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キャラクター情報 2025.03.25

ゾロ名場面特集!スゴフェス!!新キャラ性能紹介

アルベル 雌雄決する死闘

■ここがポイント!
・ラストタップスゴ技、船員でも発動可能な属性超化を持つ。
「全属性耐性を30%下げる」効果や 特定のタイプのキャラを一味に5人以上揃えることで より強力な効果を発揮する必殺技を持つ。

■属性・タイプ
技・斬撃/野心

■必殺技(Lv.6)
「火焔纏う一刀」

・1ターンの間敵全体の防御力を0、状態異常無効・特定状態異常以外の状態異常無効の効果を無視して1ターンの間敵全体を熱傷状態にする!(敵の攻撃×100倍の無属性ダメージを敵ターン終了時に与える。敵先制行動後は熱傷ダメージ効果を発揮しない)
・一味にかかっているやけど状態を7ターン回復する!
・敵全体にかかっている残り体力1で耐える効果を7ターン減らす!
・1ターンの間敵全体の全属性耐性を30%下げる!
・一味に斬撃タイプキャラが5人以上いる時、1ターンの間斬撃と野心タイプキャラの弱点タイプへの影響を2倍にする!
・一味に野心タイプキャラが5人以上いる時、1ターンの間敵全体を弱体状態にする!(敵全体の被ダメージを1.5倍、敵が被ダメージ量上昇状態の時、さらに被ダメージを1.3倍にする)

■船長効果
「激化する右腕同士の戦闘」

・斬撃と野心タイプキャラの体力を1.5倍、攻撃を5.25倍、[技][肉][連][和]スロットが出ている同タイプキャラの攻撃が約5.75倍になる!
・斬撃と野心タイプキャラは[技][肉][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・斬撃と野心タイプキャラの自属性スロット出現率が少し上昇する!
・一味の[速]スロットが[和]スロットになる!
・一味は船長効果無効・封じ状態を10ターン回復する!

■船員効果
・斬撃と野心タイプキャラの基礎ステータスが+100され、同タイプキャラは[技][肉]スロットも有利スロット扱いになる!
・このキャラが[和]スロットの状態でタップした時、敵全体にかかっている被ダメージ上昇効果をさらに+0.2上昇させる!

■ラストタップスゴ技(Lv.5)
・発動条件:最終BATTLEで自身を除いて斬撃か野心タイプキャラが4人以上いる時かつ、このキャラが必殺技を発動したターン
・自分のスロットを[和]スロットに変換する!([お邪魔]も変換可)
・このターンに自身以外が通常攻撃で与えたダメージの0.5倍を最終ダメージの合計値に加算する!
・1ターンの間[和]スロットによる攻撃の倍率をスロット有利時3.25倍、通常時1.0倍、不利時0.5倍にする!(本来の有利時倍率は2.5倍)

■属性超化
・発動条件:一味に以下のキャラの誰かから1人以上いる時(サポートキャラを除き、自分が船員でも発動可能)
ロロノア・ゾロ、カイドウ
・技属性の属性超化を持つ!
・[連]スロット以外の[お邪魔]を含む右列のスロットを[和]スロットに変換する!
・一味のスロットを1ターン固定する!
・一味の次回の最後のタップ時の攻撃を30%上昇させる!(同様の効果がかかった場合蓄積可能:最大蓄積値200%、属性・タイプ等の指定に関わらず、攻撃可能キャラの全てで攻撃した際、最後のタップ時に効果が消費される)

■サポート効果(Lv.5)
・サポート対象:斬撃タイプキャラ
・速属性から受けるダメージを5%減らす!
・自分の基礎攻撃力の11%をサポート対象キャラの基礎攻撃力に上乗せする!

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:20
・自分が挑発状態になり(15秒)、攻撃×3倍のカウンター状態にする!(15秒)
・斬撃・野心タイプの仲間の防御アップ Lv.6!(15秒)
・自分を一定時間ごとに500ずつの自動回復状態にする!(15秒)
・一味に斬撃・野心タイプが8人以上いる時、残り体力の多い敵1体に5000の固定ダメージを与える!

■海賊祭超必殺技(レベル上限突破 Lv.5)
・発動条件:自分が敵の海賊祭必殺技を1回受ける
・自分が挑発状態になり(30秒)、攻撃×4倍のカウンター状態にする!(30秒)
・斬撃・野心タイプの仲間の防御アップ Lv.15!(30秒)
・一味を一定時間ごとに1000ずつの自動回復状態にする!(30秒)
・一味に斬撃・野心タイプが8人以上いる時、残り体力の多い敵2体に8000の固定ダメージを与える!

■海賊祭能力(Lv.5)
・斬撃・野心タイプの仲間の体力アップ Lv.6、防御アップ Lv.6、速度アップ Lv.6!
・一味に斬撃・野心タイプが8人以上いる時、自分にシールド Lv.5!

■GPバースト(Lv.5)
・敵全体に1000の固定ダメージを与える!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・一味の攻撃アップ Lv.3、体力、速度アップ Lv.3!




ジュラキュール・ミホーク 若きを待つ最強の剣士

■ここがポイント!
超連携技や船員でも発動可能なタイプ超化を持つ。
敵の状態異常無効の効果を無視して、敵全体の被ダメージを2倍に上昇させる効果を発揮する必殺技を持つ。

■属性・タイプ
心・斬撃/博識

■必殺技(Lv.6)
「“若き力”沈める黒刀」

・全ての防御効果を無視して敵1体のHPを25%減らす!
・一味にかかっている攻撃ダウン状態を7ターン回復、敵全体にかかっている一定以上のダメージ激減状態を7ターン減らす!
・敵の状態異常無効の効果を無視して2ターンの間敵全体の被ダメージを2倍に上昇させる!
・必殺発動時すでに一味が攻撃上昇状態の時、2ターンの間斬撃と博識タイプキャラの通常攻撃のチェイン係数増加量が最大で+0.7になり(Good+0、Great+0.1、Perfect+0.7になる)、それ以外の時、2ターンの間斬撃と博識タイプキャラの攻撃を3倍にする!(この効果は効果量上昇効果を2回まで受けられる)

■船長効果
「世界最強の力」

・冒険開始時一味の必殺ターン・VS効果ゲージ・入れ替え回数を2短縮する!
・斬撃と博識タイプキャラの体力を1.5倍、攻撃を5.25倍、PERFECT以外の攻撃をするまで同タイプキャラの攻撃を約6倍にする!
・斬撃と博識タイプキャラは[心][肉][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・チェイン係数の初期値に+0.2される!(この効果は重複可)
・一味の必殺技で攻撃上昇効果が発動した時、その効果を1ターン延長する!

■船員効果
・斬撃と博識タイプキャラの基礎ステータスが+100され、同タイプキャラは[心][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・このキャラが[心][連][和]スロットの状態でタップした時、1ターンの間敵全体の斬撃と博識タイプ耐性を10%下げる!

■超連携技(Lv.5)
・発動条件:最終BATTLEの時、一味に以下のキャラの誰かから1人以上いる時(サポートキャラを除く)
ロロノア・ゾロ、シャンクス
・1ターンの間斬撃と博識タイプキャラの連携攻撃力上昇2.25倍にする!
・斬撃と博識タイプキャラの次回の最後のタップ時の攻撃を25%上昇させる!(同様の効果がかかった場合蓄積可能:最大蓄積値200%、属性・タイプ等の指定に関わらず、攻撃可能キャラの全てで攻撃した際、最後のタップ時に効果が消費される)

■タイプ超化
・発動条件:一味に以下のキャラの誰かから1人以上いる時(サポートキャラを除き、自分が船員でも発動可能)
ロロノア・ゾロ、シャンクス
・斬撃タイプのタイプ超化を持つ!
・一味の体力を最大体力の25%回復する!
・1ターンの間斬撃と博識タイプキャラの通常攻撃による属性相性の影響を1.5倍にする!(この効果は他の属性相性強化効果がかかった場合効果量がその値に変化する)
・自分のスロットを[連]スロットに変換する!([お邪魔]も変換可)
・自分がPERFECT攻撃1回成功するまで自分のスロットをスロット変換不可にする!
・斬撃と博識タイプキャラの次回の最後のタップ時の攻撃を25%上昇させる!(同様の効果がかかった場合蓄積可能:最大蓄積値200%、属性・タイプ等の指定に関わらず、攻撃可能キャラの全てで攻撃した際、最後のタップ時に効果が消費される)

■サポート効果(Lv.5)
・サポート対象:斬撃タイプキャラ
・知属性から受けるダメージを5%減らす!
・自分の基礎攻撃力の11%をサポート対象キャラの基礎攻撃力に上乗せする!

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:39
・斬撃・博識タイプの仲間の攻撃アップ Lv.8!(30秒)
・敵全体に防御力を無視して攻撃×1.3倍のダメージを与える!
・防御の高い敵1体に防御力を無視して攻撃×1.3倍のダメージを与える!

■海賊祭超必殺技(レベル上限突破 Lv.5)
・発動条件:自分が敵の海賊祭必殺技を2回受ける
・斬撃・博識タイプの仲間の攻撃アップ Lv.10(60秒)、防御アップ Lv.10!(60秒)
・敵全体に防御力を無視して攻撃×1.7倍のダメージを与える!
・防御の高い敵2体に防御力を無視して攻撃×1.7倍のダメージを与える!

■海賊祭能力(Lv.5)
・斬撃・博識タイプの仲間の体力アップ Lv.7、速度アップ Lv.7!
・自分のクリティカル発生率アップ Lv.10!
・自分の吹き飛ばし発生率アップ Lv.10!
・クリティカルを発生させた時、3回まで自分の必殺CTのたまる速度アップ Lv.2!
・敵を吹き飛ばした時、3回まで自分の必殺CTのたまる速度アップ Lv.2!

■GPバースト(Lv.5)
・敵全体に1000の固定ダメージを与える!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・一味の攻撃アップ Lv.3、体力、速度アップ Lv.3!




Mr.1 自在な太刀筋

■ここがポイント!
超連携技や船員でも発動可能なタイプ超化を持つ。
野心・斬撃タイプの船員が必殺技を発動するごとに、斬撃・野心タイプの次回の最後のタップ時の攻撃を上昇させる船長効果を持つ。

■属性・タイプ
速・斬撃/野心

■必殺技(Lv.6)
「微塵に切り裂く斬撃」

・上段右と中段右キャラの必殺ターンを2短縮する!
・敵全体にかかっているダメージ軽減状態(一定以上のダメージ激減は対象外)を3ターン減らす!
・自分のスロットを[連]スロットに変換する!([お邪魔]も変換可、[和]スロットは変換できないという制約を無視する)
・必殺技発動状態に応じて、以下の効果を発動する!
・(0)2ターンの間斬撃と野心タイプキャラの攻撃を2.75倍、一味に斬撃タイプキャラが5人以上または野心タイプキャラが5人以上いる時、自分の必殺ターンを13短縮し(1)に変更!
・(1)一味にかかっている封じ状態を7ターン回復、1ターンの間敵全体の斬撃と野心タイプ耐性を30%下げ、必殺発動時すでに攻撃上昇・スロット影響増大効果がかかっている時、一味にかかっている攻撃上昇・スロット影響増大効果をさらに+0.5上昇させ、効果ターンを1ターン延長する!

■船長効果
「殺し屋と剣士の激闘」

・冒険開始時斬撃と野心タイプキャラの必殺ターンを2短縮する!
・斬撃と野心タイプキャラの体力を1.35倍、攻撃を5.5倍、スロット一致時約5.75倍にする!
・斬撃と野心タイプキャラは[連]スロットも有利スロット扱いになる!
・受けるダメージを25%減らす!
・船員の斬撃と野心タイプキャラが必殺技を発動した時、斬撃と野心タイプキャラの次回の最後のタップ時の攻撃を5%上昇させる!(この効果は最大10回、同じターンには5回まで発動し、同様の効果がかかった場合蓄積可能:最大蓄積値200%、属性・タイプ等の指定に関わらず、攻撃可能キャラの全てで攻撃した際、最後のタップ時に効果が消費される)
・最終BATTLE以外で最後のタップ時の攻撃上昇効果が発動した場合その効果を最終BATTLEまで蓄積し、最終BATTLE開始時蓄積値に応じた最後のタップ時の攻撃上昇効果を発動させる!

■船員効果
・斬撃と野心タイプキャラの基礎ステータスが+100され、同タイプキャラは[速][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・場がいずれかの「ナワバリ」の時、チェイン係数の初期値に+0.2(この効果は重複可)し、それ以外の時、斬撃と野心タイプキャラの基礎攻撃力が+50される!

■超連携技(Lv.5)
・発動条件:一味に以下のキャラの誰かから1人以上いる時(サポートキャラを除く)
ロロノア・ゾロ、ニコ・ロビン、サー・クロコダイル(Mr.0)、ミス・ダブルフィンガー、Mr.2 ボン・クレー、ギャルディーノ(Mr.3)、ミス・ゴールデンウィーク、Mr.4、ミス・メリークリスマス、Mr.5、ミス・バレンタイン
・敵全体にかかっているダメージ軽減状態(一定以上のダメージ激減は対象外)を1ターン減らす!
・1ターンの間斬撃と野心タイプキャラの連携攻撃力上昇2.25倍にする!

■タイプ超化
・発動条件:一味に以下のキャラの誰かから1人以上いる時(サポートキャラを除き、自分が船員でも発動可能)
ロロノア・ゾロ、サー・クロコダイル(Mr.0)
・斬撃タイプのタイプ超化を持つ!
・一味にかかっているスロット影響増大効果は効果量上昇効果を2回まで受けられるようになる!
・1ターンの間75%の体力ガードを発動する!
・斬撃と野心タイプキャラの次回の最後のタップ時の攻撃を20%上昇させる!(同様の効果がかかった場合蓄積可能:最大蓄積値200%、属性・タイプ等の指定に関わらず、攻撃可能キャラの全てで攻撃した際、最後のタップ時に効果が消費される)

■サポート効果(Lv.5)
・サポート対象:斬撃タイプキャラ
・力属性から受けるダメージを5%減らす!
・自分の基礎攻撃力の11%をサポート対象キャラの基礎攻撃力に上乗せする!

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:17
・残り体力の多い敵2体の体力を30%減らし、継続ダメージ付与 Lv.5!(15秒)
・一味に斬撃タイプが6人以上いる時、自分にシールド Lv.5!(15秒)

■海賊祭超必殺技(レベル上限突破 Lv.5)
・発動条件:自分が敵の海賊祭必殺技を2回受ける
・残り体力の多い敵3体の体力を50%減らし、継続ダメージ付与 Lv.10!(30秒)
・一味に斬撃タイプが6人以上いる時、一味にシールド Lv.8!(30秒)

■海賊祭能力(Lv.5)
・速属性・斬撃タイプの仲間の攻撃アップ Lv.6、体力アップ Lv.6!
・斬撃・格闘タイプの敵の攻撃ダウン Lv.6!
・ダメージを受けた時、3回まで自分の防御アップ Lv.3!

■GPバースト(Lv.5)
・敵全体に1000の固定ダメージを与える!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・一味の攻撃アップ Lv.3、体力、速度アップ Lv.3!

※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。


※以下、同一内容の英語翻訳となります。




Alber – Decisive Deadly Duel

Key Points!
He has a Final Tap Sugo Special and Super Type that can be activated even as a crewmate
His Special applies -30% to All Type Resistance and becomes more powerful when there are 5 or more characters of a specific class on the crew

Type&Class
[DEX] / Slasher & Driven

Special(Lv.6)
Strike of the Flaming Blade

– Sets all enemies’ DEF to 0 for 1 turn, applies Ignited status to all enemies (ignoring immunity to all status effects or immunity excluding certain status effect) for 1 turn (deals 100x enemy ATK in non-type damage at end of enemy turn; Ignited damage effect will not be applied after an enemy’s preemptive action),
– Reduces crew’s Burn duration by 7 turns
– Reduces all enemies’ Resilience duration by 7 turns
– Applies -30% All Type Resistance to all enemies for 1 turn
– If 5 or more Slasher characters are on the crew, boosts Slasher and Driven characters’ advantageous class effect by 2x for 1 turn
– If 5 or more Driven characters are on the crew, applies Weakened status to all enemies for 1 turn (increases damage taken to all enemies by 1.5x, and the damage further increases by 1.3x when enemy has damage taken increased status)

Captain Ability
Fierce Battle of the Right-Hand Men

– Boosts Slasher and Driven characters’ HP by 1.5x, ATK by 5.25x, boosts their ATK by approximately 5.75x when they have [DEX][RCV][TND][WANO] slots
– Makes their [DEX][RCV][TND] slots have matching slot effects
– Slightly boosts their chance of landing on own type slot
– Makes crew’s [QCK] slots into [WANO] slots
– Reduces crew’s Despair/Bind duration by 10 turns

Crewmate Ability
– Boosts Slasher and Driven characters’ base stats by 100, and makes their [DEX][RCV] slots have matching slot effects
– Tapping on this character with a [WANO] slot will further increase all enemies’ increase damage taken effect by +0.2

Final Tap Sugo Special (Lv.5)
– Activation Requirement: At the final battle when 4 or more Slasher or Driven characters are on the crew, excluding this character, and during the turn when this character uses his Special
– Changes character’s slot (including [BLOCK] slot) to [WANO]
– Adds 0.5x of damage dealt by normal attacks of other characters this turn on top of the final damage
– Changes crew’s ATK multiplier of [WANO] slots to 3.25x when slots match (normally 2.5x), 0.5x when unfavorable, 1.0x otherwise for 1 turn

Super Types
– Activation Requirement: When 1 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters; can even activate when this character is a crewmate).
Roronoa Zoro, Kaido
– Changes DEX characters to Super DEX
– Changes right column slots (including [BLOCK] slots and unless they are [TND] slots) to [WANO]
– Locks crew’s slots for 1 turn
– Boosts the ATK of the next final tap performed by crew by 30% (similar effects can stack, up to 200%; the effect will be spent during the final tap when attacking with all available characters regardless of the type/class requirement of the effect)

Support Effect (Lv.5)
– Eligible Supports: Slasher characters
– Reduces damage taken from QCK type by 5%
– Adds 11% of character’s base ATK to supported character’s base ATK

Rumble Special (Lv.10) CT:20
– Activates Provoke on self (15 s), targets self for ATK x 3 Counter stance (15 s)
– Targets Slasher/Driven class teammates for DEF Up Lv.6 (15 s)
– Targets self for 500 HP per interval healing (15 s)
– If 8 or more Slasher or Driven characters are on the team, targets 1 enemy with high current HP for 5000 damage

Rumble Super Special(Level Limit Break Lv.5)
– Activation Requirement: after getting hit by enemy’s Rumble Special 1 time
– Activates Provoke on self (30 s), targets self for ATK x 4 Counter stance (30 s)
– Slasher/Driven class teammates DEF Up Lv.15 (30 s)
– Targets team for 1000 HP per interval auto-healing (30 s)
– If 8 or more Slasher/Driven characters are on the team, targets 2 enemies with high current HP for 8000 damage

Rumble Ability (Lv.5)
– Slasher/Driven class teammates HP Up Lv.6, DEF Up Lv.6, SPD Up Lv.6
– If 8 or more Slasher/Driven characters are on the team, self Shield Lv.5

GP Burst (Lv.5)
– Targets all enemies for 1000 damage

GP Leader (Lv.5)
– Team ATK Up Lv.3, HP, SPD Up Lv.3




Dracule Mihawk – Greatest Swordsman Awaiting the Young

Key Points!
He has Super Tandem and Super Class that can be activated even as a crewmate
His Special ignore enemies’ immunity to all status effects and increases damage taken by all enemies by 2x

Type&Class
[PSY] / Slasher & Cerebral

Special(Lv.6)
Black Blade to Sink the Young Power

– Reduces one enemy’s HP by 25% (ignoring all defensive effects),
– Reduces crew’s ATK Down duration by 7 turns, and reduces the drastically reduced damage effect above a certain level on all enemies by 7 turns.
– Increases all enemies’ damage taken by 2x for 2 turns ignoring immunity to status effects
– If the crew has ATK Boost when the Special is activated, boosts Slasher and Cerebral characters’ chain multiplier growth rate of normal attacks up to +0.7 (GOOD +0; GREAT +0.1; PERFECT + 0.7) for 2 turns. Otherwise boosts ATK for Slasher and Cerebral characters by 3x for 2 turns (this effect can be applied up to 2 times)

Captain Ability
World’s Strongest Power

– Reduces crew’s Special charge time by 2 turns, VS Effect gauge and Switch Effect by 2 at start of quest
– Boosts Slasher and Cerebral characters’ HP by 1.5x, ATK by 5.25x, boosts their ATK by approximately 6x until a character lands a non-PERFECT strike
– Makes their [PSY][RCV][TND] slots have matching slot effects
– Adds +0.2 to the chain multiplier minimum (effect is stackable)
– If crew uses a Special to apply ATK boosts, extends the duration of that effect by 1 turn

Crewmate Ability
– Boosts Slasher and Cerebral characters’ base stats by 100, and makes their [PSY][TND] slots have matching slot effects
– Tapping on this character with a [PSY][TND][WANO] slot will apply -10% Slasher and Cerebral Resistance to all enemies for 1 turn

Super Tandem (Lv.5)
– Activation Requirement: At the final battle, when 1 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters):
Roronoa Zoro, Shanks
– Applies ATK Boost (Tandem) of 2.25x to Slasher and Cerebral characters for 1 turn
– Boosts the ATK of the next final tap performed by a Slasher or Cerebral character by 25% (similar effects can stack, up to 200%; the effect will be spent during the final tap when attacking with all available characters regardless of the type/class requirement of the effect)

Super Class
– Activation Requirement: When 1 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters; can even activate when this character is a crewmate).
Roronoa Zoro, Shanks
– Changes Slasher characters to Super Slasher
– Heals 25% of crew’s maximum HP
– Boosts the type effects of normal attacks for Slasher and Cerebral characters by 1.5x for 1 turn (effect can be overwritten with other type effect boost effects)
– Changes character’s slot (including [BLOCK] slot) to [TND]
– Prevents character’s slot from being changed until character lands a PERFECT strike
– Boosts the ATK of the next final tap performed by a Slasher or Cerebral character by 25% (similar effects can stack, up to 200%; the effect will be spent during the final tap when attacking with all available characters regardless of the type/class requirement of the effect), and changes Slasher characters to Super Slasher

Support Effect (Lv.5)
– Eligible Supports: Slasher characters
– Reduces damage taken from INT type by 5%
– Adds 11% of character’s base ATK to supported character’s base ATK

Rumble Special (Lv.10) CT:39
– Targets Slasher/Cerebral class teammates for ATK Up Lv.8 (30 s)
– Targets all enemies ignoring DEF for ATK x 1.3 damage
– Targets 1 high DEF enemy ignoring DEF for ATK x 1.3 damage

Rumble Super Special(Level Limit Break Lv.5)
– Activation Requirement: After getting hit by enemy’s Rumble Special 2 times
– Slasher/Cerebral class teammates ATK Up Lv.10 (60 s), DEF Up Lv.10 (60 s)
– Targets all enemies ignoring DEF for ATK x 1.7 damage
– Targets 2 high DEF enemy ignoring DEF for ATK x 1.7 damage

Rumble Ability (Lv.5)
– Slasher/Cerebral class teammates HP Up Lv.7, SPD Up Lv.7
– Self Critical % Up Lv.10
– Self Blow Away % Up Lv.10
– When striking a Critical, up to 3 times self Special CT Speed Up Lv.2
– When Blowing Away enemy, up to 3 times self Special CT Speed Up Lv.2

GP Burst (Lv.5)
– Targets all enemies for 1000 damage

GP Leader (Lv.5)
– Team ATK Up Lv.3, HP, SPD Up Lv.3




Mr. 1 – Unrestricted Slashes

Key Points!
He has Super Tandem and Super Class that can be activated even as a crewmate
His Captain Ability boosts the ATK of Slasher and Driven characters during the final tap of the next turn whenever a Driven or Slasher crewmate uses a Special

Type&Class
[QCK] / Slasher & Driven

Special(Lv.6)
Dicing Slashes

– Reduces top-right and middle-right characters’ Special charge time by 2 turns
– Reduces all enemies’ damage reduction effect (excluding drastically reduce damage over certain amount) duration by 3 turns
– Changes character’s slot (including [BLOCK] slot) to [TND] (ignoring inability to change [WANO] slots)
– Launches the following effects based on character’s Special launch status
– (0) boosts Slasher and Driven characters’ ATK by 2.75x for 2 turns, and if 5 or more Slasher characters, or 5 or more Driven characters are on the crew, reduces character’s Special charge time by 13 turns, then sets character’s Special launch status to (1)
– (1) reduces crew’s Bind duration by 7 turns, applies -30% Slasher and Driven Resistance to all enemies for 1 turn, and if crew has ATK or slot effect boosts when Special is launched, further increases crew’s ATK and slot effects boosts by +0.5 and extends their duration by 1 turn

Captain Ability
Fierce Battle Between the Assassin and the Swordsman

– Reduces Slasher and Driven characters’ Special charge time by 2 turns at start of quest
– Boosts their HP by 1.35x, ATK by approximately 5.75x when slots match (5.5x otherwise)
– Makes their [TND] slots have matching slot effects
– Reduces damage taken by 25%
– Adds 5% ATK to Slasher and Driven crewmates’ next final tap (can be launched up to 10 times, 5 times in a single turn, both effects will count towards the total regardless of crew’s status; similar effects can stack, up to 200%; the effect will be spent during the final tap when attacking with all available characters regardless of the type/class requirement of the effect)
– If the final tap ATK boost effect activates before the final battle, effect accumulates until the final battle. At the start of the final battle, applies a final tap ATK boost based on the accumulated value

Crewmate Ability
– Boosts Slasher and Driven characters’ base stats by 100, and makes their [QCK][TND] slots have matching slot effects
– If field has any applicable Territory, adds +0.2 to the chain multiplier minimum (effect is stackable; boosts Slasher and Driven characters’ base ATK by 50 otherwise)

Super Tandem (Lv.5)
– Activation Requirement: When 1 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters)
Roronoa Zoro, Nico Robin, Sir Crocodile (Mr. 0), Miss Doublefinger, Mr. 2 Bon Clay, Galdino (Mr. 3), Miss Goldenweek, Mr. 4, Miss Merry Christmas, Mr. 5, Miss Valentine
– Reduces all enemies’ damage reduction effect (excluding drastically reduce damage over certain amount) duration by 1 turn
– Applies ATK Boost (Tandem) of 2.25x to Slasher and Driven characters for 1 turn

Super Class
– Activation Requirement: When any of the following characters are on the crew (except as Support Characters; can be launched when character is a crewmate):
Roronoa Zoro, Sir Crocodile (Mr. 0)
– Changes Slasher characters to Super Slasher
– Allows crew’s slot effect boost to be further increased up to 2 times
– Activates HP Guard of 75% effect for 1 turn
– Boosts the ATK of the next final tap performed by a Slasher or Driven character by 20% (similar effects can stack, up to 200%; the effect will be spent during the final tap when attacking with all available characters regardless of the type/class requirement of the effect),

Support Effect (Lv.5)
– Eligible Supports: Slasher characters
– Reduces damage taken from STR type by 5%
– Adds 11% of character’s base ATK to supported character’s base ATK

Rumble Special (Lv.10) CT:17
– Targets 2 enemies with high current HP for HP 30% reduction, Damage Over Time Lv.5 (15 s);
– If 6 or more Slasher characters are on the team, targets self for Shield Lv.5 (15 s)

Rumble Super Special(Level Limit Break Lv.5)
– Activation Requirement: After getting hit by enemy’s Rumble Special 2 times
– Targets 3 enemies with high current HP for HP 50% reduction, Damage Over Time Lv.10 (30 s)
– If 6 or more Slasher characters are on the team, targets team for Shield Lv.8 (30 s)

Rumble Ability (Lv.5)
– QCK-type/Slasher class teammates ATK Up Lv.6, HP Up Lv.6
– Slasher/Fighter class enemies ATK Down Lv.6
– When receiving damage, up to 3 times self DEF Up Lv.3

GP Burst (Lv.5)
– Targets all enemies for 1000 damage

GP Leader (Lv.5)
– Team ATK Up Lv.3, HP, SPD Up Lv.3

*This content is still under development and is subject to change. Please check in-game after this character has been added.

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