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キャラクター情報 2025.01.23

エッグヘッドスゴフェス!!新キャラ性能紹介

ウソップ&Dr.ベガパンク「悪」(リリス) 自由自在な海のエネルギー

■ここがポイント!
・超入れ替え効果、射撃タイプのタイプ超化を発動可能!タイプ超化は船員でも発動できる!
・船長効果では、どちらを船長に設定するかに応じて冒険開始時に異なる強化効果を得ることができる!

■属性・タイプ
力/技・射撃/博識

■必殺技(Lv.6)
「科学と自然交わる射撃」

・遅延無効・状態異常無効・特定状態異常以外の状態異常無効の効果を無視して敵全体の攻撃を1ターン遅延する!
・3ターンの間一味は[爆弾][強化爆弾]スロットでも超連携技が発動可能になる!
・敵全体にかかっているダメージ無効状態を3ターン減らす!
・必殺発動時すでに一味が攻撃上昇・チェイン係数固定効果を同時に発揮している時、敵の状態異常無効の効果を無視して1ターンの間敵全体を弱体状態にする!(敵全体の被ダメージを1.75倍、敵が被ダメージ上昇状態の時、さらに被ダメージを1.25倍にする)
・必殺発動時すでに一味が攻撃上昇状態の時、3ターンの間チェイン係数の初期値が2.75、上限値が35.0で固定される!
・その後、3ターンの間力・技属性・射撃・博識タイプキャラの攻撃を2.75倍にする!
・3ターンの間「ウソップ&Dr.ベガパンク「悪」(リリス)」になる!

■船長効果
「研究層C棟3階の一戦」

・ウソップの状態では、冒険開始時に「5ターンの間力・技属性・博識・射撃タイプキャラの攻撃を3倍、自分の入れ替え回数を2短縮する」効果を発動する!
・リリスの状態では、冒険開始時に「5ターンの間チェイン係数の初期値が3.0、上限値が35.0で固定され、自分の入れ替え回数を2短縮する」効果を発動する!

※以下はダブルキャラ状態で発動する効果です。
・力・技属性・博識・射撃タイプキャラの体力を1.35倍、攻撃を5.75倍にする!
・[肉][連][空][爆弾][強化爆弾]スロットが出ている力・技属性・博識・射撃タイプキャラの攻撃を約6倍にする!
・力・技属性・博識・射撃タイプキャラは[力][技][連][爆弾][強化爆弾]スロットも有利スロット扱いになる!
・このキャラが[肉][連][空][爆弾][強化爆弾]スロットの状態でタップした時、3ターンの間[肉][連][空][セムラ][爆弾][強化爆弾]虹スロットによる攻撃の倍率をスロット有利時2.5倍、通常時1.5倍、不利時0.5倍にする!(本来の有利時倍率は2倍、通常時[強化爆弾]は1.5倍、それ以外は1倍)

■船員効果
・一味は[爆弾][強化爆弾]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味の基礎ステータスが+75され、擬音隠し状態を完全に回避する!

■タイプ超化
・発動条件:超入れ替えで「ウソップ&Dr.ベガパンク「悪」(リリス)」になり、一味に下記キャラの誰かから3人以上いる時(自分が船員でも発動可能・サポートキャラを除く・ダブルキャラは1人とカウントする)
Dr.ベガパンク(「本体」、「暴」、「想」、「知」、「正」)、モンキー・D・ルフィ、ロロノア・ゾロ、ナミ、サンジ、トニートニー・チョッパー、ニコ・ロビン、フランキー、ブルック、ジンベエ、ジュエリー・ボニー
・射撃タイプのタイプ超化を持つ!
・一味にかかっている攻撃上昇効果は効果量上昇効果を2回まで受けられるようになり、効果値をさらに1.2倍にする!(最大効果値4倍まで)

■超入れ替え効果
・自分にかかっている船長効果無効状態を完全に解除する!
・自分と隣接スロットを[爆弾]スロットに変換する!([お邪魔]も変換可)
・一味にかかっている攻撃上昇・チェイン係数固定効果を1ターン延長する!
・1ターンの間敵全体の力と技属性耐性を30%下げる!
・入れ替え後3ターンの間「ウソップ&Dr.ベガパンク「悪」(リリス)」になる!

■入れ替え効果
・自分にかかっている船長効果無効状態を完全に解除する!
・自分と隣接スロットを[爆弾]スロットに変換する!([お邪魔]も変換可)
・1ターンの間敵全体の力と技属性耐性を15%下げる!

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:20
・敵3体の防御ダウン Lv.6(20秒)、必殺CTを20%遅延する!
・一味に射撃・博識タイプが6人以上いる時、必殺CTの蓄積が多い敵1体を100%の確率で行動封じ状態にする!(15秒)

■海賊祭超必殺技(レベル上限突破 Lv.5)
・発動条件:自分が敵の海賊祭必殺技を3回受ける
・敵3体の防御ダウン Lv.8(30秒)、必殺CTを30%遅延する!
・一味に射撃・博識タイプが6人以上いる時、必殺CTの蓄積が多い敵2体を100%の確率で行動封じ状態にする!(15秒)

■海賊祭能力(Lv.5)
・射撃・博識タイプの仲間の攻撃アップ Lv.6、速度アップ Lv.6!
・バトル開始から40秒間、敵全体の必殺CTのたまる速度ダウン Lv.5!
・一味に射撃・博識タイプが6人以上いる時、敵全体の防御ダウン Lv.5!

■GPバースト(Lv.5)
・敵全体に1,000の固定ダメージを与える!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・一味の攻撃アップ Lv.3、体力、速度アップ Lv.3!



ナミ&サンジ 科学の最高峰との交戦

■ここがポイント!
・超入れ替え効果、格闘タイプのタイプ超化を発動可能!タイプ超化は船員でも発動できる!
・船長効果では、どちらを船長に設定するかに応じて冒険開始時に異なる強化効果を得ることができる!

■属性・タイプ
技/速・格闘/博識

■必殺技(Lv.6)
「雷炎交わる連携攻撃」

・2ターンの間状態異常無効の効果を無視して敵全体を痺れ状態にする!(60%の確率で行動ターンの減少が発生しない)
・[お邪魔]を含む全ての左列のスロットを[連]スロットに、右列のスロットを[肉]スロットに変換する!
・敵全体にかかっている一定以上のダメージ激減状態を7ターン減らす!
・必殺発動時すでに一味がスロット影響増大効果・チェイン係数加算効果(増加は対象外)を同時に発揮している時、敵の状態異常無効の効果を無視して1ターンの間敵全体の被ダメージを2.25倍に上昇させる!
・必殺発動時すでにスロット影響増大効果がかかっている時、3ターンの間チェイン係数を+2.0にする!
・その後、3ターンの間技・速属性・格闘・博識タイプキャラのスロットの影響を2.75倍にする!
・3ターンの間「ナミ&サンジ」になる!

■船長効果
「研究層A棟3階の激闘」

・ナミの状態では、冒険開始時「5ターンの間技・速属性・格闘・博識タイプキャラのスロットの影響を3倍、自分の入れ替え回数を2短縮する」効果を発動する!
・サンジの状態では、冒険開始時「5ターンの間チェイン係数が+2.5、自分の入れ替え回数を2短縮する」効果を発動する!

※以下はダブルキャラ状態で発動する効果です。
・技・速属性・格闘・博識タイプキャラの体力を1.35倍、攻撃を5.5倍、スロット一致時約5.75倍にする!
・技・速属性・格闘・博識タイプキャラは[技][速][肉][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・このキャラが[肉][連][セムラ][爆弾][強化爆弾]スロットの状態でタップした時、一味の次回の最後のタップ時の攻撃を15%上昇させる!(同様の効果がかかった場合蓄積可能:最大蓄積値200%、属性・タイプ等の指定に関わらず、攻撃可能キャラの全てで攻撃した際、最後のタップ時に効果が消費される)

■船員効果
・一味は[連][肉]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味の基礎ステータスが+100される!

■タイプ超化
・発動条件:超入れ替えで「ナミ&サンジ」になり、一味に下記キャラの誰かから3人以上いる時(自分が船員でも発動可能・サポートキャラを除く・ダブルキャラは1人とカウントする)
Dr.ベガパンク(「本体」、「悪」、「暴」、「想」、「知」、「正」)、モンキー・D・ルフィ、ロロノア・ゾロ、ウソップ、トニートニー・チョッパー、ニコ・ロビン、フランキー、ブルック、ジンベエ、ジュエリー・ボニー
・格闘タイプのタイプ超化を持つ!
・一味にかかっているスロット影響増大効果は効果量上昇効果を2回まで受けられるようになり、効果値をさらに1.2倍にする!(最大効果値4倍まで)

■超入れ替え効果
・1ターンの間敵全体の格闘と博識タイプ耐性を30%下げる!
・一味にかかっている封じ状態を4ターン回復する!
・一味にかかっているスロット影響増大効果・チェイン係数加算効果(増加は対象外)を1ターン延長する!
・入れ替え後3ターンの間「ナミ&サンジ」になる!

■入れ替え効果
・1ターンの間敵全体の格闘と博識タイプ耐性を15%下げる!
・一味にかかっている封じ状態を1ターン回復する!

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:29
・自分の攻撃アップ Lv.7(20秒)、防御アップ Lv.7(20秒)、クリティカル発生率アップ Lv.7!(20秒)
・横大範囲の敵に攻撃×4倍のダメージを与える!
・80%の確率で痺れ状態にする!(20秒)

■海賊祭超必殺技(レベル上限突破 Lv.5)
・発動条件:自分が敵の海賊祭必殺技を2回受ける
・中範囲の仲間の攻撃アップ Lv.8(20秒)、防御アップ Lv.8(20秒)、クリティカル発生率アップ Lv.8!(20秒)
・横大範囲の敵に攻撃×4.5倍のダメージを与える!
・90%の確率で痺れ状態にする!(20秒)

■海賊祭能力(Lv.5)
・格闘タイプの仲間の体力アップ Lv.6、防御アップ Lv.6!
・自分の攻撃アップ Lv.5、防御アップ Lv.5!
・ダメージを与えた時、3回まで自分の攻撃アップ Lv.3!
・ダメージを受けた時、3回まで自分の防御アップ Lv.3!

■GPバースト(Lv.5)
・敵全体に1,000の固定ダメージを与える!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・一味の攻撃アップ Lv.3、体力、速度アップ Lv.3!

※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。


※以下、同一内容の英語翻訳となります。




Usopp & Dr. Vegapunk “Lilith the Evil” – Controlling the Energy of the Sea

Key Points!
Can activate Super Switch Effect and change Shooter characters to Super Shooter. This Super Class can be activated even as a crewmate.
Captain Ability provides different boost effects depending on who is set as Captain at the start of the quest.

Type&Class
[STR] & [DEX] / Shooter & Cerebral

Special(Lv.6)
Shot of Science and Nature

– Delays all enemies for 1 turn ignoring immunity to Delay, immunity to all status effects, or immunity (excluding certain status effect)
– Allows crew to perform Super Tandem with [BOMB][S. BOMB] slots for 3 turns
– Reduces all enemies’ damage nullification duration by 3 turns
– If the crew has ATK Boost and Set Chain Multiplier effect at the same time when the Special is activated, ignores immunity to status effects and applies Weakened status to all enemies for 1 turn. (Applies increase damage taken status to all enemies by 1.75x, and the damage further increases by 1.25x if enemy has increased damage taken status.)
– If the crew has ATK Boost when the Special is activated, sets the Chain Multiplier’s minimum value at 2.75 and maximum value at 35.0 for 3 turns.
– Then after that, boosts STR, DEX, Shooter, and Cerebral characters’ ATK by 2.75x for 3 turns
– Becomes “Usopp & Dr. Vegapunk “Lilith the Evil”” for 3 turns

Captain Ability
Battle at Labophase Building C Third Floor

– When as Usopp, at the start of the quest, activates an effect to boost ATK of STR / DEX type and Cerebral / Shooter class characters by 3x for 5 turns and reduce own switch effect uses by 2.
– When as Dr. Vegapunk “Lilith the Evil”, at the start of the quest, activates an effect to set the Chain Multiplier’s minimum value at 3.0 and maximum value at 35.0 for 5 turns and reduce own switch effect uses by 2.

– *The effects below apply when in Double Character form.
– Boosts STR, DEX, Cerebral, and Shooter characters’ HP by 1.35x, ATK by 5.75x
– Boosts their ATK by approximately 6x when they have [RCV][TND][EMPTY][BOMB][S. BOMB] slots
– Makes their [STR][DEX][TND][BOMB][S. BOMB] slots have matching slot effects
– Tapping on this character with a [RCV][TND][EMPTY][BOMB][S. BOMB] slot will change crew’s ATK multiplier of [RCV][TND][EMPTY][SEMLA][BOMB][S. BOMB] and Rainbow slots to 2.5x when slots match, 0.5x when unfavorable, 1.5x otherwise (normally 2.0x when matching; 1.5x for [S. BOMB] slots; 1x otherwise) for 3 turns

Crewmate Ability
– Makes crew’s [BOMB][S. BOMB] slots have matching slot effects
– Boosts crew’s base stats by 75, and makes crew immune to Remove SFX

Super Class
– Activation Requirement: After Super Switching to Usopp & Dr. Vegapunk “Lilith the Evil” and when 3 or more of the following characters are on the crew (can even activate when this character is a crewmate; except as Support Characters; Double Characters counts as 1).
Dr. Vegapunk (Stella), Dr. Vegapunk “Atlas the Violent”, Dr. Vegapunk “Edison the Thinker”, Dr. Vegapunk “Pythagoras the Wise”, Dr. Vegapunk “Shaka the Good”, Monkey D. Luffy, Roronoa Zoro, Nami, Sanji, Tony Tony Chopper, Nico Robin, Franky, Brook, Jinbe, Jewelry Bonney
– Changes Shooter characters to Super Shooter.
– Allows crew’s ATK boost to be further increased up to 2 times, further increases crew’s ATK boost by 1.2x (up to 4x)

Super Switch Effect
– Completely removes character’s Despair
– Changes character’s slot and adjacent slots (including [BLOCK] slots) to [BOMB]
– Extends the duration of crew’s ATK boosts and lock chain multiplier effect by 1 turn
– Applies -30% STR and DEX Resistance to all enemies for 1 turn
– Becomes “Usopp & Dr. Vegapunk “Lilith the Evil”” for 3 turns

Switch Effect
– Completely removes character’s Despair
– Changes character’s slot and adjacent slots (including [BLOCK] slots) to [BOMB]
– Applies -15% STR and DEX Resistance to all enemies for 1 turn

Rumble Special (Lv.10) CT:20
– Targets 3 enemies for DEF Down Lv.6 (20 s), Special CT 20% delay
– If 6 or more Shooter/Cerebral characters are on the team, targets 1 enemy with high Special CT for 100% chance of Action Bind (15 s)

Rumble Super Special(Level Limit Break Lv.5)
– Activation Requirement: After getting hit by enemy’s Rumble Special 3 times.
– Targets 3 enemies for DEF Down Lv.8 (30 s), Special CT 30% delay
– If 6 or more Shooter/Cerebral characters are on the team, targets 2 enemies with high Special CT for 100% chance of Action Bind (15 s)

Rumble Ability (Lv.5)
– Shooter/Cerebral class teammates ATK Up Lv.6, SPD Up Lv.6
– First 40 s of battle, all enemies Special CT Speed Down Lv.5
– If 6 or more Shooter/Cerebral characters are on the team, all enemies DEF Down Lv.5

GP Burst (Lv.5)
– Targets all enemies for 1,000 damage.

GP Leader (Lv.5)
– Crew ATK Up Lv.3, HP, SPD Up Lv.3.




Nami & Sanji – Confronting the Peak of Science

Key Points!
Can activate Super Switch Effect and change Fighter characters to Super Fighter. This Super Class can be activated even as a crewmate.
Captain Ability provides different boost effects depending on who is set as Captain at the start of the quest.

Type&Class
[DEX] & [QCK] / Fighter & Cerebral

Special(Lv.6)
Lightning and Flame Combination Attack

– Applies Paralysis (60% chance not to reduce action turns) to all enemies for 2 turns ignoring immunity to all status effects
– Changes left column slots (including [BLOCK] slots) to [TND] and right column slots (including [BLOCK] slots) to [RCV]
– Reduces the drastically reduced damage effect above a certain level on all enemies by 7 turns.
– If crew has slot effect boost and additive chain multiplier boost (except multiplicative boosts) at the same time when Special is launched, applies increase damage taken status to all enemies by 2.25x for 1 turn ignoring immunity to status effects
– If crew has slot effect boost when Special is launched, boosts the chain multiplier by +2.0 for 3 turns
– Then after that, boosts DEX, QCK, Fighter, and Cerebral characters’ slot effects by 2.75x for 3 turns
– Becomes “Nami & Sanji” for 3 turns

Captain Ability
Fierce Battle at Labophase Building A Third Floor

– When as Nami, at the start of the quest, activates an effect to boost the slot effect of DEX / QCK type and Fighter / Cerebral class characters by 3x for 5 turns and reduce own switch effect uses by 2.
– When as Sanji, at the start of the quest, activates an effect to boosts the chain multiplier by +2.5 for 5 turns and reduce own switch effect uses by 2.

– *The effects below apply when in Double Character form.
– Boosts DEX, QCK, Fighter, and Cerebral characters’ HP by 1.35x, ATK by approximately 5.75x
– Makes their [DEX][QCK][RCV][TND] slots have matching slot effects
– Tapping on this character with a [RCV][TND][SEMLA][BOMB][S. BOMB] slot will boost the ATK of the next final tap performed by a character by 15% (similar effects can stack, up to 200%; the effect will be spent during the final tap when attacking with all available characters regardless of the type/class requirement of the effect)

Crewmate Ability
– Makes crew’s [TND][RCV] slots have matching slot effects
– Boosts crew’s base stats by 100

Super Class
– Activation Requirement: After Super Switching to Nami & Sanji, and when 3 or more of the following characters are on the crew (can even activate when this character is a crewmate; except as Support Characters; Double Characters counts as 1).
Dr. Vegapunk (Stella), Dr. Vegapunk “Lilith the Evil”, Dr. Vegapunk “Atlas the Violent”, Dr. Vegapunk “Edison the Thinker”, Dr. Vegapunk “Pythagoras the Wise”, Dr. Vegapunk “Shaka the Good”, Monkey D. Luffy, Roronoa Zoro, Usopp, Tony Tony Chopper, Nico Robin, Franky, Brook, Jinbe, Jewelry Bonney
– Changes Fighter characters to Super Fighter.
– Allows crew’s slot effect boost to be further increased up to 2 times, further increases crew’s slot effect boost by 1.2x (up to 4x)

Super Switch Effect
– Applies -30% Fighter and Cerebral Resistance to all enemies for 1 turn
– Reduces crew’s Bind duration by 4 turns
– Extends the duration of crew’s slot effect boosts and additive chain multiplier boost (except multiplicative boosts) by 1 turn
– Becomes “Nami & Sanji” for 3 turns

Switch Effect
– Applies -15% Fighter and Cerebral Resistance to all enemies for 1 turn.
– Reduces crew’s Bind duration by 1 turn.

Rumble Special (Lv.10) CT:29
– Targets self for ATK Up Lv.7 (20 s), DEF Up Lv.7 (20 s), Critical % Up Lv.7 (20 s)
– Targets enemies within large range (horizontal) for ATK x 4 damage
– 80% chance of Paralysis (20 s)

Rumble Super Special(Level Limit Break Lv.5)
– Activation Requirement: After getting hit by enemy’s Rumble Special 2 times.
– Targets teammates within medium range for ATK Up Lv.8 (20 s), DEF Up Lv.8 (20 s), Critical % Up Lv.8 (20 s);
– Targets enemies within large range (horizontal) for ATK x 4.5 damage
– 90% chance of Paralysis (20 s)

Rumble Ability (Lv.5)
– Fighter class teammates HP Up Lv.6, DEF Up Lv.6
– Self ATK Up Lv.5, DEF Up Lv.5
– When dealing damage, up to 3 times self ATK Up Lv.3
– When receiving damage, up to 3 times self DEF Up Lv.3

GP Burst (Lv.5)
– Targets all enemies for 1,000 damage.

GP Leader (Lv.5)
– Crew ATK Up Lv.3, HP, SPD Up Lv.3.

*This content is still under development and is subject to change. Please check in-game after this character has been added.

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