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キャラクター情報 2025.09.24

エッグヘッド最終局面!! 超スゴフェス!!五老星降星編 新キャラ性能紹介

シェパード・十・ピーター聖 世界政府最高権力“五老星”農務武神

■ここがポイント!
・冒険開始時に一味に編成されているキャラの総コストに応じて、1ターンの間野心と強靭タイプキャラのスロットの影響を最大5倍にする必殺技を持つ!
・[五老星][天竜人][世界政府][海軍]のキャラタグを持つキャラクターのブーストレベルを上昇する超連携ブーストを持つ!

■属性・タイプ
技・野心/強靭

■必殺技(Lv.6)
押し潰す武神の突進

・全ての防御効果・通常攻撃以外のダメージを1にする効果を無視して敵全体のHPを10%減らし、敵全体にかかっている一定以上のダメージ激減状態を完全に解除する!
・技属性が自身のサポートキャラである時、3ターンの間場を「ナワバリ:野心タイプ」に、それ以外の時、3ターンの間場を「ナワバリ:強靭タイプ」にする!(対象タイプキャラの数に応じて攻撃が最大1.5倍、被ダメージが最大25%減少)
・冒険開始時に一味に編成されているキャラの総コスト(フレンド、サポートキャラのコストを含む)に応じて、1ターンの間野心と強靭タイプキャラのスロットの影響を最大5倍にする!(コスト500未満:4倍、コスト500以上:4.25倍、コスト600以上:4.5倍、コスト700以上:4.75倍、コスト750以上:5倍)
・一味にかかっている攻撃上昇効果をアクション必殺技の判定に応じてさらに最大1.5倍にする!(MISS:1.1倍、GOOD:1.2倍、GREAT:1.3倍、PERFECT:1.4倍、EXCELLENT:1.5倍、最大効果値は全て15倍まで)
・一味に[五老星][天竜人][海軍]が合計4人以上いる時、1ターンの間一味は最大体力の上限を無視して回復(最大体力の2倍上限値。体力が上限を超えている時、体力満タン時と同じ扱いになる)できるようになる!

■船長効果
姿現す「サンドワーム」

・技属性・野心・強靭タイプキャラの攻撃を6倍、一味は[技][肉]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味がスロット影響上昇状態の時、さらに一味の必殺技でスロット影響増大効果が発動した時にその効果量をスロット影響増大効果の効果量上昇効果として扱う!(この船長効果は重複せず、効果量上昇の効果は1回の必殺技にて1回のみ発動、再上昇と重複不可能)
・自分が船長でアクション必殺技の判定がEXCELLENTの時(フレンド船長・助っ人船長は不可)、3ターンの間「[五老星][天竜人][海軍]の攻撃を1.1倍にする」が「[五老星][天竜人][海軍]の攻撃を1.3倍にする」になる!
【一味のキャラタグに応じて以下の効果を発揮する】
・[五老星][天竜人][海軍]の攻撃を1.1倍、体力を2倍にする!
・一味に[五老星][天竜人][海軍]が合計4人以上いる時かつスロット影響上昇の効果値が10倍以上の時、自分の攻撃は全ての属性の敵に対して弱点を突くことができる!
・冒険開始時[五老星][天竜人]の必殺ターンを15短縮する!

■船員効果
・野心タイプキャラの基礎ステータスが+150され、同タイプキャラは[技]スロットも有利スロット扱いになる!
・自分は吹き飛ばされず、必殺ターン巻き戻しと痺れ状態を完全に回避する!

■超連携ブースト
・発動条件:[五老星][天竜人][世界政府][海軍]が超連携技を発動した時
<Lv.1の場合の発動効果>
・1ターンの間[五老星][天竜人][世界政府][海軍]のブーストレベルを1上昇する!
<Lv.5の場合の発動効果>
・1ターンの間[天竜人][世界政府][海軍]のブーストレベルを5上昇、[五老星]のブーストレベルを7上昇する!

■EX超化
・発動条件:一味のスロット影響上昇の効果値が8倍以上の時、または最大体力の上限を無視して回復状態になった時

・野心タイプのタイプ超化を持つ!
・技属性の属性超化を持つ!
・一味にかかっている痺れ状態を10ターン回復する!
・1ターンの間敵全体の野心タイプ耐性を50%下げる!

■サポート効果(Lv.5)
・サポート対象:コスト99以上のキャラ
・冒険中1回限り、サポート対象キャラが必殺発動時、敵全体にかかっている一定以上のダメージ激減状態を6ターン減らす!

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:35
・大範囲の敵に攻撃×4倍のダメージを与える!
・一味に強靭タイプが5人以上いる時、または一味に[五老星]が5人以上いる時、敵全体の防御ダウン Lv.10、速度ダウン Lv.10、必殺CTのたまる速度ダウン Lv.5、必殺CTを20%遅延する!(20秒)
・[海軍][世界政府]の仲間を固定ダメージを100%の確率で回避する状態にする!(20秒)
・敵全体を100%の確率で行動封じ状態にする!(5秒)
・自分を100%の確率で行動封じ状態にする!(5秒)
・攻撃の高い敵1体を100%の確率で強制退場状態にする!(10秒)
・一味の残り体数が2体以上の時、自分の必殺CTのたまる速度アップ Lv.10、100%の確率で強制退場状態にする!(10秒)

■海賊祭能力(Lv.5)
・技属性と強靭タイプと[五老星]の仲間の体力アップ Lv.8!
・敵全体の攻撃ダウン Lv.4、防御ダウン Lv.3!
・一味に強靭タイプが5人以上いる時、または一味に[五老星]が5人以上いる時、敵全体の体力ダウン Lv.7、速度ダウン Lv.7!
・[海軍][世界政府]の仲間の体力アップ Lv.3、回復アップ Lv.3!
・自分が行動封じにかかった時、3回まで自分の必殺CTのたまる速度アップ Lv.3、敵全体の必殺CTのたまる速度ダウン Lv.3!

■GPバースト(Lv.5)
・発動条件:状態異常を7回与える
・敵全体の攻撃ダウン Lv.8、防御ダウン Lv.8!(30秒)
・敵2体を100%の確率で強制退場状態にし、必殺CTの蓄積が多い敵3体を100%の確率で行動封じ状態にする!(10秒)

■GPリーダースキル(Lv.5)
・技属性と[五老星]の仲間の体力アップ Lv.6!
・野心・強靭タイプの仲間の防御アップ Lv.6!
・一味に野心タイプが5人以上いる時、または一味に[五老星]が5人以上いる時、敵全体の体力、回復、速度ダウン Lv.6!
・一味に強靭タイプが5人以上いる時、または一味に[五老星]が5人以上いる時、敵全体の攻撃ダウン Lv.6、防御ダウン Lv.3!
・一味に[海軍][世界政府]が合計4人以上いる時、敵全体の必殺CTのたまる速度ダウン Lv.4!

イーザンバロン・V・ナス寿郎聖 世界政府最高権力“五老星”財務武神

■ここがポイント!
・必殺発動時船長が[五老星]の時かつ心属性以外が自身のサポートキャラまたは自身にサポートキャラが設定されていない場合、2ターンの間敵全体をターゲット認定し、その後、冒険開始時に一味に編成されているキャラの総コストに応じて、1ターンの間自分の攻撃を最大5倍にする必殺技を持つ!
・一味に[五老星][天竜人][海軍]が合計4人以上いる時、一味の必殺技で攻撃上昇・スロット影響増大効果のいずれかが発動した時、その効果量を+0.5増加させる船長効果を持つ!(再上昇と重複可能)

■属性・タイプ
心・野心/斬撃

■必殺技(Lv.6)
斬り捨てる武神の一閃

・敵1体に全ての防御効果・防御力を無視してキャラの攻撃×300倍の無属性ダメージを与える!
・敵全体にかかっている防御力アップ状態を完全に解除する!
・必殺発動時船長が[五老星]の時かつ心属性が自身のサポートキャラである場合、3ターンの間場を「ナワバリ:野心タイプ」にする!(対象タイプキャラの数に応じて攻撃が最大1.5倍、被ダメージが最大25%減少)
・必殺発動時船長が[五老星]の時かつ心属性以外が自身のサポートキャラまたは自身にサポートキャラが設定されていない場合、2ターンの間敵全体をターゲット認定(ターゲット認定は状態異常無効の影響を受けず、斬撃と野心タイプキャラから受けるダメージが1.75倍、状態異常・一部ターン終了時ダメージを除く通常攻撃や必殺技などにより認定状態の敵を倒した同タイプキャラの必殺ターンを2短縮)、その後、冒険開始時に一味に編成されているキャラの総コスト(フレンド、サポートキャラのコストを含む)に応じて、1ターンの間自分の攻撃を最大5倍にする!
・1ターンの間自分のスロットの影響をアクション必殺技の判定に応じて最大5倍にする!(コスト500未満/MISS:4倍、コスト500以上/GOOD:4.25倍、コスト600以上/GREAT:4.5倍、コスト700以上/PERFECT:4.75倍、コスト750以上/EXCELLENT:5倍)

■船長効果
姿現す「馬骨」

・心属性・野心・斬撃タイプキャラの攻撃を6倍、自分の攻撃を約6.25倍にする!
・一味は[心][肉]スロットも有利スロット扱いになる!
・自分が船長でアクション必殺技の判定がEXCELLENTの時(フレンド船長・助っ人船長は不可)、3ターンの間「[五老星][天竜人][海軍]の攻撃を1.1倍にする」が「[五老星][天竜人][海軍]の攻撃を1.3倍にする」になる!
【一味のキャラタグに応じて以下の効果を発揮する】
・[五老星][天竜人][海軍]の攻撃を1.1倍にする!
・一味に[五老星][天竜人][海軍]が合計4人以上いる時、一味は封じ状態を10ターン回復する!
・一味の必殺技で攻撃上昇・スロット影響増大効果のいずれかが発動した時、その効果量を+0.5増加させる!(再上昇と重複可能)
・冒険開始時[五老星][天竜人]の必殺ターンを15短縮する!

■船員効果
・野心タイプキャラの基礎攻撃力が+175され、同タイプキャラは[心]スロットも有利スロット扱いになる!
・残り体力が30%以下の時、自分の基礎攻撃力が+400される!

■ラストタップスゴ技
・発動条件:最終BATTLEで必殺技を発動したターン
<Lv.1の場合の発動効果>
・自分のスロットを[心]スロットに変換し、最終のチェイン係数をさらに1.25倍にする!
<Lv.5の場合の発動効果>
・自分のスロットを[心]スロットに変換([お邪魔]も変換可、[超お邪魔]は変換できないという制約を無視する)し、最終のチェイン係数をさらに2.25倍にする!

■EX超化
・発動条件:一味の攻撃上昇・スロット影響増大効果のいずれかの効果値が8倍以上の時、または最大体力の上限を無視して回復状態になった時(自分が船員でも発動可能)

・野心タイプのタイプ超化を持つ!
・心属性の属性超化を持つ!
・一味にかかっている攻撃上昇効果は効果量上昇効果を2回まで受けられるようになる!
・1ターンの間チェイン係数が+1.2される!

■サポート効果(Lv.5)
・サポート対象:コスト99以上のキャラ
・冒険中1回限り、サポート対象キャラが必殺発動時、敵全体にかかっている防御力アップ状態を6ターン減らす!

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:34
・敵全体の体力を20%減らす!
・大範囲の敵に3000の固定ダメージを与える!
・一味に斬撃タイプが5人以上いる時、または一味に[五老星]が5人以上いる時、敵全体を100%の確率で痺れ状態にする!(10秒)
・一味に斬撃タイプが5人以上いる時、または一味に[五老星]が5人以上いる時、攻撃の高い敵3体に攻撃×4倍のダメージを与え、防御の高い敵2体に防御力を無視して攻撃×1.3倍のダメージを与える!
・[海軍][世界政府]の仲間の攻撃アップ Lv.6、防御アップ Lv.6!(20秒)

■海賊祭能力(Lv.5)
・心属性と斬撃タイプと[五老星]の仲間の攻撃アップ Lv.7、速度アップ Lv.7!
・一味に斬撃タイプが5人以上いる時、または一味に[五老星]が5人以上いる時、自分の攻撃アップ Lv.7、クリティカル発生率アップ Lv.6、ガード成功率アップ Lv.5!
・一味に斬撃タイプが5人以上いる時、または一味に[五老星]が5人以上いる時、敵全体の攻撃ダウン Lv.3、速度ダウン Lv.7!
・[海軍][世界政府]の仲間の速度アップ Lv.3、クリティカル発生率アップ Lv.5!

■GPバースト(Lv.5)
・発動条件:敵を5体撃破する
・敵全体の体力を30%減らし、6000の固定ダメージを与える!
・攻撃の高い敵3体にリーダー基礎攻撃×4.5倍のダメージを与える!
・防御の高い敵2体に防御力を無視してリーダー基礎攻撃×2倍のダメージを与える!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・心属性と[五老星]の仲間の攻撃、回復アップ Lv.6、必殺CTのたまる速度アップ Lv.3!
・斬撃・野心タイプの仲間の体力、速度アップ Lv.6、防御アップ Lv.4!
・[海軍][世界政府]の仲間の防御アップ Lv.4、必殺CTのたまる速度アップ Lv.2、クリティカル発生率アップ Lv.5!

※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。


※以下、同一内容の英語翻訳となります。

St. Shepherd Ju Peter – Godhead of Agriculture of the Five Elders, the Highest Authority of the World Government

Key Points!
-His Special boosts Driven and Powerhouse class characters’ slot effect by up to 5x for 1 turn, depending on the total Cost of crew members at start of quest!
-He has a Super Tandem Boost that raises the Boost Level of characters with [Five Elders], [Celestial Dragon], [World Government], and [Navy] Character Tags!

Type&Class
DEX/Driven&Powerhouse

Special(Lv.6)
Slamming Charge of the War God

– Reduces all enemies’ HP by 10% (ignoring all defensive effects and Non-Normal Attacks Deal 1 Damage effect) and completely removes the drastically reduced damage effect above a certain amount effect on all enemies
– If a DEX-type is set as Support for this character, applies “Territory: Driven class” to the field for 3 turns, otherwise, applies “Territory: Powerhouse class” to the field for 3 turns (boosts crew’s ATK up to 1.5x and reduces damage taken up to 25% based on number of characters matching the territory)
– Boosts Driven and Powerhouse characters’ slot effect by up to 5x for 1 turn based on total Cost of crew at start of quest (including Friend Captains and Support characters): less than 500 Cost: 4x, 500 Cost or more: 4.25x, 600 Cost or more: 4.5x, 700 Cost or more 4.75x, 750 Cost or more: 5x
– Further boosts crew’s ATK boost by up to 1.5x based on the outcome of the following Action Special (MISS: 1.1x, GOOD: 1.2x, GREAT: 1.3x, PERFECT: 1.4x, EXCELLENT: 1.5x, up to a maximum of 15x)
– When 4 or more [Five Elders], [Celestial Dragon], and/or [Navy] are on the crew, allows healing up to 2x crew’s max HP ignoring max HP limit for 1 turn (if HP is above max limit, it is treated as being full HP)

Captain Ability
Emerging Sandworm

– Boosts DEX-Type and Driven / Powerhouse class characters’ ATK by 6x and makes crew’s [DEX] and [RCV] slots have matching slot effects
– If the crew has slot effect boost, and if the crew uses a Special to further boost slot effect, treats the effect as a modifier to the slot effect boost and further increases the effect amount (This Captain Ability does not stack, and the effect to boost the effect amount can only be activated once per Special; cannot be stacked with another increase)
– If this character is a Captain (Friend/Helper Captain does not count) and performs EXCELLENT for the Action Special, for 3 turns, “Boosts [Five Elders], [Celestial Dragon], and [Navy] characters’ ATK by 1.1x” becomes “Boosts [Five Elders], [Celestial Dragon], and [Navy] characters’ ATK by 1.3x”
– [The following effects are activated based on the crew’s Character Tags]
– Boosts [Five Elders], [Celestial Dragon], and [Navy] characters’ ATK by 1.1x and HP by 2x
– When 4 or more [Five Elders], [Celestial Dragon], and/or [Navy] are on the crew, and when slot effect boost is 10x or more, this character’s attacks will target enemies of all attributes’ weak points
– Reduces [Five Elders] and [Celestial Dragon] characters’ Special charge time by 15 turns at start of quest

Crewmate Ability
– Boosts Driven characters’ base stats by 150 and makes Driven class characters’ [DEX] slots have matching slot effects
– Character cannot be Blown Away and completely evades Special Reverse and Paralysis

Super Tandem Boost
-Activation Requirement:When activating Super Tandem with [Five Elders], [Celestial Dragon], [World Government], or [Navy] characters
-<Lv.1 Activation Effect>
-Raises [Five Elders], [Celestial Dragon], [World Government], and [Navy] characters’ Boost Level by 1 for 1 turn
-<Lv.5 Activation Effect>
-Raises [Celestial Dragon], [World Government], and [Navy] characters’ Boost Level by 5 and [Five Elders] characters’ Boost Level by 7 for 1 turn

EX Super
-Activation Requirement:When crew’s slot effect boost is 8x or more, or when HP is recovered ignoring max HP limit
-Changes Driven characters to Super Driven
-Changes DEX characters to Super DEX
-Reduces crew’s Paralysis duration by 10 turns
-Applies -50% Driven Resistance to all enemies for 1 turn

Support Effect (Lv.5)
– Eligible Supports:Characters with a Cost of 99 or more
– Once per quest, when the supported character activates a Special, reduces the drastically reduced damage effect above a certain level on all enemies by 6 turns

Rumble Special (Lv.10) CT:35
– Targets enemies within large range for ATK x 4 damage
– When 5 or more Powerhouse class characters are on the team, or when 5 or more [Five Elders] are on the team, targets all enemies for DEF Down Lv.10, SPD Down Lv.10, Special CT Speed Down Lv.5, and Special CT 20% delay (20 s)
– Targets [Navy] and [World Government] teammates for 100% chance to evade fixed damage (20 s)
– Targets all enemies for 100% chance of Action Bind (5 s)
– Targets this character for 100% chance of Action Bind (5 s)
– Targets 1 high ATK enemy for 100% chance of Forced Out (10 s) – When 2 or more characters remain on the team, targets this character for Special CT Speed Up Lv.10 and 100% chance of Forced Out (10 s)

Rumble Ability (Lv.5)
– Targets DEX-type, Powerhouse class, and [Five Elders] teammates for HP Up Lv.8
– Targets all enemies for ATK Down Lv.4, DEF Down Lv.3
– When 5 or more Powerhouse class characters are on the team, or when 5 or more [Five Elders] are on the team, targets all enemies for HP Down Lv.7, SPD Down Lv.7
– Targets [Navy] and [World Government] teammates for HP Up Lv.3, RCV Up Lv.3
– If this character is inflicted with Action Bind, targets this character for Special CT Speed Up Lv.3 and all enemies for Special CT Speed Down Lv.3 up to 3 times

GP Burst (Lv.5)
– Activation Requirement:Inflict status effects 7 times
– Targets all enemies for ATK Down Lv.8, DEF Down Lv.8 (30 s)
– Targets 2 enemies for 100% chance of Forced Out, and targets 3 enemies with high Special CT for 100% chance of Action Bind (10 s)

GP Leader (Lv.5)
– Targets DEX-type and [Five Elders] teammates for HP Up Lv.6
– Targets Driven / Powerhouse class teammates for DEF Up Lv.6
– When 5 or more Driven class teammates are on the team, or when 5 or more [Five Elders] are on the team, targets all enemies for HP, RCV, SPD Down Lv.6
– When 5 or more Powerhouse class teammates are on the team, or when 5 or more [Five Elders] are on the team, targets all enemies for ATK Down Lv.6, DEF Down Lv.3
– When 4 or more [Navy] and/or [World Government] teammates are on the team, targets all enemies for Special CT Speed Down Lv.4

St. Ethanbaron V. Nusjuro – Godhead of Finance of the Five Elders, the Highest Authority of the World

Key Points!
-When his Special is activated, if the Captain is a [Five Elders] and if any type other than PSY is set as support character or if no support character is set, it applies Set Target status to all enemies for 2 turns, and after that, boosts this character’s ATK by up to 5x for 1 turn based on the total Cost of the crew members at start of quest!
-When 4 or more [Five Elders], [Celestial Dragon], and/or [Navy] characters are on the crew, if crew uses a Special to boost ATK or slot effects, his Captain Ability boosts the effect by 0.5! (stackable with other further raising effects)

Type&Class 
PSY/Driven&Slasher

Special(Lv.6)
Gleaming Slash of the War God

– Deals 300x character’s ATK in non-type damage to 1 enemy (ignoring all defensive effects and DEF)
– Completely removes all enemies’ DEF Up!
– If Special is activated when the Captain is a [Five Elders] and a PSY-type is set as support character, applies “Territory: Driven class” to the field for 3 turns (boosts crew’s ATK up to 1.5x and reduces damage taken up to 25% based on number of characters matching the territory)
– If Special is activated when the Captain is a [Five Elders] and if any type other than PSY is set as support character or if no support character is set, applies Set Target status to all enemies for 2 turns (Set Target status cannot be affected by immunity to status effects, Slasher / Driven class characters will deal 1.75x damage, and their Special charge time will be reduced by 2 turns for every enemy with Set Target status defeated by normal attacks and Specials (except when defeating with status effects or certain end of turn damage effects)). After that, boosts this character’s ATK by up to 5x for 1 turn based on the total Cost of the crew members at start of quest (including Friend Captains and Support Characters)
– Boosts this characters’ slot effect by up to 5x for 1 turn based on the result of the Action Special: less than 500 Cost/MISS: 4x; 500 Cost or more/GOOD: 4.25x; 600 Cost or more/GREAT: 4.5x; 700 Cost or more/PERFECT: 4.75x; 750 Cost or more/EXCELLENT: 5x

Captain Ability
Emerging Bakotsu

– Boosts PSY-type and Driven / Slasher class characters’ ATK by 6x and this character’s ATK by 6.25x
– Makes crew’s [PSY] and [RCV] slots have matching slot effects
– If this character is a Captain (Friend/Helper Captain does not count) and performs EXCELLENT for the Action Special, for 3 turns, “Boosts [Five Elders], [Celestial Dragon], and [Navy] characters’ ATK by 1.1x” becomes “Boosts [Five Elders], [Celestial Dragon], and [Navy] characters’ ATK by 1.3x”
– [The following effects are activated based on the crew’s Character Tags]
– Boosts [Five Elders], [Celestial Dragon], and [Navy] characters’ ATK by 1.1x
– When 4 or more [Five Elders], [Celestial Dragon], and/or [Navy] are on the crew, reduces crew’s Bind duration by 10 turns
– If crew uses a Special to boost ATK or slot effects, boosts the effect by 0.5 (stackable with other further raising effects)
– Reduces [Five Elders] and [Celestial Dragon] characters’ Special charge time by 15 turns at start of quest

Crewmate Ability
– Boosts Driven characters’ base ATK by 175 and makes Driven class characters’ [PSY] slots have matching slot effects
– When remaining HP is 30% or below, boosts character’s base ATK by 400

Final Tap Sugo Special
-Activation Requirement:At final battle, on the turn when a Special is activated
-<Lv.1 Activation Effect>
-Changes this character’s slot to [PSY], further boosts final chain multiplier by 1.25x
-<Lv.5 Activation Effect>
-Changes this character’s slot (including [BLOCK] slot; ignoring inability to change [S. BLOCK] slots) to [PSY] and further boosts final chain multiplier by 2.25x

EX Super
-Activation Requirement:When the crew’s ATK boost or slot effect boost is 8x or more, or when crew has ability to heal ignoring max HP limit (can even activate when this character is a crewmate)
-Changes Driven characters to Super Driven
-Changes PSY characters to Super PSY
-Allows crew’s ATK boost to be further increased up to 2 times
-Boosts the chain multiplier by 1.2 for 1 turn

Support Effect (Lv.5)
– Eligible Supports:Characters with a Cost of 99 or more
– Once per quest, when the supported character activates a Special, reduces all enemies’ DEF Up duration by 6 turns

Rumble Special (Lv.10) CT:34
– Targets all enemies for HP 20% reduction
– Targets enemies within large range for 3,000 damage
– When 5 or more Slasher-type characters are on the team, or when 5 or more [Five Elders] are on the team, targets all enemies for 100% chance to apply Paralysis status (10 s)
– When 5 or more Slasher-type characters are on the team, or when 5 or more [Five Elders] are on the team, targets 3 high ATK enemies for ATK x 4 damage, and targets 2 high DEF enemies ignoring DEF for ATK x 1.3 damage
– Targets [Navy] and [World Government] teammates for ATK Up Lv.6, DEF Up Lv.6 (20 s)

Rumble Ability (Lv.5)
– Targets PSY-type, Slasher class and [Five Elders] teammates for ATK Up Lv.7, SPD Up Lv.7
– When 5 or more Slasher class characters are on the team, or when 5 of more [Five Elders] are on the team, targets self for ATK Up Lv.7, Critical % Up Lv.6, Guard % Up Lv.5
– When 5 or more Slasher class characters are on the team, or when 5 of more [Five Elders] are on the team, targets all enemies for ATK Down Lv.3, SPD Down Lv.7
– Targets [Navy] and [World Government] teammates for SPD Up Lv.3, Critical % Up Lv.5

GP Burst (Lv.5)
– Activation Requirement:Defeat 5 enemies
– Targets all enemies for HP 30% reduction and 6,000 damage
– Targets 3 high ATK enemies for Leader base ATK x 4.5 damage
– Targets 2 high DEF enemies ignoring DEF for Leader base ATK x 2 damage

GP Leader (Lv.5)
– Targets PSY-type and [Five Elders] teammates for ATK, RCV Up Lv.6, and Special CT Speed Up Lv.3
– Targets Slasher / Driven teammates for HP, SPD Up Lv.6, DEF Up Lv.4
– Targets [Navy] and [World Government] teammates for DEF Up Lv.4, Special CT Speed Up Lv.2, Critical % Up Lv.5

*This content is still under development and is subject to change.
Please check in-game after this character has been added.

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