「10th Year Memories of 麦わらの一味 スゴフェス!!ゾロ・サンジ編」新キャラ性能紹介
ロロノア・ゾロ Memories of 麦わらの一味
■ここがポイント!
斬撃タイプ超化や船員効果で必殺ターンを短縮!
クリティカルが発生すると敵のタイプ耐性を低下させる!
■属性・タイプ
技・斬撃/自由
■必殺技
「見据える「大剣豪」の夢」
・一味にかかっている痺れ状態を7ターン回復する!
・2ターンの間技属性・斬撃・自由タイプキャラの基礎攻撃力を+1750する!
・2ターンの間一味のクリティカル時のダメージがさらに75%上乗せされて増加する!(この効果は潜在能力のクリティカル攻撃を習得しているキャラにのみ影響する)
・必殺発動時に一味にかかっている攻撃上昇効果は効果量上昇効果を2回まで受けられるようになる!
・このターン「見据える「大剣豪」の夢」を使用している場合、一味にかかっている基礎攻撃力上昇効果をさらに+500(この効果はこの必殺技の基礎攻撃力上昇効果にも影響する)、必殺発動時に一味にかかっている攻撃上昇効果をさらに+0.5上昇させる!
■ラストタップスゴ技(Lv.5)
・自分のスロットを[和]スロットに変換する!([お邪魔]も変換可)
・1ターンの間自分の基礎攻撃力が+2500上昇する!(必殺技効果と重複可能)
■その他の注目ポイント
・斬撃タイプのタイプ超化を持つ!
・タイプ超化時に自分の必殺ターンを10短縮、2ターンの間斬撃と自由タイプキャラのクリティカルの発生確率を20%上昇し(この効果は潜在能力のクリティカル攻撃を習得しているキャラにのみ影響し、発生確率の上限値は100%)、2ターンの間技属性・斬撃・自由タイプキャラの攻撃を2.5倍にする!
・技属性・斬撃・自由タイプキャラの攻撃をスロット一致時約5.75倍、通常時5.25倍、体力を1.3倍にする!
・斬撃と自由タイプキャラは[技][連]スロットも有利スロット扱いになり、一味の[連]スロット出現率が上昇する!
・一味の必殺技で基礎攻撃力上昇効果が発動した時、その効果を1ターン延長する!
・潜在能力でクリティカル攻撃を持っている斬撃と自由タイプキャラがクリティカルを発生させた時、1ターンの間敵全体の斬撃と自由タイプ耐性を3%下げる!
・船員効果では技属性・斬撃・自由タイプの船長が必殺使用時、自分の必殺ターンが10短縮されるぞ!(1度の冒険で1回まで発動する)
サンジ Memories of 麦わらの一味
■ここがポイント!
格闘タイプ超化や船員効果で必殺ターンを短縮!
格闘・自由タイプを中心に一味を強化!
■属性・タイプ
心・格闘/自由
■必殺技
「目指す「オールブルー」」
・一味にかかっている封じ状態を7ターン回復する!
・2ターンの間防御力ダウン中の敵に与えるダメージが2.75倍になる!
・2ターンの間チェイン係数が+1.7される!
・必殺発動時に一味にかかっている属性相性強化効果は効果量上昇効果を2回まで受けられるようになる!
・このターン「目指す「オールブルー」」を使用している場合、一味にかかっているチェイン係数加算効果(増加は対象外)をさらに+0.7上昇させ(この効果はこの必殺技のチェイン係数加算効果にも影響する)、必殺発動時に一味にかかっている属性相性強化効果をさらに+0.5上昇させる!
■超連携技(Lv.5)
・1ターンの間格闘と自由タイプキャラの連携攻撃力上昇2.25倍にする!
・一味にかかっているダメージ量上昇の効果を+0.2上昇する!
■その他の注目ポイント
・格闘タイプのタイプ超化を持つ!
・タイプ超化時に自分の必殺ターンを10短縮、自分のスロットを[連]スロットに変換([お邪魔]も変換可)、防御力ダウン無効・状態異常無効・特定状態異常以外の状態異常無効の効果を無視して2ターンの間敵全体の防御力を50%減らし、2ターンの間心属性・格闘・自由タイプキャラの通常攻撃による属性相性の影響を2.25倍にする!
・心属性・格闘・自由タイプキャラの攻撃をスロット一致時約5.75倍、通常時5.25倍、体力を1.3倍にする!
・格闘と自由タイプキャラは[心][肉][連]スロットも有利スロット扱いになり、一味の[肉][連]スロット出現率が上昇する!
・一味の必殺技でチェイン係数加算効果(増加は対象外)が発動した時、その効果を1ターン延長する!
・一味はPERFECTでも[肉]を獲得できる!
・受けるダメージを10%減らす!
・船員効果では心属性・格闘・自由タイプの船長が必殺使用時、自分の必殺ターンが10短縮されるぞ!(1度の冒険で1回まで発動する)
※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。
※以下、同一内容の英語翻訳となります。
Roronoa Zoro – Memories of Straw Hat Pirates
Key Points!
Special charge time is reduced by Super Class Slasher or Crewmate Ability!
Critical hits will reduce enemy Class Resistances!
Type&Class
DEX/Slasher&Free Spirit
Special
Dream of Becoming the Greatest Swordsman
– Reduces crew’s Paralysis duration by 7 turns
– Boosts DEX, Slasher, and Free Spirit characters’ bast ATK by +1750 for 2 turns
– Boosts crew’s damage dealt when landing a Critical hit by 75% (effect applies only to characters with Critical ATK Potential Ability) for 2 turns
– Allows crew’s ATK boost to be further increased up to 2 times
– If “Dream of Becoming the Greatest Swordsman” was used in this turn, further increases crew’s base ATK boosts by +500 (effect applies to base ATK boost from this Special), and further increases crew’s ATK boosts when Special is launched by +0.5
Final Tap Sugo Special(Lv.5)
– Changes character’s slot (including [BLOCK] slot) to [WANO] slot (boosts ATK by 2.5x; cannot be changed by crew or enemies)
– Boosts character’s base ATK by +2500 for 1 turn (stacks with effects from Special)
Other Key Points
– Changes Slasher characters to Super Slasher
– Reduces character’s Special charge time by 10 turns, boosts Slasher and Free Spirit characters’ Critical rate by 20% for 2 turns (effect applies only to characters with Critical ATK Potential Ability; highest possible chance is 100%), boosts DEX, Slasher, and Free Spirit characters’ ATK by 2.5x for 2 turns
– Boosts DEX, Slasher, and Free Spirit characters’ ATK by approximately 5.75x when slots match (5.25x otherwise) HP by 1.3x
– Makes Slasher and Free Spirit characters’ [DEX][TND] slots have matching slot effects, and boosts crew’s chance of landing on [TND] slots
– If crew uses a Special to apply base ATK boosts, extends the duration of that effect by 1 turn
– When a Slasher or Free Spirit character with Critical ATK Potential Ability performs a Critical attack, applies -3% Slasher and Free Spirit Resistance to all enemies for 1 turn
– When a DEX, Slasher, or Free Spirit Captain uses a Special, reduces character’s Special charge time by 10 turns (only once per quest)
Sanji – Memories of Straw Hat Pirates
Key Points!
Special charge time is reduced by Super Class Fighter or Crewmate Ability!
Powers up your crew with a focus on Fighter and Free Spirit Classes!
Type&Class
PSY/Fighter&Free Spirit
Special
Searching for the All Blue
– Reduces crew’s Bind duration by 7 turns
– Boosts damage dealt to DEF Down enemies by 2.75x for 2 turns
– Boosts chain multiplier by +1.7 for 2 turns
– Allows crew’s type effect boost to be further increased up to 2 times
– If “Searching for the All Blue” was used in this turn, further increases crew’s additive chain multiplier boosts (except multiplicative boosts) by +0.7 (effect applies to additive chain multiplier boost from this Special), and further increases crew’s type effect boosts when Special is launched by +0.5
Super Tandem(Lv.5)
– Applies ATK Boost (Tandem) of 2.25x to Fighter and Free Spirit characters for 1 turn
– Further increases crew’s damage boost by +0.2
Other Key Points
– Changes Fighter characters to Super Fighter
– Reduces character’s Special charge time by 10 turns, changes character’s slot (including [BLOCK] slot) to [TND] slot, reduces all enemies’ DEF by 50% (ignoring immunity to DEF Down, immunity to all status effects, or immunity excluding certain status effect) for 2 turns, boosts the type effects of normal attacks for PSY, Fighter, and Free Spirit characters by 2.25x for 2 turns
– Boosts PSY, Fighter, and Free Spirit characters’ ATK by approximately 5.75x when slots match (5.25x otherwise), HP by 1.3x
– Makes Fighter and Free Spirit characters’ [PSY][RCV][TND] slots have matching slot effects, and boosts crew’s chance of landing on [RCV][TND] slots
– If crew uses a Special to apply additive chain multiplier boosts (except multiplicative boosts), extends the duration of that effect by 1 turn
– Allows crew to obtain [RCV] slots with PERFECT taps
– Reduces damage taken by 10%
– When a PSY, Fighter, or Free Spirit Captain uses a Special, reduces character’s Special charge time by 10 turns (only once per quest)
*This content is still under development and is subject to change.
Please check in-game after this character has been added.