NEWS

キャラクター情報 2025.12.23

年末年始超スゴフェス!! バーソロミュー・くま性能紹介

バーソロミュー・くま 気弱な平和主義者

■ここがポイント!
・知属性と博識タイプのEX超化、超連携ブーストを持つ!
・一味にかかっている属性相性強化効果を0.5減少するが重複可能な属性相性強化効果に変更する必殺技を持つ!(この効果では効果量1.0未満にならない。変更後は属性相性強化効果として扱われず、効果量上昇・ターン延長の効果を受けることができなくなり、一部特殊状態は引継がない。属性相性強化効果と重複可能)

■属性・タイプ
知・博識/自由

■必殺技(Lv.6)
思い浮かぶこれまでの軌跡

・一味の必殺ターンを1短縮する!
・一味にかかっている封じ・必殺封じ状態を7ターン回復する!
・3ターンの間場を「ナワバリ:博識タイプ」にする!(対象タイプキャラの数に応じて攻撃が最大1.5倍、被ダメージが最大25%減少)
・一味にかかっている属性相性強化効果を0.5減少するが重複可能な属性相性強化効果に変更する!(この効果では効果量1.0未満にならない。変更後は属性相性強化効果として扱われず、効果量上昇・ターン延長の効果を受けることができなくなり、一部特殊状態は引継がない。属性相性強化効果と重複可能)
・自分が「思い浮かぶこれまでの軌跡」を使用した回数が0回の時、3ターンの間知属性・博識・自由タイプキャラの通常攻撃による属性相性の影響を3.5倍にする!(この効果は敵や味方の打ち消し効果を受けない)
・自分が「思い浮かぶこれまでの軌跡」を使用した回数が1回以上かつ一味に[ボニー海賊団][革命軍][麦わらの一味][科学者][エッグヘッド編]が合計4人以上いる時、一味の最大体力の上限を無視してキャラの回復×50倍の体力を回復する!(最大体力の2倍上限値。体力が上限を超えている時、体力満タン時と同じ扱いになる)
・1ターンの間敵全体をターゲット認定状態にする!(ターゲット認定状態は状態異常無効の影響を受けず、博識と自由タイプキャラから受けるダメージが2倍、状態異常・一部ターン終了時ダメージを除く通常攻撃や必殺技などによりターゲット認定状態の敵を倒した同タイプキャラの必殺ターンを2短縮)

■船長効果
くまの人生

・冒険開始時一味のVS効果ゲージと入れ替え回数を2短縮する!
・知属性・博識・自由タイプキャラの攻撃を6倍、体力を1.5倍にする!
・一味は[技][肉]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味は吹き飛ばしが無効になり、自分は封じ状態を10ターン回復する!
【一味のキャラタグに応じて以下の効果を発揮する】
・一味に[ボニー海賊団][革命軍][麦わらの一味][科学者][エッグヘッド編]が合計4人以上いる時、[ボニー海賊団][革命軍][麦わらの一味][科学者][エッグヘッド編]の攻撃を1.25倍にする!
・冒険開始時[ボニー海賊団][革命軍][麦わらの一味][科学者][エッグヘッド編]の必殺ターンを3短縮する!

■船員効果
・自分自身は必殺ターン巻き戻し・必殺封じ・封じ状態を10ターン回復し、冒険開始時全スロットを虹スロットにする!(同様効果重複時は配置により効果適用)
・場が「ナワバリ:自由タイプ」または「ナワバリ:博識タイプ」の時、チェイン係数の初期値に+0.2(この効果は重複可)し、それ以外の時、自由と博識タイプキャラの基礎攻撃力が+60される!

■超連携ブースト
・発動条件:[ボニー海賊団][革命軍][麦わらの一味][科学者][エッグヘッド編]が超連携技を発動した時
<Lv.1の場合の発動効果>
・1ターンの間[科学者][エッグヘッド編]のブーストレベルを1上昇、[ボニー海賊団][革命軍][麦わらの一味]のブーストレベルを2上昇する!
<Lv.5の場合の発動効果>
・1ターンの間[科学者][エッグヘッド編]のブーストレベルを5上昇、[ボニー海賊団][革命軍][麦わらの一味]のブーストレベルを6上昇する!

■EX超化
・発動条件:一味に以下の誰かから1人以上いる時かつジュエリー・ボニーがいる時(サポートキャラを除き、自分が船員でも発動可能)
ボルサリーノ(黄猿)、戦桃丸、ステューシー、モンキー・D・ルフィ、Dr.ベガパンク(ステラ)、ジニー、エンポリオ・イワンコフ、サボ、モンキー・D・ドラゴン

・知属性と博識タイプのEX超化を持つ!
・船長と自分の必殺ターンを17短縮する!
・1ターンの間一味は最大体力の上限を無視して回復できる!(最大体力の2倍上限値。体力が上限を超えている時、体力満タン時と同じ扱いになる)

■サポート効果(Lv.5)
・サポート対象:ジュエリー・ボニー
・冒険中1回限り、サポート対象キャラが必殺発動時、2ターンの間知属性・博識・自由タイプキャラの通常攻撃による属性相性の影響を2.25倍にし、一味の次回の最後のタップ時の攻撃を10%上昇させる!(同様の効果がかかった場合蓄積可能:最大蓄積値200%、属性・タイプ等の指定に関わらず、攻撃可能キャラの全てで攻撃した際、最後のタップ時に効果が消費される)

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:40
・知属性と自由タイプの仲間の攻撃アップ Lv.6、防御アップ Lv.6!(30秒)
・野心タイプの敵を100%の確率でステータスを半減させる!(20秒)
・大範囲の敵に攻撃×3倍のダメージを与える!
・一味の[ジュエリー・ボニー]の必殺CTを30%短縮し、100%の確率で速攻状態にする!
・一味に[ジュエリー・ボニー]がいる時、自分が挑発状態になり、攻撃×3倍のカウンター状態にする!(30秒)

■海賊祭能力(Lv.5)
・知属性と自由タイプの仲間の攻撃アップ Lv.7、回復アップ Lv.7、防御アップ Lv.7!
・一味に[ジュエリー・ボニー]がいる時、登場時に自分の必殺CTを50%短縮する!
・ダメージを受けた時、12回まで知属性と自由タイプの仲間の体力を回復の1倍回復する!

■GPバースト(Lv.5)
・発動条件:ダメージを30000受ける
・力・知・心属性と自由・博識タイプの仲間を強制退場状態を100%の確率で回避する状態にする!(20秒)
・一味を一定時間ごとに800ずつの自動回復状態にする!(30秒)
・敵全体に6000の固定ダメージを与える!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・力・知・心属性の仲間の体力、速度アップ Lv.6、防御アップ Lv.4!
・自由・博識タイプの仲間の攻撃、回復アップ Lv.6、必殺CTのたまる速度アップ Lv.3!
・自由・博識タイプの仲間を1回まで戦闘不能時に体力を50%回復して復活する!

※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。


※以下、同一内容の英語翻訳となります。

Bartholomew Kuma – Weak-Willed Pacifist

Key Points!
-He changes INT characters into Super INT, Cerebral characters into Super Cerebral, and has Super Tandem Boost!
-His Special reduces crew’s type effect boosts by 0.5, but changes to a stackable type effect boost (the effect cannot fall below 1.0; after the change, the effect is not treated as a type effect boost, it cannot be boosted or extended by effects, and some special conditions are not inherited; it can be stacked with type effect boosts)

Type&Class
INT/Cerebral&Free Spirit

Special(Lv.6)
Memories of the Path Thus Far

– Reduces crew’s Special charge time by 1 turn
– Reduces crew’s Bind and Special Bind duration by 7 turns
– Applies “Territory: Cerebral class” to the field for 3 turns (boosts crew’s ATK up to 1.5x and reduces damage taken up to 25% based on number of characters matching the territory)
– Reduces crew’s type effect boosts by 0.5, but changes to a stackable type effect boost (the effect cannot fall below 1.0; after the change, the effect is not treated as a type effect boost, it cannot be boosted or extended by effects, and some special conditions are not inherited; it can be stacked with type effect boosts)
– If this character has used “Memories of the Path Thus Far” 0 times, boosts the type effects of normal attacks for INT-type and Cerebral / Free Spirit class characters by 3.5x for 3 turns (this effect cannot be removed by crew or enemies)
– If this character has used “Memories of the Path Thus Far” 1 time or more, and when 4 or more [Bonney Pirates], [Revolutionary Army], [Straw Hat Pirates], [Scientist], and/or [Egghead Arc] are on the crew, heals crew’s HP by 50x character’s RCV, ignoring crew’s max HP limit (allows healing up to 2x crew’s max HP; if HP is above max limit, it is treated as being full HP)
– Applies Set Target status to all enemies for 1 turn (Set Target status cannot be affected by immunity to status effects, Cerebral / Free Spirit class characters will deal 2x damage, and their Special charge time will be reduced by 2 turns for every enemy with Set Target status defeated by normal attacks and Specials (except when defeating with status effects or certain end of turn damage effects))

Captain Ability
Kuma’s Life

– Reduces crew’s VS Effect gauge and Switch Effect uses by 2 at start of quest
– Boosts INT-Type and Cerebral / Free Spirit class characters’ ATK by 6x and HP by 1.5x
– Makes crew’s [DEX] and [RCV] slots have matching slot effects
– Crew cannot be Blown Away by attack, and reduces this character’s Bind duration by 10 turns
[The following effects are activated based on the crew’s Character Tags]
– When 4 or more [Bonney Pirates], [Revolutionary Army], [Straw Hat Pirates], [Scientist], and/or [Egghead Arc] are on the crew, boosts [Bonney Pirates], [Revolutionary Army], [Straw Hat Pirates], [Scientist], and [Egghead Arc] characters’ ATK by 1.25x
– Reduces [Bonney Pirates], [Revolutionary Army], [Straw Hat Pirates], [Scientist], and [Egghead Arc] characters’ Special charge time by 3 turns at start of quest

Crewmate Ability
– Reduces this character’s Special Reverse, Special Bind, and Bind duration by 10 turns, and change all slots to Rainbow slots at start of quest (no stacking identical abilities)
– If field has “Territory: Free Spirit class” or “Territory: Cerebral class”, adds 0.2 to the chain multiplier minimum (effect is stackable), otherwise boosts Free Spirit / Cerebral class characters’ base ATK by 60

Super Tandem Boost
-Activation Requirement:When activating Super Tandem with [Bonney Pirates], [Revolutionary Army], [Straw Hat Pirates], [Scientist], and/or [Egghead Arc] characters
-<Lv.1 Activation Effect>
-Raises [Scientist] and [Egghead Arc] characters’ Boost Level by 1, and [Bonney Pirates], [Revolutionary Army], and [Straw Hat Pirates] characters’ Boost Level by 2 for 1 turn
-<Lv.5 Activation Effect>
-Raises [Scientist] and [Egghead Arc] characters’ Boost Level by 5, and [Bonney Pirates], [Revolutionary Army], and [Straw Hat Pirates] characters’ Boost Level by 6 for 1 turn

EX Super
-Activation Requirement:When 1 or more of the following characters and Jewelry Bonney are on the crew (except as Support Characters; can even activate when this character is a crewmate)
Borsalino (Kizaru), Sentomaru, Stussy, Monkey D. Luffy, Dr. Vegapunk (Stella), Ginny, Emporio Ivankov, Sabo, Monkey D. Dragon

-Changes INT characters into Super INT and changes Cerebral characters into Super Cerebral
-Reduces Captain’s and this character’s Special charge time by 17 turns
-Allows healing ignoring crew’s max HP limit for 1 turn (allows healing up to 2x crew’s max HP; if HP is above max limit, it is treated as being full HP)

Support Effect (Lv.5)
– Eligible Supports:Jewelry Bonney
– Once per quest, when the supported character activates a Special, boosts the type effects of normal attacks for INT-type and Cerebral / Free Spirit class characters by 2.25x for 2 turns and boosts the ATK of the next final tap performed by crew by 10% (similar effects can stack, up to 200%; the effect will be spent during the final tap when attacking with all available characters regardless of the type/class requirement of the effect)

Rumble Special (Lv.10) CT:40
– Targets INT-type and Free Spirit class teammates for ATK Up Lv.6, DEF Up Lv. 6 (30 s)
– Targets Driven class enemies for 100% chance of Halve Stats (20 s)
– Targets enemies within large range for ATK x 3 damage
– Targets team’s “Jewelry Bonney” for Special CT 30% reduction and 100% chance of Haste
– When “Jewelry Bonney” is on the team, activates Provoke on self and ATK x 3 Counter stance (30 s)

Rumble Ability (Lv.5)
– Targets INT-type and Free Spirit class teammates for ATK Up Lv.7, RCV Up Lv.7, DEF Up Lv.7
– When “Jewelry Bonney” is on the team, when appearing on the field, targets self for Special CT 50% reduction
– When taking damage, recovers HP of INT-type and Free Spirit class teammates for RCV x 1 up to 12 times

GP Burst (Lv.5)
– Activation Requirement:Receive 30,000 damage
– Targets STR / INT / PSY-type and Free Spirit / Cerebral class teammates for 100% chance to evade Forced Out (20 s)
– Targets team for 800 HP per interval auto-healing (30 s)
– Targets all enemies for 6,000 damage

GP Leader (Lv.5)
– Targets STR / INT / PSY-type teammates for HP, SPD Up Lv.6, DEF Up Lv.4
– Targets Free Spirit / Cerebral class teammates for ATK, RCV Up Lv.6, Special CT Speed Up Lv.3
– Revives Free Spirit / Cerebral class teammates up to 1 time at 50% HP

*This content is still under development and is subject to change.
Please check in-game after this character has been added.

トップページへ戻る