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キャラクター情報 2024.05.07

「10th Anniv. トレクル10周年超ありがとう!!超スゴフェス!!」ルフィ性能紹介

モンキー・D・ルフィ 高鳴る心臓の鼓動

■ここがポイント!
新性能のアクション必殺技を撃つことが可能!さらにアクション必殺技の最終的な判定に応じて、知属性・格闘・強靭タイプの攻撃を最大4倍に強化!

■属性・タイプ
知・格闘/強靭

■必殺技
「最強を貫く若き力」

・敵全体に全ての防御効果・防御力を無視してキャラの攻撃×300倍の無属性ダメージを与える!
・遅延無効・状態異常無効の効果を無視して敵全体の攻撃を1ターン遅延する!
・一味にかかっている封じ状態を10ターン回復する!
・敵全体にかかっている一定以上のダメージ軽減状態を10ターン減らす!
・一味の[お邪魔]を含む全てのスロットを[知]スロットに変換する!
・2ターンの間[お邪魔]と[知]以外の属性スロットに変換されない状態になる!
・必殺発動時に一味が攻撃力アップ状態の時、2ターンの間一味の基礎攻撃力を+2000する!
・2ターンの間知属性・格闘・強靭タイプキャラの攻撃をアクション必殺技の判定に応じて最大4倍(MISS:3.5倍、GOOD:3.7倍、GREAT:3.8倍、PERFECT:3.9倍、EXCELLENT:4倍)にする!
・一味にかかっているスロット影響増大効果をさらに1.5倍にする!(最大効果値6倍まで)

■ラッシュスゴ技(Lv.5)
発動条件によってそれぞれ別の効果を発揮する!

・【1タップ目で発動】一定の体力を消費し、連続で攻撃をすることができ、連続攻撃をするたびチェインが上昇し最終攻撃時に知属性・格闘・強靭タイプキャラの攻撃を上昇する!(最大でチェイン係数+0.8 ラッシュ攻撃上昇2.0倍)
・【6タップ目で発動】一定の体力を消費し、連続で攻撃をすることができ、連続攻撃をするたびチェインが上昇し最終攻撃時に自分の攻撃を上昇する!(最大でチェイン係数+1.0 ラッシュ攻撃上昇2.5倍)

その他の注目ポイント
・知属性と格闘タイプのEX超化を持つ!
・EX超化時に一味の最大体力の上限を無視して体力を最大体力の30%回復(最大体力の2倍上限値。体力が上限を超えている時、体力満タン時と同じ扱いになる)、1ターンの間、第一タイプが博識と射撃タイプキャラの第一タイプを格闘タイプに変更し(第二タイプが格闘タイプの場合は変換されない)、2ターンの間知属性・格闘・強靭タイプキャラの通常攻撃による属性相性の影響を2.5倍にする!
・冒険開始時の一味の入れ替え回数とVS効果ゲージを3短縮する!
・知属性・格闘・強靭タイプキャラの必殺ターンを2短縮する!
・知属性・格闘・強靭タイプキャラの攻撃を6倍、PERFECT3連続で以降同属性・同タイプキャラの攻撃が約6.25倍、体力を1.35倍、同属性・同タイプキャラ以外の攻撃を4.5倍にする!
・一味は[知][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味は船長効果無効状態を10ターン回復する!
・一味の必殺技で攻撃上昇効果が発動した時、その効果を1ターン延長する!
・自分が船長でアクション必殺技の判定がEXCELLENTの場合(フレンド船長・助っ人船長は不可)、3ターンの間「知属性・格闘・強靭タイプキャラの攻撃を6倍、PERFECT3連続で以降同属性・同タイプキャラの攻撃が約6.25倍」が「知属性・格闘・強靭タイプキャラの攻撃を6.5倍」になる!

※以下、同一内容の英語翻訳となります。


Monkey D. Luffy – Rushing Heartbeat

Key Points!
Uses an Action Special with a new ability!
Plus, depending on the final result of the Action Special, he can boost INT, Fighter, and Powerhouse characters’ ATK by up to 4x!

Type&Class
INT&Fighter/Powerhouse

Special
Young Strength to Pierce the Strongest

– Deals 300x character’s ATK in non-type damage to all enemies (ignoring all defensive effects and DEF)
– Delays all enemies by 1 turn ignoring immunity to delay or status effects
– Reduces crew’s Bind duration by 10 turns
– Reduces all enemies’ Reduce Damage Over Certain Amount duration by 10 turns
– Changes crew’s slots (including [BLOCK] slots) to [INT] slots
– Becomes unable to change to type slots (except [INT] or [BLOCK] slots) for 2 turns
– If crew has ATK Up when Special is launched, boosts crew’s base ATK by +2000 for 2 turns
– After that, boosts INT, Fighter and Powerhouse characters’ ATK up to 4x based on the result of the Action Special for 2 turns (MISS 3.5x; GOOD 3.7x; GREAT 3.8x; PERFECT 3.9x; EXCELLENT 4x)
– Further increases the effect of crew’s slot effect boost by 1.5x (up to maximum of 6x effect)

Rush Sugo Special(Lv.5)
Activates a different effect depending on the conditions of activation

[Activated on the 1st tap of an attack] Reduces HP by a certain amount, but allows to perform a Rush. As the Rush tap connects, cumulatively boosts the chain, and boosts the ATK of the Finish tap of INT, FIghter and Powerhouse characters (up to +0.8 chain multiplier; Rush ATK boost 2.0x)
[Activated on the 6th tap of an attack] Reduces HP by a certain amount, but allows to perform a Rush. As the Rush tap connects, cumulatively boosts the chain, and boosts the ATK of the Finish tap of character’s (up to +1.0 chain multiplier; Rush ATK boost 2.5x)

Other Key Points
– Has EX Super of INT&Fighter
– At the time of EX Super, heals 30% of crew’s maximum HP (up to 2x max HP ignoring max HP limit; if HP is above max limit, it is treated as being full HP). If characters’ 1st class is Cerebral or Shooter, changes their 1st class to Fighter (unless character is already a Fighter as a 2nd class) for 1 turn. Boosts the type effects of normal attacks for INT, Fighter and Powerhouse characters by 2.5x for 2 turns
– Reduces crew’s Switch Effect and VS Effect gauge by 3 at start of quest
– Reduces INT, Fighter and Powerhouse characters’ Special charge time by 2 at start of quest
– Boosts INT, Fighter and Powerhouse characters’ ATK by 6x, boosts their ATK by approximately 6.25x after 3 PERFECT strikes in a row, boosts their HP by 1.35x, boosts other characters’ ATK by 4.5x
– Makes crew’s [INT][TND] slots have matching slot effects
– Reduces crew’s Despair duration by 10 turns
– If crew uses a Special to boost ATK, extends the duration of that effect by 1 turn
– If the character is a Captain (Friend/Helper Captain does no count) and performs EXCELLENT for the Action Special, Captain Ability effect of “boosts INT, Fighter and Powerhouse characters’ ATK by 6x, boosts their ATK by approximately 6.25x after 3 PERFECT strikes in a row” changes to “boosts INT, Fighter and Powerhouse characters’ ATK by 6.5x” for 3 turns

*This content is still under development and is subject to change.
Please check in-game after this character has been added.

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