「10th Year Memories of 麦わらの一味 スゴフェス!!ジンベエ編」新キャラ性能紹介
ジンベエ Memories of 麦わらの一味
■ここがポイント!
強靭タイプ超化や船員効果、船長効果で必殺ターンを短縮!
一味にかかっている特定の効果が3ターン以上のとき、体力を使用して一部のダメージ値上昇効果をさらに上昇させる!
■属性・タイプ
速・強靭/自由
■必殺技
「思い返すかつての仲間達」
・船の必殺ターンを10短縮する!
・1ターンの間受けるダメージを90%減らす!
・敵全体にかかっているダメージ軽減状態を7ターン減らす!
・2ターンの間敵全体を弱体状態にする!(敵全体の被ダメージを1.5倍、敵が被ダメージ量上昇状態の時、さらに被ダメージを1.25倍にする)
・必殺発動時に一味にかかっているダメージ軽減・一定以上のダメージ激減・タップタイミングボーナスダメージ上昇状態・スロット影響値変更効果のいずれかが3ターン以上の時、一味にかかっている一部のダメージ値上昇効果を最大3つまで選択し、効果を上昇させる。上昇値は下記の通り。
攻撃上昇・スロット影響増加・属性相性強化・ダメージ値上昇・チェイン係数固定:+0.3
チェイン係数上昇(加算):+0.7
チェイン係数増加量変更:+0.2
基礎攻撃力上昇:+500
またその際、選択した効果1つにつき最大体力の33%を使用する!(3つ効果を選択し、体力が0になる場合は残り体力1になり、体力が足りない場合、最大選択数が減少する)
・一味にかかっているチェイン係数増加効果(加算は対象外)は効果量上昇効果を2回まで受けられるようになる!
・このターン「思い返すかつての仲間達」を使用している時、一味にかかっているチェイン係数増加効果(加算は対象外)をさらに+0.25上昇させ、敵全体にかかっている被ダメージ上昇効果を+0.5上昇させる!
■超連携技(Lv.5)
・敵全体にかかっているダメージ軽減状態(一定以上のダメージ激減は対象外)を3ターン減らす!
・1ターンの間速属性・強靭・自由タイプキャラの連携攻撃力上昇を2倍にする!
■その他の注目ポイント
・強靭タイプのタイプ超化を持つ!
・タイプ超化時に自分の必殺ターンを10短縮、一味にかかっているダメージ軽減状態を2ターン延長し、2ターンの間チェイン係数を1.5倍にする!
・冒険開始時一味の必殺ターンを1短縮する!
・攻撃開始前体力が50%以下の時、速属性・強靭・自由タイプキャラの攻撃を5.75倍、それ以外の時は5.5倍にし、体力を1.5倍にする!
・速属性・強靭・自由タイプキャラは[速][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・受けるダメージを20%減らす!
・一味の[連]スロット出現率が上昇する!
・一味は必殺封じ状態を10ターン回復する!
・ダメージを受けた時、次の一味のターン開始時に自分の必殺ターンを2短縮する!
・船員効果では速属性・強靭・自由タイプの船長が必殺使用時、自分の必殺ターンが10短縮される!(1度の冒険で1回まで発動する)
※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。
※以下、同一内容の英語翻訳となります。
Jinbe – Memories of Straw Hat Pirates
Key Points!
Special charge time is reduced by Super Class Powerhouse, Crewmate Ability, or Captain Ability!
When a specific effect is applied to the crew for three turns or more, use HP to enhance some damage-boosting effects!
Type&Class
QCK/Powerhouse&Free Spirit
Special
Remembering the Fellow Crewmates
– Reduces ship’s Special charge time by 10 turns
– Reduces damage taken by 90% for 1 turn
– Reduces all enemies’ Damage Reduction duration by 7 turns
– Applies Weakened status (increase damage taken by 1.5x for all enemies, damage further increased by 1.25x if enemy has Damage Reduction Over Certain Amount) to all enemies for 2 turns
– If crew has Damage Reduction, Damage Reduction Over Certain Amount, Tap Timing Bonus Damage Boost or slot ATK multiplier modifying effects with a duration of 3 turns or longer when Special is launched, allows you to select up to 3 damage boosting effects placed on the crew to boost further (+0.3 to ATK Up, Slot Effect Boosts,Type Effects Boosts, Set Chain Multiplier and damage dealing, +0.7 to chain multiplier boost (additive), +0.2 to Chain Multiplier Growth Rate Alterating Effect, +500 to Base ATK Boost. 33% of crew’s maximum HP will be used for each effect chosen: in the case HP would be reduced to 0, 1 HP will remain if HP is not high enough, the number of effects that can be chosen will be reduced)
– Allows crew’s multiplicative chain multiplier boost (except additive boosts) to be further increased up to 2 times
– If “Remembering the Fellow Crewmates” was used in this turn, further increases crew’s multiplicative chain multiplier boost (except additive boosts) by +0.25 and further increases all enemies’ Increased Damage Taken by +0.5
Super Tandem(Lv.5)
– Reduces all enemies’ damage reduction (except Reduce Damage Over Certain Amount) duration by 3 turns
– Applies ATK Boost (Tandem) of 2x to QCK, Powerhouse, and Free Spirit characters for 1 turn
Other Key Points
– Changes Powerhouse characters to Super Powerhouse
– At the time of Super Class, reduces character’s Special charge time by 10 turns, extends the duration of crew’s damage reduction by 2 turns, boosts the chain multiplier by 1.5x for 2 turns
– Reduces crew’s Special charge time by 1 turn at start of quest
– Boosts QCK, Powerhouse, and Free Spirit characters’ ATK by 5.75x if HP is 50% or below before attacking (5.5x otherwise), boosts their HP by 1.5x
– Makes their [QCK][TND] slots have matching slot effects
– Reduces damage taken by 20%
– Boosts crew’s chance of landing on [TND] slots
– Reduces crew’s Special Bind duration by 10 turns
– Reduces character’s Special charge time by 2 turns at start of crew’s next turn after receiving damage
– Crewmate Ability reduces character’s Special charge time by 10 turns every time a QCK, Powerhouse, or Free Spirit Captain uses a Special (can be activated once per Quest)
*This content is still under development and is subject to change.
Please check in-game after this character has been added.