無効・特定状態異常以外の状態異常無効の効果を無視して1ターンの間敵全体の防御力を80%減
・3ターンの間「ロー&ベポ」になる

キッド&キラー 最高の相棒

■ここがポイント!
[爆弾][強化爆弾]スロットで攻撃すると特殊効果を発動できる船長効果!
必殺技や超入れ替え効果で弱体化させた敵に大ダメージを与えよう!!

■属性・タイプ
知/技・野心/強靭

■必殺技
「絆が織り成す超絶連携」
必殺ターン:14(最大強化時)

※以下はダブルキャラの状態で必殺技を発動したときの効果となります。
・敵全体に全ての防御効果・防御力を無視してキャラの攻撃×200倍の無属性ダメージを与える
・一味の必殺ターンを2短縮
・敵全体にかかっているダメージ軽減状態(一定以上のダメージ軽減は対象外)を7ターン減
・必殺発動時すでに一味が属性相性強化状態の時、2ターンの間技・知属性・野心タイプキャラの通常攻撃のチェイン係数増加量が最大で+0.6になる(Good+0.2、Great+0.4、Perfect+0.6になる)
・2ターンの間技・知属性・野心タイプキャラの通常攻撃による属性相性の影響を2.5倍
・必殺技発動時の敵全体にかかっている状態異常の数に応じて、2ターンの間チェイン係数の初期値を下記のように変化させ、上限値を30.0に固定する
0~2個:2.5
3~5個:2.75
6~7個:3.0
8個以上:3.25
・一味にかかっている属性相性強化効果を1ターン延長、効果を+0.3上昇させる
・一味にかかっているチェイン係数固定効果を1ターン延長、効果を+0.25上昇させる

■船長効果
「揺るがない相棒との絆」

・冒険開始時一味の必殺ターンを1短縮する
・技・知属性・野心タイプキャラの攻撃を5.5倍、[連][爆弾][強化爆弾]スロットが出ている場合約6倍、体力を1.3倍にする
・一味の[速]スロットが[爆弾]スロットになり、[速]スロットの出現率が微増
・一味は[爆弾][強化爆弾]スロットも有利スロット扱い、[爆弾][強化爆弾]スロットによるダメージを0にする
・このキャラが[連][爆弾][強化爆弾]スロットの状態でタップした時、「3ターンの間ターン終了時に敵全体にキャラの攻撃×200倍の無属性ダメージを与える」効果を発動する。
さらに、3ターンの間[連][爆弾][強化爆弾]スロットによる攻撃の有利時の倍率を2.5倍、通常時1.5倍、不利時0.5倍にする(本来の有利時倍率は2倍、強化爆弾の通常時は1.5倍、それ以外は1倍)

■超入れ替え効果
入れ替え回数:6

・敵全体にかかっている【※一定以上のダメージ軽減】状態を3ターン減
・1ターンの間技・知属性・野心タイプキャラのスロットの影響を2倍(この効果は他のスロット影響増大効果がかかった場合効果量がその値に変化する)
・一味にかかっているスロット影響増大効果をさらに+0.25上昇
・一味のスロットを[爆弾]スロットに変換([お邪魔]も変換可)
・1ターンの間一味の[爆弾][強化爆弾]スロットを有利スロット扱い
・敵全体の知と技属性耐性を30%下げる
・3ターンの間「キッド&キラー」になる

※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。

※以下、同一内容の英語翻訳となります。


Law & Bepo – Afflicted by a Special Disease

Key Points!
The more status ailments there are affecting your crew, the greater the base ATK boost when you use their Special!
Their Captain Ability gives your crew an extra ATK boost while you maintain a high HP!

Type&Class
INT/DEX&Cerebral/Slasher

Special
Hasty Combat Preparations
Special Charge Turns: 14 (at MAX status)

*The effects below apply when they use their Special as a double character.
– Reduces crew’s Despair/RCV Bind/Bind Ship Ability duration by 7 turns
– Heals crew’s HP by 30,000 HP
– Boosts damage dealt to DEF Down enemies by 2.5x for 2 turns
– Boosts DEX, INT and Cerebral characters’ base ATK for 2 turns based on the number of status effects applied on crew
+1250 for 0-3 effects
+1500 for 4-6 effects
+1750 for 7-9 effects
+2000 for 10 or more effects
– Extends the duration of crew’s damage dealt to enemies with a specific status effect boost by 1 turn and further boosts the effect by +0.3
– Extends the effect of crew’s base ATK by 1 turn and further boosts the effect by +500

Captain Ability
Temporary Female Form

– Reduces crew’s Special charge time by 1 turn at start of quest
– Boosts DEX, INT and Cerebral characters’ HP by 1.2x, ATK by 5.5x, boosts their ATK by approximately 6x when crew’s HP is at 80% or above
– Makes their [DEX][INT][TND] slots have matching slot effects
– Reduces damage taken by 15%, heals crew by 5,000 HP at end of turn
– Reduces crew’s Special Reverse by 10 turns
– If a character’s normal attack is effective against the enemy’s type, changes that character’s slot to[TND] the next turn
– Tapping on this character with a [TND] slot will allow crew’s base ATK boost effect to be further increased up to 2 times, and further increases the boost effect by +300

Super Switch Effect
Required Switch Effect Uses: 6

– Reduces crew’s ATK Down duration by 3 turns
– Boosts DEX, INT and Cerebral characters’ ATK by 2x for 1 turn (effect can be overwritten with other ATK boost effects)
– Further increases crew’s ATK boost effects by +0.25 (effect applies to ATK boost from this Switch Effect)
– Heals 5,000 HP at end of turn for 1 turn
– Reduces all enemies’ DEF by 80% (ignoring immunity to DEF Down, immunity to all status effects, or immunity (excluding certain status effect)) for 1 turn, after 1 turn reduces all enemies’ DEF by 80% (ignoring immunity to DEF Down, immunity to all status effects, or immunity (excluding certain status effect)) for 1 turn
– Becomes “Law & Bepo” for 3 turns

Kid & Killer – Best Partners

Key Points!
Attacking with [BOMB] and [S. BOMB] slots activates a special effect when using their Captain Ability!
Use their Special and their Super Switch Effect to weaken enemies and deal major damage!

Type&Class
INT/DEX & Driven/Powerhouse

Special
Strong-Bonded Coordinated Attack
Special Charge Turns: 14 (at MAX status)

*The effects below apply when they use their Special as a double character.
– Deals 200x character’s ATK in non-type damage to all enemies (ignoring all defensive effects and DEF)
– Reduces crew’s Special charge time by 2 turns
– Reduces all enemies damage reduction duration (except ≪Damage Reduction Over Certain Amount≫) by 7 turns
– If crew has type effects of normal attacks when Special is launched, boosts DEX, INT and Driven characters’ chain multiplier growth rate of normal attacks up to +0.6 (GOOD +0.2; GREAT +0.4; PERFECT +0.6) for 2 turns
– Boosts DEX, INT and Driven characters’ type effects of normal attacks by 2.5x for 2 turns
– Sets the chain multiplier’s minimum value for 2 turns based on number of status effects applied on enemy when Special is launched, and sets the chain multiplier’s maximum to 30.0 for 2 turns
2.5 for 0-2 effects
2.75 for 3-5 effects
3.0 for 6-7 effects
3.25 for 8 or more effects
– Extends the duration of crew’s type effects of normal attacks by 1 turn and further increases the effect by +0.3, – Extends the duration of crew’s lock chain multiplier effect by 1 turn and further increases the effect by +0.25

Captain Ability
Partners of an Unbreakable Bond

– Reduces crew’s Special charge time by 1 turn
– Boosts DEX, INT and Driven characters’ HP by 1.3x, ATK by 5.5x, boosts their ATK by approximately 6x when they have [TND][BOMB][S. BOMB] slots
– Changes crew’s [QCK] slot to [BOMB] slot, slightly increases chance of crew landing on [QCK] slots
– Makes crew’s [BOMB][S. BOMB] slots have matching slot effects, and makes [BOMB][S. BOMB] slots deal 0 damage to crew
– Tapping on this character with a [TND][BOMB][S. BOMB] slot will apply the effect of “deals 200x character’s ATK in non-type damage to all enemies at end of turn for 3 turns” and change crew’s ATK multiplier of [TND][BOMB][S. BOMB] slots to 2.5x when slots match, 0.5x when unfavorable, 1.5x otherwise (normally 2.0x when matching; 1.5x for [S. BOMB] slots; 1x otherwise) for 3 turns

Super Switch Effect
Required Switch Effect Uses: 6

– Reduces all enemies’ ≪Damage Reduction Over Certain Amount≫ duration by 3 turns
– Boosts DEX, INT and Driven characters’ slot effects by 2x for 1 turn (effect can be overwritten with other slot effect boosts)
– Further increases crew’s slot effect boosts by +0.25
– Changes crew’s slots (including [BLOCK] slots) to [BOMB] slots
– Makes crew’s [BOMB][S. BOMB] slots have matching slot effects for 1 turn
– Applies -30% INT and DEX Resistance to all enemies for 1 turn
– Becomes “Kid& Killer” for 3 turns

*This content is still under development and is subject to change.
Please check in-game after this character has been added.

トップページへ戻る