NEWS

キャラクター情報 2024.06.27

「10th Year Memories of 麦わらの一味 スゴフェス!!ナミ・ロビン編」新キャラ性能紹介

ナミ Memories of 麦わらの一味

■ここがポイント!
技属性超化や船員効果で必殺ターンを短縮!
チェイン係数を固定し味方を強化!

■属性・タイプ
技・博識/打突

■必殺技
「自ら描く「世界地図」の夢」

・一味にかかっている必殺封じ状態を7ターン回復する!
一味のスロットを1ターン固定、[お邪魔]を含む全てのスロットを[連]スロットに変換する!
・技属性・博識・打突タイプキャラの次回の最後のタップ時の攻撃を30%上昇する!(同様の効果がかかった場合蓄積可能:最大蓄積値200%、属性・タイプ等の指定に関わらず、攻撃可能キャラの全てで攻撃した際、最後のタップ時に効果が消費される)
・必殺発動時に敵全体にかかっている被ダメージ量上昇効果は効果量上昇効果を2回まで受けられるようになる!
・必殺発動時までに最大体力を超えて回復した値が30000以上の時、2ターンの間チェイン係数の初期値が3.5、上限値が30.0で固定され、それ以外の時、2ターンの間チェイン係数の初期値が3.0、上限値が30.0で固定される!
・このターン「自ら描く「世界地図」の夢」を使用している場合、一味にかかっているチェイン係数固定状態の効果をさらに+0.5上昇させ(この効果はこの必殺技のチェイン係数固定効果にも影響する)、必殺発動時に敵全体にかかっている被ダメージ量上昇効果をさらに+0.5上昇させる!

■ラストタップスゴ技(Lv.5)
・自分のスロットを自属性スロットに変換する!
・1ターンの間敵全体の防御力を0、最終のチェイン係数をさらに2倍にする!

■その他の注目ポイント
・技属性の属性超化を持つ!
・属性超化時に自分の必殺ターンを10短縮、3ターンの間敵全体を痺れ状態にし(60%の確率で行動ターンの減少が発生しない)、一味にかかっているチェイン係数固定状態を1ターン延長、3ターンの間被ダメージ上昇・痺れ状態の敵に与えるダメージが2倍になる!
・冒険開始時一味の必殺ターンを2短縮する!
・技属性・博識・打突タイプキャラの攻撃を5.25倍、体力を1.3倍にする!
・技属性・博識・打突タイプキャラは被ダメージ上昇・遅延・毒・猛毒・徐々にダメージ量が増える毒・防御力ダウン・痺れ状態の敵に与えるダメージが1.1倍になる!
・技属性・博識・打突タイプキャラは[技][心][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味の[連]スロット出現率が上昇する!
・一味は痺れ状態を10ターン回復する!
・ターン終了時にキャラの回復×3倍の体力を回復する!
・船員効果では技属性・博識・打突タイプの船長が必殺使用時、自分の必殺ターンが10短縮されるぞ!(1度の冒険で1回まで発動する)

ニコ・ロビン Memories of 麦わらの一味

■ここがポイント!
博識タイプ超化や船員効果で必殺ターンを短縮!
敵にかかっている被ダメージ上昇効果を増加させる!

■属性・タイプ
心・博識/格闘

■必殺技
「歴史を読み解く夢」

・敵全体のHPバーにかかっている全てのバリア・ダメージ無効状態を1ターン減、残り体力1で耐える効果を7ターン減らす!
・2ターンの間チェイン係数を1.5倍にする!
・必殺発動時に一味にかかっているチェイン係数固定効果は効果量上昇効果を2回まで受けられるようになる!
・必殺発動時までに最大体力を超えて回復した値が30000以上の時、敵の状態異常無効の効果を無視して1ターンの間敵全体の被ダメージを2.25倍に上昇、それ以外の時は1ターンの間敵全体の被ダメージを1.75倍に上昇させる!
・このターン「歴史を読み解く夢」を使用している場合、一味にかかっているチェイン係数固定状態の効果をさらに+0.5上昇、チェイン係数増加効果(加算は対象外)をさらに+0.25上昇させる!(この効果はこの必殺技のチェイン係数増加効果にも影響する)

■超連携技(Lv.5)
・敵全体にかかっているダメージ軽減状態(一定以上ダメージ激減効果は対象外)を3ターン減らす!
・1ターンの間心属性・博識・格闘タイプキャラの連携攻撃力上昇2倍にする!

■その他の注目ポイント
・博識タイプのタイプ超化を持つ!
・タイプ超化時に自分の必殺ターンを10短縮、一味にかかっているチェイン係数増加効果(加算は対象外)を1ターン延長、2ターンの間チェイン係数の初期値が2.75、上限値が20.0で固定され、敵全体にかかっている被ダメージ上昇効果をさらに+0.25上昇させる!
・冒険開始時一味の必殺ターンを2短縮する!
・受けるダメージを20%減らす!
・心属性・博識・格闘タイプキャラの攻撃を5.5倍、体力と回復を1.3倍にする!
・心属性・博識・格闘タイプキャラは[技][心][連]スロットも有利スロット扱いになり、一味の[連]スロット出現率が上昇する!
・一味はやけど状態を10ターン回復する!
・次のBATTLEに進む時に、そのBATTLEで受けたダメージの30%を回復する!
・船員効果では心属性・博識・格闘タイプの船長が必殺使用時、自分の必殺ターンが10短縮されるぞ!(1度の冒険で1回まで発動する)

※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。

※以下、同一内容の英語翻訳となります。


Nami – Memories of Straw Hat Pirates

Key Points!
Transform into Super DEX or use Crewmate Abilities to reduce Special charge time!
Lock Chain Multipliers and enhance your crewmates!

Type&Class
DEX/Cerebral&Striker

Special
Dream to Draw the World Map

– Reduces crew’s Special Bind duration by 7 turns
– Locks crew’s slots for 1 turn, changes all slots (including [BLOCK] slots) to [TND]
– Boosts the ATK of the next final tap performed by a DEX, Cerebral, or Striker character by 30% (similar effects can stack, up to 200%; the effect will be spent during the final tap when attacking with all available characters regardless of the type/class requirement of the effect)
– Allows enemies’ Increased Damage Taken effect to be further increased up to 2 times
– If amount of HP beyond crew’s maximum HP healed before Special is launched is 30,000 or more, sets the chain multiplier’s minimum value at 3.5 and maximum value at 30.0 for 2 turns (sets the chain multiplier’s minimum value at 3.0 and maximum value at 30.0 for 2 turns otherwise)
– If “Dream to Draw the World Map” is used in this turn, further increases crew’s lock chain multiplier by +0.5 (effect applies to lock chain multiplier effect from this Special) and +0.5 to enemies’ Increased Damage Taken effect

Final Tap Sugo Special(Lv.5)
– Changes character’s slot to character’s own type
– Sets all enemies’ DEF to 0 for 1 turn, and further boosts the chain multiplier of the final tap by 2x

Other Key Points
– Changes DEX characters to Super DEX
– At the time of Super Type, reduces character’s Special charge time by 10 turns, applies Paralysis (60% chance not to reduce action turns) to all enemies for 3 turns, extends crew’s lock chain multiplier duration by 1 turn, doubles damage dealt to enemies with damage taken increased or Paralysis status for 3 turns
– Reduces crew’s Special charge time by 2 turns at start of quest
– Boosts DEX, Cerebral, and Striker characters’ ATK by 5.25x, HP by 1.3x
– Boosts their damage dealt to enemies with damage taken increased, delay, Poison, Venom, progressive Poison, DEF down, or Paralysis status by 1.1x
– Makes their [DEX][PSY][TND] slots have matching slot effects
– Boosts crew’s chance of landing on [TND] slots
– Reduces crew’s Paralysis duration by 10 turns
– Heals crew by 3x character’s RCV at end of turn
– Crewmate Ability reduces character’s Special charge time by 10 turns every time a DEX, Cerebral, or Striker Captain uses a Special! (can be activated once per Quest)

Nico Robin – Memories of Straw Hat Pirates

Key Points!
Transform into Super Cerebral or use Crewmate Abilities to reduce Special charge time!
Boost damage even more against enemies inflicted with increase damage taken effect!

Type&Class
PSY/Cerebral&Fighter

Special
Dream to Decipher the History

– Reduces the duration of all enemy barriers and Nullify Damage by 1 turn, reduces all enemies’ Resilience duration by 7 turns
– Sets the chain multiplier to 1.5x for 2 turns
– Allows crew’s lock chain multiplier effect to be further increased up to 2 times
– If amount of HP beyond crew’s maximum HP healed before Special is launched is 30,000 or more, applies increase damage taken status to all enemies (ignoring immunity to status effects) by 2.25x for 1 turn (applies increase damage taken status to all enemies by 1.75x for 1 turn otherwise)
– If “Dream to Decipher the History” is used in this turn, further increases crew’s lock chain multiplier by +0.5 and +0.25 to crew’s multiplicative chain multiplier boost (except additive boosts) (effect applies to multiplicative chain multiplier boost from this Special)

Super Tandem(Lv.5)
– Reduces all enemies’ damage reduction (except Reduce Damage Over Certain Amount effect) duration by 3 turns
– Applies ATK Boost (Tandem) of 2x to PSY, Cerebral, and Fighter characters for 1 turn

Other Key Points
– Changes Cerebral characters to Super Cerebral
– At the time of Super Type, reduces character’s Special charge time by 10 turns, extends crew’s multiplicative chain multiplier boost (except additive boosts) duration by 1 turn, sets the chain multiplier’s minimum value at 2.75 and maximum value at 20.0 for 2 turns, further increases all enemies’ increase damage taken effect by +0.25
– Reduces crew’s Special charge time by 2 turns at start of quest
– Reduces damage taken by 20%
– Boosts PSY, Cerebral, and Fighter characters’ ATK by 5.5x, HP and RCV by 1.3x
– Makes their [DEX][PSY][TND] slots have matching slot effects, boosts crew’s chance of landing on [TND] slots
– Reduces crew’s Burn duration by 10 turns
– At the end of each battle, heals 30% of damage received during that battle
– Crewmate Ability reduces character’s Special charge time by 10 turns every time a PSY, Cerebral, or Fighter Captain uses a Special! (can be activated once per Quest)

*This content is still under development and is subject to change.
Please check in-game after this character has been added.

トップページへ戻る