「激突!激熱!超激戦!VS超スゴフェス!! 鬼ヶ島の戦い」新キャラ性能紹介
ルフィVSカイドウ ワノ国の行く末
【ルフィ】
■ここがポイント!
場を「ナワバリ:自由タイプ」に変化させる新しい性能を持った必殺技!
自由タイプキャラが多いほど一味の攻撃を強化し、アクション必殺技でさらにダメージを上昇!
■属性・タイプ
速・自由/格闘
■必殺技(Lv.6)
「“ゴムゴムの雷”」
・このルフィはアクション必殺技を持っている!
・3ターンの間場を「ナワバリ:自由タイプ」にする!(対象タイプキャラの数に応じて攻撃が最大1.5倍、被ダメージが最大25%減少)
・一味にかかっている攻撃ダウン状態を10ターン回復する!
・2ターンの間被ダメージ上昇・防御力ダウン中の敵に与えるダメージがアクション必殺技の判定に応じて最大3倍(MISS:2.5倍、GOOD:2.7倍、GREAT:2.8倍、PERFECT:2.9倍、EXCELLENT:3.0倍)になる!
・一味が攻撃上昇・スロット影響増大・チェイン係数固定効果の全てを同時に発揮している時、一味にかかっている攻撃上昇・スロット影響増大・チェイン係数固定効果を2ターン延長する!
・1ターンの間チェイン係数の初期値が3.0、上限値が35.0で固定される!
・一味に自由タイプキャラが6人いる時、一味にかかっている特定状態の相手に与えるダメージ量上昇・チェイン係数固定効果をさらに+0.25上昇する!(この効果はこの必殺技の特定状態の相手に与えるダメージ量上昇・チェイン係数固定効果にも影響する)
■船長効果
「デタラメな力」
・一味の攻撃が自由タイプキャラの数に応じて最大で約6倍(最小で5倍)になる!
・一味の体力を1.3倍にする!
・一味は[速][肉]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味に自由タイプキャラが4人以上いる時、一味のやけど・封じ状態を10ターン回復、一味の必殺技で攻撃上昇効果が発動した時に、その効果量を+0.25増加させる!(再上昇と重複可能)
・一味に自由タイプキャラが6人いる時、一味の必殺技で敵の残り体力1で耐える効果・ダメージ軽減・一定以上のダメージ激減・防御力アップ状態を減少または解除する効果を発動した時に、その効果をさらに1ターン減らす!
・一味に自由タイプキャラが6人いる時かつ「ナワバリ:自由タイプ」の時、自由タイプキャラの攻撃が約6.5倍になる!
・自分が船長でアクション必殺技がEXCELLENTの場合(フレンド船長・助っ人船長は不可)、3ターンの間、一味の必殺技でスロット影響増大効果が発動した時に、その効果量を+0.25増加(再上昇と重複可能)させ、「一味の必殺技で敵の残り体力1で耐える効果・ダメージ軽減・一定以上のダメージ激減・防御力アップ状態を減少または解除する効果を発動した時に、その効果をさらに1ターン減」が「一味の必殺技で敵の残り体力1で耐える効果・ダメージ軽減・一定以上のダメージ激減・防御力アップ状態を減少または解除する効果を発動した時に、その効果をさらに2ターン減」となる!
■船員効果
・自由タイプキャラの基礎攻撃力が1.1倍になる!
・自由と野心タイプキャラの基礎ステータスが+150され、自由タイプキャラは[速][肉]スロットも有利スロット扱い、野心タイプキャラは[技][連]スロットも有利スロット扱いになる!
■ラストタップスゴ技(Lv.5)
・自分のスロットを[和]スロットに変換する!([お邪魔]も変換可、[超お邪魔]は変換できないという制約を無視する)
・このターンに自身以外の自由タイプキャラが通常攻撃で与えたダメージの1.0倍を最終ダメージの合計値に加算する!
■VS効果
・敵の状態異常無効の効果を無視して1ターンの間敵全体の被ダメージを1.75倍に上昇させる!
・一味にかかっている攻撃上昇効果をさらに1.2倍する!(最大効果値4.5倍まで)
■海賊祭必殺技(Lv.10)
・速属性の仲間の攻撃アップ Lv.6(25秒)、必殺CTのたまる速度アップ Lv.3!(25秒)
・残り体力の多い敵3体に防御力を無視して攻撃×1.2倍のダメージを2回与える!
・残り時間が50秒より多い時、自分以外の必殺CTの蓄積が少ない速属性の仲間1体の必殺CTを50%短縮する!
・残り時間が50秒以下の時、速属性の仲間を50%の確率で速攻状態にする!
■海賊祭能力(Lv.5)
・速属性の仲間の体力アップ Lv.6、速度アップ Lv.6、防御アップ Lv.3!
・残り時間が50秒より多い時、一味の攻撃アップ Lv.6、防御アップ Lv.3!
・残り時間が50秒以下の時、自分の攻撃アップ Lv.8、防御アップ Lv.8、必殺CTのたまる速度アップ Lv.5!
■GPバースト(Lv.5)
・技・速属性と自由・格闘タイプの仲間の攻撃、速度アップ Lv.7!(20秒)
・技・速属性の仲間を50%の確率で速攻状態にする!
・残り体力の多い敵3体に防御力を無視してリーダー基礎攻撃×2.5倍のダメージを与える!
■GPリーダースキル(Lv.5)
・技・速属性の仲間の攻撃、体力アップ Lv.6、必殺CTのたまる速度アップ Lv.3!
・自由・格闘タイプの仲間の速度、防御アップ Lv.6、体力アップ Lv.4!
【カイドウ】
■ここがポイント!
必殺技や船長効果で、野心タイプキャラの攻撃を強化!
一味に野心タイプキャラが6人揃うと、特定の状態異常無効効果を無視して敵を状態異常にできる!
■属性・タイプ
技・野心/強靭
■必殺技(Lv.6)
「“大威徳 雷鳴八卦”」
・敵全体のHPを10%減らす!
・[お邪魔]を含む全ての右列のスロットを[連]スロットに、左列のスロットを[和]スロットに変換する!
・必殺発動時に一味にかかっている攻撃上昇効果を3.5倍になるように上昇させる!
・必殺発動時の敵全体にかかっている状態異常の数が0個、1~3個、4~6個、7~9個、10個以上の時、1ターンの間野心タイプキャラの攻撃をそれぞれ3倍、3.25倍、3.5倍、3.75倍、4倍にする!
・一味に野心タイプキャラが6人いる時、敵全体にかかっている一定以上のダメージ激減・ダメージ軽減状態を10ターン減らし、敵の状態異常無効の効果を無視して1ターンの間敵全体の被ダメージを2.25倍に上昇、それ以外の時は敵全体にかかっている一定以上のダメージ激減・ダメージ軽減状態を6ターン減、1ターンの間敵全体の被ダメージを2倍に上昇させる!
■船長効果
「凌駕する覇気」
・一味の攻撃が野心タイプキャラの数に応じて最大で約6倍(最小で5倍)になる!
・一味の体力を1.3倍にする!
・一味は[連]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味に野心タイプキャラが4人以上いる時、一味の必殺ターン巻き戻し・痺れ状態を10ターン回復、一味の必殺技で敵に対して被ダメージ上昇効果が発動した時、その効果量を+0.5増加させる!(再上昇と重複可能)
・一味に野心タイプキャラが6人いる時、一味の特定の状態異常付与の必殺技が各種状態異常無効を無視する!(防御力ダウン・痺れ・熱傷・遅延・ネガティブ・毒・猛毒・徐々にダメージ量が増える毒・被ダメージ上昇・弱体・攻撃ダウン)
・一味に野心タイプキャラが6人の時かつ敵全体にかかっている状態異常の数が10個以上の時、野心タイプキャラの攻撃を約6.5倍にする!
・必殺技発動後3ターンの間、船長効果に「ターン終了時に敵全体にキャラの攻撃×500倍の技属性ダメージを与える」を追加する!
■船員効果
・野心タイプキャラの基礎攻撃力が1.1倍になる!
・自由と野心タイプキャラの基礎ステータスが+150され、自由タイプキャラは[速][肉]スロットも有利スロット扱い、野心タイプキャラは[技][連]スロットも有利スロット扱いになる!
■超連携技(Lv.5)
・船長のスロットを[和]スロットに変換する!([お邪魔]も変換可、[超お邪魔]は変換できないという制約を無視する)
・1ターンの間野心タイプキャラの連携攻撃力上昇2.5倍にする!
・1ターンの間[肉][和][連]スロットによる攻撃の倍率をスロット有利時2.75倍、通常時1.0倍、不利時0.5倍にする!(本来の[和]スロットの有利時倍率は2.5倍、それ以外のスロットの有利時倍率は2倍)
■VS効果
・1ターンの間敵全体の野心タイプ耐性を30%、強靭タイプ耐性を10%下げる!(耐性ダウンにはVS効果の敵から打ち消されない判定は適用されない)
・一味にかかっているスロット影響増大効果をさらに1.2倍する!(最大効果値4.5倍まで)
■海賊祭必殺技(Lv.10)
・技属性の仲間の攻撃アップ Lv.6(25秒)、必殺CTのたまる速度アップ Lv.3!(25秒)
・残り体力の多い敵3体に防御力を無視して攻撃×1.2倍のダメージを2回与える!
・残り時間が50秒より多い時、大範囲の敵を60%の確率で痺れ状態にする!(15秒)
・残り時間が50秒以下の時、大範囲の敵に攻撃×3倍のダメージを与える!
■海賊祭能力(Lv.5)
・技属性の仲間の体力アップ Lv.6、速度アップ Lv.6、防御アップ Lv.3!
・残り時間が50秒より多い時、一味の攻撃アップ Lv.6、防御アップ Lv.3!
・残り時間が50秒以下の時、自分の攻撃アップ Lv.8、防御アップ Lv.8、必殺CTのたまる速度アップ Lv.5!
■GPバースト(Lv.5)
・技・速属性と野心・強靭タイプの仲間の攻撃、速度アップ Lv.7!(20秒)
・必殺CTが99%以上の敵2体を100%の確率で強制退場状態にする!(10秒)
・残り体力の多い敵3体に防御力を無視してリーダー基礎攻撃×2.5倍のダメージを与える!
■GPリーダースキル(Lv.5)
・技・速属性の仲間の攻撃、体力アップ Lv.6、必殺CTのたまる速度アップ Lv.3!
・野心・強靭タイプの仲間の速度、防御アップ Lv.6、体力アップ Lv.4!
ヤマト from ONE PIECE magazine ワノ国一番の花魁
■ここがポイント!
一味の状態異常の数に応じて、自由・博識タイプキャラの攻撃を強化!
一味にかかっている状態異常の中から好きなものを1つ選んで、7ターン回復させることができる!
■属性・タイプ
知・自由/博識
■必殺技(Lv.6)
「漫遊するワノ国の夜」
・一味にかかっている状態異常アイコンを選択し(1つまで選択可能)、その状態異常を7ターン回復する!
・1ターンの間一味がダメージ軽減状態の割合に応じて攻撃を上昇させる効果を発動する!(一味の軽減率が80%の場合は1.8倍となる)
・一味に自由タイプキャラが6人いる時、1ターンの間自由タイプキャラの攻撃を3.25倍、スロットの影響を1.75倍にする!(この効果は他のスロット影響増大効果がかかった場合効果量がその値に変化する)
・必殺発動時すでに一味がダメージ軽減(一定以上のダメージ激減は対象外)・ターン終了時に体力を回復する状態を同時に発揮している時、一味にかかっているダメージ軽減状態の割合に応じて攻撃を上昇させる効果・ターン終了時に体力を回復・ダメージ軽減状態(一定以上のダメージ激減は対象外)を2ターン延長する!(この効果はこの必殺技のダメージ軽減状態の割合に応じて攻撃を上昇させる効果にも影響する)
・一味に博識タイプキャラが6人いる時、1ターンの間博識タイプキャラの通常攻撃による属性相性の影響を3倍、一味にかかっている攻撃上昇・スロット影響増大効果をさらに+0.25上昇させる!(この効果はこの必殺技の攻撃上昇・スロット影響増大効果にも影響する)
■船長効果
「手慰みに掲げる煙管」
・冒険開始時自由と博識タイプキャラの必殺ターンを2短縮する!
・一味の状態異常の数に応じて同タイプキャラの攻撃が最大で6.25倍(最小で5.75倍、状態異常2つにつき0.1上昇)、自由と博識タイプキャラ以外の攻撃を5倍にする!
・自由と博識タイプキャラは[知][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味の[肉]スロットが[和]スロットになる!
・一味の体力は最大体力の2倍まで上限を無視して回復することができる!(上限をあげる効果は重複しない。体力が上限を超えている時、体力満タン時と同じ扱いになる)
・一味に自由タイプキャラが6人いる時、一味は封じ・痺れ状態を3ターン回復する!
・一味に博識タイプキャラが6人いる時、一味は必殺ターン巻き戻し・船長効果無効状態を3ターン回復する!
■船員効果
・場が「ナワバリ:自由」または「ナワバリ:博識」の時、自由と博識タイプキャラは必殺封じ・船長効果無効状態を3ターン回復、それ以外の時、自分は必殺封じ状態を3ターン回復する!
・場が「ナワバリ:自由」または「ナワバリ:博識」の時、チェイン係数の初期値に+0.2(この効果は重複可)し、それ以外の時、自由と博識タイプキャラの基礎攻撃力が+60される!
■ラッシュスゴ技(Lv.5)
・一定の体力を消費し、連続で攻撃をすることができる!
・連続攻撃をするたびチェインが上昇し最終攻撃時に自由と博識タイプキャラの攻撃を上昇する!(最大でチェイン係数+0.8 ラッシュ攻撃上昇2.0倍)
■EX超化
・自由タイプと博識タイプのEX超化を持つ!
・1ターンの間受けるダメージを80%減らす!
・1ターンの間ターン終了時に体力を10000回復する!
・3ターンの間自由・博識タイプの超タイプ時の影響が上昇する!(基礎攻撃力と基礎体力の上昇量を1.2倍から1.3倍にする)
・一味の体力を最大体力の20%回復する!
・船員でもEX超化が発動できる!
■サポート効果(Lv.5)
・冒険中1回限り、サポート対象キャラが必殺発動時、1ターンの間受けるダメージを30%減らし、一味の体力を3000回復する!
■海賊祭必殺技(Lv.10)
・大範囲の敵の攻撃ダウン Lv.15(20秒)、速度ダウン Lv.15(20秒)、防御ダウン Lv.15!(20秒)
・攻撃の高い敵2体に7500の固定ダメージを与える!
・自分が挑発状態になる!(20秒)
・残り体力が1%以下の時、残り体力の多い敵1体の体力を100%減らす!
■海賊祭能力(Lv.5)
・知属性と博識タイプの仲間の体力アップ Lv.6、攻撃アップ Lv.6、速度アップ Lv.6、防御アップ Lv.6!
・自分が戦闘不能になった時、1度だけ海賊祭必殺技を発動する!
■GPバースト(Lv.5)
・必殺CTの蓄積が多い敵1体の体力を200%減らす!
■GPリーダースキル(Lv.5)
・博識タイプの仲間の攻撃、体力アップ Lv.7、必殺CTのたまる速度アップ Lv.3!
・技・知属性の仲間の体力、速度アップ Lv.6、防御アップ Lv.3!
モモの助&錦えもん&傳ジロー 返り花咲く物語
■ここがポイント!
一味がやけど状態になる効果を受ける時、力属性・斬撃・自由タイプキャラの攻撃を強化する効果に変更することでやけどを回避!
チェイン係数の初期値や増加量を強化できる性能!
■属性・タイプ
力・斬撃/自由
■必殺技(Lv.6)
「新たなる将軍の誓い」
・一味の必殺ターンを1短縮する!
・一味にかかっている船長効果無効・回復効果がダメージに変換される・[肉][セムラ]スロットによる回復がダメージに変換される状態を6ターン回復する!
・隣接するスロットを[和]スロットに変換する!([お邪魔]も変換可)
・船長が斬撃か自由タイプキャラの時、1ターンの間チェイン係数を1.5倍にし、このターン内PERFECT攻撃2回成功で次のターンチェイン係数を1.5倍にする!
・必殺発動時敵にかかっているダメージ軽減・一定以上のダメージ激減・防御力アップ状態のいずれかが4ターン以上の時、3ターンの間一味の通常攻撃のチェイン係数増加量が最大で+0.7になり(Good+0.3、Great+0.5、Perfect+0.7になる)、それ以外の時2ターンの間斬撃と自由タイプキャラの通常攻撃のチェイン係数増加量が最大で+0.6になる!(Good+0、Great+0.1、Perfect+0.6になる)
■船長効果
「仇討ち果たしたもののふ達」
・冒険開始時力属性・斬撃・自由タイプキャラの必殺ターンを2短縮する!
・力属性・斬撃・自由タイプキャラの攻撃が一味の斬撃タイプキャラの数に応じて最大で約5.75倍になる!(最小で5倍)
・チェイン係数の初期値に+0.3される!(この効果は重複可)
・一味は[肉][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味が発動した必殺技(サポート効果を含む)または敵の行動にて、一味がやけど状態になる効果を受ける場合、該当効果のターンにかかわらず、2ターンの間力属性・斬撃・自由タイプキャラの攻撃を2.75倍にする効果に変更される!(敵の行動にて、やけど状態になる効果を受ける場合、敵が先制行動後、もしくはターン経過後の敵の行動の種類によって、次の一味が行動可能時に変更される攻撃上昇の効果ターンが1ターンになります)
■船員効果
・場がいずれかの味方の「ナワバリ」の時、斬撃と自由タイプキャラの必殺ターン巻き戻しを1ターン回復、自分は必殺ターン巻き戻しを2ターン回復、それ以外の時、自分は必殺ターン巻き戻しを2ターン回復する!
・船長が自由か斬撃タイプならば、冒険開始時全スロットを[和]スロット(攻撃を2.5倍にするスロットであり、敵・味方ともに[和]スロットを変換対象とできない)にし(同様効果重複時は配置により効果適用)、自分がPERFECT攻撃成功で自分の[和]スロットが次のターンも継続する!
■超連携技(Lv.5)
・敵全体のHPバーにかかっている全てのバリアを1ターン減らす!
・1ターンの間一味の連携攻撃力上昇2.25倍にする!
・一味にかかっている基礎攻撃力上昇効果をさらに+500する!
■属性超化
・力属性の属性超化を持つ!
・自分のスロットを[連]スロットに変換する!([お邪魔]も変換可)
・敵全体にかかっているダメージ無効状態を2ターン減らす!
・3ターンの間力属性・斬撃・自由タイプキャラの基礎攻撃力が+1250される!
■サポート効果(Lv.5)
・冒険中1回限り、サポート対象キャラが必殺発動時、一味の残り体力が50%減るが、隣接するスロットを[和]スロット(攻撃を2.5倍にするスロットであり、敵・味方ともに[和]スロットを変換対象とできない)に変換、一味にかかっている基礎攻撃力上昇効果をさらに+250する!
■海賊祭必殺技(Lv.10)
・大範囲の仲間の攻撃アップ Lv.6!(20秒)
・一味に力属性が6人以上いる時、敵全体の体力を35%減らす!
・一味に自由タイプが6人以上いる時、敵3体に攻撃×4倍のダメージを与える!
■海賊祭能力(Lv.5)
・力属性と自由タイプの仲間の体力アップ Lv.5、速度アップ Lv.5!
・力属性の仲間の防御アップ Lv.3、自由タイプの仲間の防御アップ Lv.3!
■GPバースト(Lv.5)
・敵全体に1000の固定ダメージを与える!
■GPリーダースキル(Lv.5)
・一味の攻撃アップ Lv.3、体力、速度アップ Lv.3!
※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。
※以下、同一内容の英語翻訳となります。
Luffy VS Kaido – Fate of the Land of Wano
【Monkey D. Luffy】
Key Points!
A Special with a new effect that applies “Territory: Free Spirit class” to the field!
Having more Free Spirit characters will boost your crew’s ATK and increase damage from Action Specials!
Type&Class
QCK/Free Spirit&Fighter
Special(Lv.6)
Gum-Gum Lightning
– Has Action Special
– Applies “Territory: Free Spirit class” to the field (boosts crew’s ATK up to 1.5x and reduces damage taken up to 25% based on number of characters matching the territory) for 3 turns
– Reduces crew’s ATK Down duration by 10 turns
– Boosts damage dealt to enemies with increase damage taken or DEF Down up to 3x based on outcome of Action Special (2.5x for MISS, 2.7x for GOOD, 2.8x for GREAT, 2.9x for PERFECT, 3.0 for EXCELLENT) for 2 turns
– If crew has ATK Boost, slot effects boost, and lock chain multiplier effect at the same time when Special is launched, extends the duration of crew’s ATK and slot effect boosts and lock chain multiplier effect by 2 turns
– Sets the chain multiplier’s minimum value at 3.0 and maximum value at 35.0 for 1 turn
– If 6 Free Spirit characters are on the crew, further increases crew’s damage dealt to enemies with a specific status effect boost and lock chain multiplier effect by +0.25 (effect applies to damage dealt to enemies with a specific status effect boost and lock chain multiplier effect from this Special)
Captain Ability
Unpredictable Powers
– Boosts crew’s ATK by up to approximately 6x based on number of Free Spirit characters on the crew (minimum 5x)
– Boosts crew’s HP by 1.3x
– Makes crew’s [QCK][RCV] slots have matching slot effects
– If 4 or more Free Spirit characters are on the crew, reduces crew’s Burn/Bind duration by 10 turns, if crew’s uses a Special to boost ATK, adds +0.25 to the boost (stackable with other further raising effects)
– If 6 Free Spirit characters’ are on the crew and crew uses Specials to reduce or remove enemies’ Resilience, damage reduction, damage reduction over certain amount, or DEF Up duration, adds 1 turn to the duration reduction
– If 6 Free Spirit characters are on the crew and the field has “Territory: Free Spirit class”, boosts Free Spirit characters’ ATK by approximately 6.5x
– If character is Captain (Friend/Helper Captain does not apply), and scores an EXCELLENT for the Action Special, for 3 turns when crew uses a Special to boost slot effects, adds +0.25 to the boost (stackable with other further raising effects), and changes the effect of “if crew uses Specials to reduce or remove enemies’ Resilience, damage reduction, damage reduction over certain amount, or DEF Up duration, adds 1 turn to the duration reduction” to 2 turns reduction
Crewmate Ability
– Boosts Free Spirit characters’ base ATK by 1.1x
– Boosts Free Spirit and Driven characters’ base stats by 150, makes Free Spirit characters’ [QCK][RCV] slots have matching slot effects, and makes Driven characters’ [DEX][TND] slots have matching slot effects
Final Tap Sugo Special(Lv.5)
– Changes character’s slot (including [BLOCK] slot) to [WANO] (boosts ATK by 2.5x; cannot be changed by crew or enemies; ignoring inability to change [S. BLOCK] slots)
– Adds 1.0x of damage dealt by normal attacks of other Free Spirit characters this turn on top of the final damage
VS Effect
– Increases all enemies’ damage taken by 1.75x for 1 turn ignoring immunity to status effects
– Further increases crew’s base ATK boost by 1.2x (up to 4.5x)
Rumble Special(Lv.10)
– Targets QCK-type teammates for ATK Up Lv.6 (25 s), Special CT Speed Up Lv.3 (25 s)
– Targets 3 enemies with high current HP ignoring DEF for ATK x 1.2 damage 2 times
– When remaining time is more than 50 s, targets 1 QCK-type teammate (not including self) with low current Special CT for Special CT 50% reduction
– When remaining time is less than 50 s, targets QCK-type teammates for 50% chance of Haste
Rumble Ability (Lv.5)
– QCK-type teammates HP Up Lv.6, SPD Up Lv.6, DEF Up Lv.3
– When remaining time is more than 50 s, team ATK Up Lv.6, DEF Up Lv.3
– When remaining time is less than 50 s, self ATK Up Lv.8, DEF Up Lv.8, Special CT Speed Up Lv.5
GP Burst (Lv5)
– Targets DEX/QCK-type/Free Spirit/Fighter class teammates for ATK, SPD Up Lv.7 (20 s)
– Targets DEX/QCK-type teammates for 50% chance of Haste
– Targets 3 enemies with high current HP ignoring DEF for Leader base ATK x 2.5 damage
GP Leader (Lv5)
– DEX/QCK-type teammates ATK, HP Up Lv.6, Special CT Speed Up Lv.3
– Free Spirit/Fighter class teammates SPD, DEF Up Lv.6, HP Up Lv.4
【Kaido】
Key Points!
Boosts the ATK of Driven characters with a Special or Captain Ability!
If 6 Driven characters are on the crew, you can ignore certain immunities to status effects when inflicting status effects on enemies!
Type&Class
DEX/Driven&Powerhouse
Special(Lv.6)
Destroyer of Death Thunder Bagua
– Reduces all enemies’ HP by 10%
– Changes right column slots (including [BLOCK] slots) to [TND], changes left column slots (including [BLOCK] slots) to [WANO] (boosts ATK by 2.5x; cannot be changed by crew or enemies)
– Increases crew’s ATK boost to 3.5x
– Boosts Driven characters’ ATK for 1 turn based on number of status effects applied on enemy when Special is launched (3x for 0 effects, 3.25x for 1-3 effects, 3.5x for 4-6 effects, 3.75x for 7-9 effects, 4x for 10 or more effects)
– If 6 Driven characters are on the crew, reduces all enemies’ damage reduction over certain amount and damage reduction duration by 10 turns, and applies increase damage taken status to all enemies by 2.25x for 1 turn ignoring immunity to status effects (reduces all enemies’ certain amount and damage reduction and damage reduction duration by 6 turns, and applies increase damage taken status to all enemies by 2x for 1 turn otherwise)
Captain Ability
Overwhelming Haki
– Boosts crew’s ATK by up to approximately 6x based on number of Driven characters on the crew (minimum 5x)
– Boosts crew’s HP by 1.3x
– Makes crew’s [TND] slots have matching slot effects
– If 4 or more Driven characters are on the crew, reduces crew’s Special Reverse/Paralysis duration by 10 turns, if crew’s uses a Special to inflict increase damage taken on enemies, adds +0.5 to the boost (stackable with other further raising effects)
– If 6 Driven characters are on the crew, allows crew’s Specials with the effect “immunity to certain status effects” to ignore all status effects (applies to DEF Down, Paralysis, Ignited, Delay, Negative, Poison, Venom, progressive Poison, increase damage taken, Weakened, ATK Down)
– If 6 Driven characters are on the crew and enemy has 10 or more status effects, boosts Driven characters’ ATK by approximately 6.5x
– Adds the following to the Captain Ability for 3 turns: Deals 500x character’s ATK in DEX damage to all enemies at end of turn
Crewmate Ability
– Boosts Driven characters’ base ATK by 1.1x
– Boosts Free Spirit and Driven characters’ base stats by 150, makes Free Spirit characters’ [QCK][RCV] slots have matching slot effects, and makes Driven characters’ [DEX][TND] slots have matching slot effects
Super Tandem(Lv.5)
– Changes Captain’s slot (including [BLOCK] slot) to [WANO] (boosts ATK by 2.5x; cannot be changed by crew or enemies; ignoring inability to change [S. BLOCK] slots)
– Applies ATK Boost (Tandem) of 2.5x to Driven characters for 1 turn
– Changes crew’s ATK multiplier of [RCV][WANO][TND] slots to 2.75x when slots match (normally 2.0x when matching; 2.5x for [WANO] slots) 0.5x when unfavorable, 1.0x otherwise) for 1 turn
VS Effect
– Applies -30% Driven Resistance and -10% Powerhouse Resistance to all enemies for 1 turn (“VS Effects cannot be removed by the enemy” does not apply to Resistance reducing effects)
– Further increases crew’s slot effect boost by 1.2x (up to 4.5x)
Rumble Special(Lv.10)
– Targets DEX-type teammates for ATK Up Lv.6 (25 s), Special CT Speed Up Lv.3 (25 s)
– Targets 3 enemies with high current HP ignoring DEF for ATK x 1.2 damage 2 times
– When remaining time is more than 50 s, targets enemies within large range for 60% chance of Paralysis (15 s)
– When remaining time is less than 50 s, targets enemies within large range for ATK x 3 damage
Rumble Ability (Lv.5)
– DEX-type teammates HP Up Lv.6, SPD Up Lv.6, DEF Up Lv.3
– When remaining time is more than 50 s, team ATK Up Lv.6, DEF Up Lv.3
– When remaining time is less than 50 s, self ATK Up Lv.8, DEF Up Lv.8, Special CT Speed Up Lv.5
GP Burst (Lv5)
– Targets DEX/QCK-type/Driven/Powerhouse class teammates for ATK, SPD Up Lv.7 (20 s)
– Targets 2 enemies with 99% or more Special CT for 100% chance of Forced Out (10 s)
– Targets 3 enemies with high current HP ignoring DEF for Leader base ATK x 2.5 damage
GP Leader (Lv5)
– DEX/QCK-type teammates ATK, HP Up Lv.6, Special CT Speed Up Lv.3
– Driven/Powerhouse class teammates SPD, DEF Up Lv.6, HP Up Lv.4
Yamato from ONE PIECE magazine – The Best Oiran of Wano
Key Points!
Boosts ATK of Free Spirit and Cerebral characters based on the number of status effects inflicted on the crew!
You can choose 1 status effect inflicted on the crew and reduce its duration by 7 turns!
Type&Class
INT/Free Spirit&Cerebral
Special(Lv.6)
Night Stroll in Wano
– Reduces the duration of a chosen status effect placed on the crew by 7 turns (up to 1 effect can be selected)
– Boosts crew’s ATK based on the damage reduction effect applied on the crew (e.g. if crew has 80% damage reduction, boosts ATK by 1.8x) for 1 turn
– If 6 Free Spirit characters are on the crew, boosts Free Spirit characters’ ATK by 3.25x and slot effects by 1.75x for 1 turn (effect can be overwritten with other slot effect boost effects)
– If crew has damage reduction (except damage reduction over certain amount) and end of turn HP healing status at the same time when Special is launched, extends the duration of crew’s ATK boost based on damage reduction effect applied on crew, end of turn healing, and damage reduction (except damage reduction over certain amount) by 2 turns (effect applies to ATK boost based on damage reduction effect applied on crew effect from this Special)
– If 6 Cerebral characters are on the crew, boosts the type effects of normal attacks for Cerebral characters by 3x for 1 turn, and further increases crew’s ATK and slot effect boost by +0.25 (this effect also applies to ATK and slot effect boost from this Special)
Captain Ability
Kiseru Pipe in Hand
– Reduces Free Spirit and Cerebral characters’ Special charge time by 2 turns at start of quest
– Boosts their ATK by up to 6.25x based on number of status effects inflicted on the crew (minimum 5.75x; +0.1 for every 2 status effects), boosts other characters’ ATK by 5x
– Makes Free Spirit and Cerebral characters’ [INT][TND] slots have matching slot effects
– Makes crew’s [RCV] slots into [WANO] slots (boosts ATK by 2.5x; cannot be changed by crew or enemies)
– Allows healing up to 2x crew’s max HP ignoring max HP limit (effect cannot stack; if HP is above max limit, it is treated as being full HP)
– If 6 Free Spirit characters are on the crew, reduces crew’s Bind/Paralysis duration by 3 turns
– If 6 Cerebral characters are on the crew, reduces crew’s Special Reverse/Despair duration by 3 turns
Crewmate Ability
– If field has “Territory: Free Spirit class” or “Territory: Cerebral class”, reduces Free Spirit and Cerebral characters’ Special Bind/Despair duration by 3 turns (reduces character’s Special Bind by 3 turns otherwise)
– If field has “Territory: Free Spirit class” or “Territory: Cerebral class”, adds +0.2 to the chain multiplier minimum (effect is stackable; boosts Free Spirit and Cerebral characters’ base ATK by by 60 otherwise)
Rush Sugo Special(Lv.5)
– Reduces HP by a certain amount, but allows to perform a Rush. As the Rush tap connects
– Cumulatively boosts the chain, and boosts the ATK of the Finish tap of Free Spirit and Cerebral characters (up to +0.8 chain multiplier; Rush ATK boost 2.0x)
EX Super
– Changes Free Spirit characters to Super Free Spirit, and changes Cerebral characters to Super Cerebral
– Reduces damage taken by 80% for 1 turn
– Heals crew by 10,000 HP at end of turn for 1 turn
– Boosts Free Spirit and Cerebral characters’ Super Type effects for 3 turns (base ATK and base HP boost changed from 1.2x to 1.3x)
– Heals 20% of crew’s maximum HP
– Allows to activate EX Super even as a crewmate
Support Effect(Lv.5)
– Once per quest, if supported character uses a Special, reduces damage taken by 30% for 1 turn and heals crew by 3000 HP
Rumble Special(Lv.10)
– Targets enemies within large range for ATK Down Lv.15 (20 s), SPD Down Lv.15 (20 s), DEF Down Lv.15 (20 s)
– Targets 2 high ATK enemies for 7500 damage
– Activates Provoke on self (20 s)
– When remaining HP is 1% or below, targets 1 enemy with high current HP for HP 100% reduction
Rumble Ability (Lv.5)
– INT-type/Cerebral class teammates HP Up Lv.6, ATK Up Lv.6, SPD Up Lv.6, DEF Up Lv.6
– When self is KO’d, launches Rumble Special 1 time
GP Burst(Lv.5)
– Targets 1 enemy with high Special CT for HP 200% reduction
GP Leader(Lv.5)
– Cerebral class teammates ATK, HP Up Lv.7, Special CT Speed Up Lv.3
– DEX/INT-type teammates HP, SPD Up Lv.6, DEF Up Lv.3
Momonosuke & Kin’emon & Denjiro – Regaining Their Lost Glory to Shine as Before
Key Points!
When a crewmate is hit with an effect that inflicts Burn, the Burn is nullified by being transformed into an ATK boost for STR, Slasher, and Free Spirit characters!
Adds to the chain multiplier’s minimum value and boosts the chain multiplier growth rate!
Type&Class
STR/Slasher&Free Spirit
Special(Lv.6)
Vow of the New Shogun
– Reduces crew’s Special charge time by 1 turn
– Reduces crew’s Despair, convert healing to damage, and convert healing effect of [RCV][SEMLA] slots to damage duration by 6 turns
– Changes adjacent slots (including [BLOCK] slots) to [WANO] (boosts ATK by 2.5x; cannot be changed by crew or enemies)
– If Captain is a Slasher or Free Spirit class, boosts the chain multiplier by 1.5x for 1 turn, and if crew lands 2 PERFECT strikes in this turn, boosts the chain multiplier by 1.5x the next turn
– If crew’s damage reduction, DEF Up or damage reduction over certain amount status has 4 or more turns remaining when Special is launched, boosts crew’s chain multiplier growth rate of normal attacks up to +0.7 (GOOD +0.3; GREAT +0.5; PERFECT +0.7) for 3 turns (boosts Slasher and Free Spirit characters’ chain multiplier growth rate of normal attacks up to +0.6 (GOOD +0; GREAT +0.1; PERFECT +0.6) for 2 turns otherwise)
Captain Ability
Saga of the Avenging Samurai
– Reduces STR, Slasher, and Free Spirit characters’ Special charge time by 2 turns at start of quest
– Boosts their ATK by up to approximately 5.75x based on number of Slasher characters on the crew (minimum 5x)
– Adds +0.3 to the minimum chain multiplier value (this effect can stack)
– Makes crew’s [RCV][TND] slots have matching slot effects.
– If crew is afflicted with Burn status from a Special launched by the crew (including Support Effects) or by an enemy action, converts that effect to “Boosts STR, Slasher, and Free Spirit characters’ ATK by 2.75x for 2 turns” regardless of the effective turns of the converted effect (depending on the timing of enemy attacks, actual effect, ATK boost may become 1 turn)
Crewmate Ability
– If field has any applicable Territory for the crew, reduces Slasher and Free Spirit characters’ Special Reverse by 1 turn and reduces character’s Special Reverse by 2 turns (reduces character’s Special Reverse by 2 turns otherwise)
– If Captain is a Free Spirit or Slasher class, sets all slots to [WANO] slots (boosts ATK by 2.5x; cannot be changed by crew or enemies) at start of quest (no stacking identical abilities), and character’s [WANO] slot is carried over to the next turn if character lands a PERFECT strike
Super Tandem(Lv.5)
– Reduces the duration of all enemy barriers by 1 turn
– Applies ATK Boost (Tandem) of 2.25x to crew for 1 turn
– Further increases crew’s base ATK boost by +500
Super Types
– Changes STR characters to Super STR
– Changes character’s slot (including [BLOCK] slot) to [TND]
– Reduces all enemies’ damage nullification duration by 2 turns
– Boosts STR, Slasher, and Free Spirit characters’ base ATK by +1250 for 3 turns
Support Effect(Lv.5)
– Once per quest, if supported character uses a Special, reduces crew’s remaining HP by 50%, but changes adjacent slots to [WANO] (boosts ATK by 2.5x; cannot be changed by crew or enemies) and further increases crew’s base ATK boost by +250
Rumble Special(Lv.10)
– Targets teammates within large range for ATK Up Lv.6 (20 s)
– When 6 or more STR characters are on the team targets all enemies for HP 35% reduction
– When 6 or more Free Spirit characters are on the team, targets 3 enemies for ATK x 4 damage
Rumble Ability(Lv.5)
– STR-type/Free Spirit class teammates HP Up Lv.5, SPD Up Lv.5; STR-type teammates DEF Up Lv.3
– Free Spirit class teammates DEF Up Lv.3
GP Burst(Lv.5)
– Targets all enemies for 1000 damage
GP Leader(Lv.5)
– Team ATK Up Lv.3, HP, SPD Up Lv.3
*This content is still under development and is subject to change. Please check in-game after this character has been added.