「激突!激熱!超激戦!VS超スゴフェス!! 勝者島の戦い」新キャラ性能紹介
黒ひげVSロー “最悪の世代”同士の激突
【黒ひげ】
■ここがポイント!
場を「ナワバリ:強靭タイプ」に変化させる必殺技を持つ!
船長効果では、一味の必殺技発動直後に一味の体力に応じて異なる追加効果を発揮するぞ!
■属性・タイプ
知・強靭/野心
■必殺技(Lv.6)
「大気揺るがす“震破”」
・この黒ひげはアクション必殺技を持っている!
・3ターンの間場を「ナワバリ:強靭タイプ」にする!(対象タイプキャラの数に応じて攻撃が最大1.5倍、被ダメージが最大25%減少)
・1ターンの間強靭タイプキャラの基礎攻撃力がアクション必殺技の判定に応じて最大+3000になる!(MISS:+1500、GOOD:+2000、GREAT:+2250、PERFECT:+2500、EXCELLENT:+3000)
・必殺発動時一味にかかっている攻撃上昇効果を3.5倍になるように上昇させる!
・必殺発動時の体力に応じて1ターンの間強靭タイプキャラの攻撃が上昇する!(体力100%で3倍、75%以上で3.25倍、50%以上で3.5倍、25%以上で3.75倍、25%未満で4倍)
・必殺発動時、強靭タイプキャラが6人かつ一味の残り体力が25%以下の時、全ての防御効果・通常攻撃以外のダメージを1にする効果を無視して敵全体のHPを30%減らす!【「大気揺るがす“震破”」のこの効果は、同様の必殺技を含め冒険中1回まで発動可能】
・一味の体力を60%減らす!
■船長効果
「呑み込む“闇水”」
・一味の攻撃を5倍、強靭タイプキャラの体力を2倍、残り体力に応じて強靭タイプキャラの攻撃をさらに最大1.2倍にする!(体力50%以下で1.1倍、25%以下で1.2倍)
・強靭タイプキャラが4人以上いる時、一味は攻撃ダウン状態を10ターン回復、一味の必殺技で基礎攻撃力上昇・攻撃上昇効果が発動した時、その効果を1ターン延長する!
・一味に強靭タイプキャラが6人いる時かつ「ナワバリ:強靭タイプ」の時、自分の攻撃をさらに1.1倍にする!
・自分が船長でアクション必殺技の判定がEXCELLENTの時(フレンド船長・助っ人船長は不可)、3ターンの間、一味の必殺技でスロット影響増大・属性相性強化効果のいずれかが発動した時、その効果量を+0.3増加させ(再上昇と重複可能)、自分の攻撃をさらに1.1倍にする!
・一味の体力に応じて一味が必殺技を発動した直後に以下の追加の効果を発動する!(発動後の体力を参照)
体力が15%以上の時:一味の体力を30%減らし、自分のVS効果ゲージを1短縮する効果を発動する!(最大体力の10%ごとの範囲を超えて体力の変動があった場合再発動が可能、現在体力が15%未満の場合、15%以上になった時に再発動可能になる。体力が最大体力を超えている場合は体力100%として扱う。)
強靭タイプキャラが6人かつ体力が20%以下の時:3ターンの間100%の体力ガードを発動する!(この効果は最大1回まで発動する)
■船員効果
・強靭タイプキャラの基礎攻撃力が1.1倍になる!
・強靭と打突タイプキャラの基礎体力が+150され、強靭タイプキャラは[知][連]スロットも有利スロット扱いになり、打突タイプキャラは[心][肉]スロットも有利スロット扱いになる!
■ラッシュスゴ技(Lv.5)
・発動条件によってそれぞれ別の効果を発揮する!
【1タップ目で発動】
・一定の体力を消費し、連続で攻撃をすることができる!
・連続攻撃をするたびチェインが上昇する!
・最終攻撃時に打突タイプキャラの攻撃を上昇する!(最大でチェイン係数+0.8 ラッシュ攻撃上昇2.0倍)
【6タップ目で発動】
・一定の体力を消費し、連続で攻撃をすることができる!
・連続攻撃をするたびチェインが上昇する!
・最終攻撃時に自分の攻撃を上昇する!(最大でチェイン係数+0.6 ラッシュ攻撃上昇2.6倍)
■VS効果
・一味の体力を60%減らす!
・敵全体にかかっている残り体力1で耐える効果を6ターン減らす!
・3ターンの間チェイン係数を+1.7する!
・強靭タイプキャラの[お邪魔]を含む全てのスロットを自属性スロットに変換する!
■海賊祭必殺技(Lv.10)
・攻撃の高い敵3体の攻撃ダウン Lv.8!(15秒)
・残り体力の多い敵3体を100%の確率で回復量を0にし(15秒)、継続ダメージ付与 Lv.10(15秒)、必殺CTを15%遅延!
■海賊祭能力(Lv.5)
・格闘・斬撃・強靭・博識タイプの敵の速度ダウン Lv.7!
・敵全体の攻撃ダウン Lv.7!
・一味に強靭タイプが5人以上いる時、敵全体の防御ダウン Lv.7、必殺CTのたまる速度ダウン Lv.3!
・バトル開始から20秒間、自分の必殺CTのたまる速度アップ Lv.10!
■GPバースト(Lv.5)
・格闘・斬撃・強靭・博識タイプの敵の防御ダウン Lv.8(60秒)、攻撃ダウン Lv.8(60秒)、速度ダウン Lv.8(60秒)、継続ダメージ付与 Lv.4!(30秒)
・残り体力の少ない敵3体を100%の確率で回復量を0にする!(60秒)
■GPリーダースキル(Lv.5)
・心・知属性の仲間の攻撃、体力アップ Lv.4、速度アップ Lv.2!
・野心・強靭タイプの仲間の必殺CTのたまる速度アップ Lv.2、防御アップ Lv.2、体力アップ Lv.4!
【ロー】
■ここがポイント!
打突タイプキャラの数が多いほど一味の攻撃が上がる船長効果など、打突タイプを強化する性能だ!
必殺技の発動時には様々な条件を満たすことで、より多くの効果を発揮するぞ!
■属性・タイプ
心・打突/博識
■必殺技(Lv.6)
「敵将穿つ“K・ROOM 衝撃波動”」
・敵全体にかかっている様々な状態異常無効(防御力ダウン無効・状態異常無効・特定状態異常以外)の効果を無視して2ターンの間敵全体の防御力を0にする!
・必殺発動時すでにスロット影響増大効果状態の時、2ターンの間打突タイプの攻撃を3.25倍、2ターンの間一味は最大体力の上限を無視して回復できる状態になる!(最大体力の2倍上限値。体力が上限を超えている時、体力満タン時と同じ扱いになる)
・最後のタップ時の攻撃を上昇させる状態の時、2ターンの間打突タイプのスロットの影響を3.5倍(この効果は効果量上昇効果を2回まで受けられる)、それ以外の時、1ターンの間打突タイプのスロットの影響を3.25倍にする!
・一味の必殺使用回数が7回以上の時、一味にかかっているスロット影響増大効果を1ターン延長、効果をさらに+0.3上昇する!(この効果はこの必殺技のスロット影響増大効果にも影響する)
・一味に打突タイプが6人いる時、1ターンの間中段右のキャラと船長を入れ替えた後(一部特殊状態では入れ替えられない)、船長の必殺ターンを20短縮する!【「敵将穿つ“K・ROOM 衝撃波動”」のこの効果は、同様の必殺技を含め冒険中1回まで発動可能】
・一味の体力を最大体力の60%回復する!
■船長効果
「翻弄する“覚醒技”」
・冒険開始時打突タイプキャラの必殺ターンを1短縮する!
・一味の攻撃が打突タイプキャラの数に応じて最大で約6倍になる!(最小で5倍)
・一味は[心][肉][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・PERFECTでも[肉]を獲得できる!
・打突タイプキャラが4人以上の時、一味は船長効果無効状態を10ターン回復、一味の必殺技で属性相性強化・攻撃上昇効果が発動した時、その効果を1ターン延長する!
・打突タイプキャラが6人かつ最後のタップ時の攻撃上昇の蓄積値が50%以上の時、打突タイプキャラの攻撃が約6.5倍になる!
・一味の体力に応じて一味が必殺技を発動した直後に以下の追加の効果を発動する!(発動後の体力を参照)
体力が70%以上の時:自分のVS効果ゲージを3短縮、打突タイプキャラの次回の最後のタップ時の攻撃を20%上昇させる効果を発動する!(一味の体力が70%未満になった場合に再発動が可能になり、この効果は最大3回まで発動する。次回の最後のタップ時の攻撃上昇効果は、同様の効果がかかった場合蓄積可能:最大蓄積値200%、属性・タイプ等の指定に関わらず、攻撃可能キャラの全てで攻撃した際、最後のタップ時に効果が消費される)
打突タイプキャラが6人かつ体力が70%未満の時:一味の体力を最大体力の50%回復し、打突タイプキャラの次回の最後のタップ時の攻撃を30%上昇させる効果を発動する!(この効果は最大1回まで発動する。次回の最後のタップ時の攻撃上昇効果は、同様の効果がかかった場合蓄積可能:最大蓄積値200%、属性・タイプ等の指定に関わらず、攻撃可能キャラの全てで攻撃した際、最後のタップ時に効果が消費される)
■船員効果
・打突タイプキャラの基礎攻撃力が1.1倍になる!
・強靭と打突タイプキャラの基礎体力が+150され、強靭タイプキャラは[知][連]スロットも有利スロット扱いになり、打突タイプキャラは[心][肉]スロットも有利スロット扱いになる!
■ラッシュスゴ技(Lv.5)
・発動条件によってそれぞれ別の効果を発揮する!
【1タップ目で発動】
・一定の体力を消費し、連続で攻撃をすることができる!
・連続攻撃をするたびチェインが上昇する!
・最終攻撃時に打突タイプキャラの攻撃を上昇する!(最大でチェイン係数+0.8 ラッシュ攻撃上昇2.0倍)
【6タップ目で発動】
・一定の体力を消費し、連続で攻撃をすることができる!
・連続攻撃をするたびチェインが上昇する!
・最終攻撃時に自分の攻撃を上昇する!(最大でチェイン係数+0.6 ラッシュ攻撃上昇2.6倍)
■VS効果
・一味にかかっている攻撃上昇効果をさらに+0.25上昇する!
・打突タイプキャラの次回の最後のタップ時の攻撃を20%上昇させる!(同様の効果がかかった場合蓄積可能:最大蓄積値200%、属性・タイプ等の指定に関わらず、攻撃可能キャラの全てで攻撃した際、最後のタップ時に効果が消費される)
・一味にかかっている痺れ状態を6ターン回復する!
・船長入れ替え効果を解除することができる!
・打突タイプキャラの[お邪魔]を含む全てのスロットを自属性スロットに変換する!
■海賊祭必殺技(Lv.10)
・打突タイプの仲間の攻撃アップ Lv.6!(20秒)
・防御の高い敵2体の体力を40%減らし、5000の固定ダメージを与える!
・斬撃タイプの敵を80%の確率で行動封じ状態にする!(10秒)
・80%の確率で必殺封じ状態にする!(10秒)
■海賊祭能力(Lv.5)
・打突タイプの仲間の体力アップ Lv.6、速度アップ Lv.6、防御アップ Lv.4!
・斬撃タイプの敵の攻撃ダウン Lv.7!
・自分を1回まで戦闘不能時に体力を30%回復して復活する!
■GPバースト(Lv.5)
・心・知属性・打突・博識タイプの仲間の攻撃アップ Lv.6!(30秒)
・残り体力の多い敵3体に7000の固定ダメージを2回与える!
・斬撃タイプの敵を100%の確率でステータスを半減する!(20秒)
・残り体力の少ない仲間3体を一定時間ごとに1000ずつの自動回復状態にする!(30秒)
■GPリーダースキル(Lv.5)
・心・知属性の仲間の攻撃、体力アップ Lv.4、速度アップ Lv.2!
・打突・博識タイプの仲間の必殺CTのたまる速度アップ Lv.2、防御アップ Lv.2、体力アップ Lv.4!
クザン 黒ひげ海賊団10番船船長
■ここがポイント!
発動時の一味の体力によって効果が変動する必殺技!
さらに超連携技と属性超化を持っているぞ!
■属性・タイプ
速・打突/強靭
■必殺技(Lv.6)
「『正義』へ向ける氷」
・敵全体にキャラの攻撃×200倍の無属性ダメージを与える!
・一味にかかっている痺れ・やけど状態を6ターン回復する!
・2ターンの間打突と強靭タイプキャラの通常攻撃のチェイン係数増加量が最大で+0.7になる!(Good+0、Great+0.1、Perfect+0.7になる)
・自分のスロットを[連]スロットに変換する!([お邪魔]も変換可)
・必殺発動時一味の体力が51%以下の時、1ターンの間打突と強靭タイプキャラのスロットの影響を2.75倍、一味にかかっているスロット影響増大効果を1ターン延長する!(この効果はこの必殺技のスロット影響増大効果にも影響する)
・必殺発動時一味の体力が51%より多い時、一味の最大体力の50%を使用し、1ターンの間防御力ダウン中の敵に与えるダメージが2.5倍、一味にかかっている特定状態の相手に与えるダメージ量上昇の効果を1ターン延長する!(この効果はこの必殺技の特定状態の相手に与えるダメージ量上昇の効果にも影響する)
■船長効果
「『正義』を去ったその先」
・冒険開始時一味の必殺ターンを1短縮する!
・打突と強靭タイプキャラの攻撃を5倍、一味の体力が50%以下か満タンの時5.75倍、一味に全属性がいる時は攻撃力をさらに1.1倍にする!
・一味は[速][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味の必殺技で特定状態の相手に与えるダメージ量上昇の効果が発動した時、その効果を1ターン延長する!
・一味の体力に応じて一味が必殺技を発動した直後に以下の追加の効果を発動する!(発動後の体力を参照)
体力が51%より多い時:一味のスロットを1ターン固定し、一味のスロットを[連]スロットに変換する効果を発動する!(一味の体力が51%以下になった場合に再発動が可能になり、この効果は最大2回まで発動する)
体力が51%以下の時:自分の必殺ターンを15短縮する効果を発動する!(この効果は最大1回まで発動する)
■船員効果
・打突と強靭タイプキャラは[速][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・場がいずれかの味方の「ナワバリ」の時、自分以外の打突と強靭タイプキャラが必殺技発動時に自分の必殺ターンを3短縮し、それ以外の時、自分以外の打突と強靭タイプキャラが必殺技発動時に自分の必殺ターンを1短縮する!
■超連携技(Lv.5)
・1ターンの間敵全体の防御力を0にする!
・打突と強靭タイプキャラの連携攻撃力上昇2.25倍!
・一味にかかっているチェイン係数増加量変更効果をさらに+0.2上昇させる!
■属性超化
・速属性の属性超化を持つ!
・2ターンの間敵全体の速属性・打突・強靭タイプ耐性を20%下げる!
・一味にかかっている必殺封じ状態を6ターン回復する!
■サポート効果(Lv.5)
・冒険中1回限り、サポート対象キャラが必殺発動し、基礎攻撃力上昇効果を発動した時、サポート対象キャラのスロットを[速]スロットに変換し([お邪魔]も変換可)、1ターンの間打突と強靭タイプキャラの通常攻撃のチェイン係数増加量が最大で+0.4になる!(Good+0.1、Great+0.2、Perfect+0.4になる)
■海賊祭必殺技(Lv.10)
・速属性と強靭タイプの仲間の攻撃アップ Lv.6(25秒)、速度アップ Lv.6!(25秒)
・一味に[マーシャル・D・ティーチ(黒ひげ)、ジーザス・バージェス(Mr.ストア)、シリュウ、ヴァン・オーガー、アバロ・ピサロ、ラフィット、カタリーナ・デボン、サンファン・ウルフ、バスコ・ショット、ドクQ]のいずれかがいる時、必殺CTが100%未満の自分以外の速属性と強靭タイプの仲間3体の必殺CTを20%短縮する!
■海賊祭能力(Lv.5)
・速属性・強靭タイプの仲間の体力アップ Lv.6、防御アップ Lv.6!
・バトル開始から10秒間、一味の必殺CTのたまる速度アップ Lv.5!
・一味に[マーシャル・D・ティーチ(黒ひげ)、ジーザス・バージェス(Mr.ストア)、シリュウ、ヴァン・オーガー、アバロ・ピサロ、ラフィット、カタリーナ・デボン、サンファン・ウルフ、バスコ・ショット、ドクQ]のいずれかがいる時、一味の速度アップ Lv.6、自分の速度アップ Lv.5!
■GPバースト(Lv.5)
・敵全体に1000の固定ダメージを与える!
■GPリーダースキル(Lv.5)
・一味の攻撃アップ Lv.3、体力、速度アップ Lv.3!
※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。
※以下、同一内容の英語翻訳となります。
Blackbeard VS Law – Clash of the Worst Generations
【Blackbeard】
Key Points!
Comes with a Special that applies “Territory: Powerhouse class” to the field!
His Captain Ability activates different additional effects depending on the HP of your crew after using their Special!
Type&Class
INT/Powerhouse&Driven
Special(Lv.6)
Atmosphere-Shaking Tremor Crush
– Has Action Special
– Applies “Territory: Powerhouse class” to the field (boosts crew’s ATK up to 1.5x and reduces damage taken up to 25% based on number of characters matching the territory) for 3 turns
– Boosts Powerhouse characters’ base ATK up to +3000 based on outcome of Action Special (+1500 for MISS, +2000 for GOOD, +2250 for GREAT, +2500 for PERFECT, +3000 for EXCELLENT) for 1 turn
– Increases crew’s ATK boost effect when Special is launched to 3.5x
– Boosts crew’s ATK for 1 turn based on crew’s HP when Special is launched (3x at 100%, 3.25x at 75% or above, 3.5x at 50% or above, 3.75x at 25% or above, 4x at less than 25%)
– If 6 Powerhouse characters are on the crew and HP is 25% or below when Special is launched, reduces all enemies’ HP by 30% (ignoring all defensive effects and Non-Normal Attacks Deal 1 Damage effect; this effect can be activated up to 1 time including any Specials with similar effect)
– Cuts crew’s HP by 60%
Captain Ability
Engulfing Black Vortex
– Boosts crew’s ATK by 5x, doubles Powerhouse characters’ HP, and boosts Powerhouse characters’ ATK by up to a further 1.2x based on remaining HP (1.1x for 50% or below, 1.2x for 25% or below)
– If 4 or more Powerhouse characters are on the crew, reduces crew’s ATK Down duration by 10 turns, and if crew uses a Special to boost ATK or base ATK, extends the duration of that boost by 1 turn
– If 6 Powerhouse characters are on the crew and crew has “Territory: Powerhouse class”, boosts character’s ATK by a further 1.1x
– If character is a Captain (Friend/Helper Captain does not count) and performs EXCELLENT for the Action Special, for 3 turns, if crew uses a Special to boost slot effects or type effects, adds +0.3 to the boost (stackable with other further raising effects), and boosts character’s ATK by a further 1.1x
– Adds the following effect based on crew’s HP when crew uses a Special (refers to HP after the Special is launched)
– If HP is 15% or above, cuts crew’s HP by 30%, but reduces character’s VS Effect gauge by 1 (Effect can be launched again for every time HP changes over each 10% threshold of maximum HP; if current HP is below 15%, effect can be lauched again when HP reaches 15% or more; if HP is healed above max, it will be treated as 100%)
– If 6 Powerhouse characters are on the crew and HP is 20% or below, activates HP Guard of 100% effect for 3 turns (this effect can be activated up to 1 time)
Crewmate Ability
– Boosts Powerhouse characters’ base ATK by 1.1x
– Boosts Powerhouse and Striker characters’ base ATK by 150, makes Powerhouse characters’ [INT][TND] slots have matching slot effects, and makes Striker characters’ [PSY][RCV] slots have matching slot effects
Rush Sugo Special(Lv.5)
– Activates a different effect depending on the conditions of activation
[Activated on the 1st tap of an attack]
– Reduces HP by a certain amount but allows to perform a Rush
– As the Rush tap connects, cumulatively boosts the chain
– Boosts the ATK of the Finish tap of Striker characters (up to +0.8 chain multiplier; Rush ATK boost 2.0x)
[Activated on the 6th tap of an attack]
– Reduces HP by a certain amount, but allows to perform a Rush
– As the Rush tap connects, cumulatively boosts the chain
– Boosts the ATK of the Finish tap of character (up to +0.6 chain multiplier; Rush ATK boost 2.6x)
VS Effect
– Cuts crew’s HP by 60%
– Reduces all enemies’ Resilience duration by 6 turns
– Boosts the chain multiplier by +1.7 for 3 turns
– Changes Powerhouse characters’ slots (including [BLOCK] slots) to character’s own type
Rumble Special(Lv.10)
– Targets 3 high ATK enemies for ATK Down Lv.8 (15 s)
– Targets 3 enemies with high current HP for 100% chance to make healing amount to 0 (15 s), Damage Over Time Lv.10 (15 s), Special CT 15% delay
Rumble Ability (Lv.5)
– Fighter/Slasher/Powerhouse/Cerebral enemies SPD Down Lv.7
– All enemies ATK Down Lv.7
– When 5 or more Powerhouse characters are on the team, all enemies DEF Down Lv.7, Special CT Speed Down Lv.3
– First 20 s of battle, self Special CT Speed Up Lv.10
GP Burst (Lv5)
– Targets Fighter/Slasher/Powerhouse/Cerebral class enemies for DEF Down Lv.8 (60 s), ATK Down Lv.8 (60 s), SPD Down Lv.8 (60 s), Damage Over Time Lv.4 (30 s)
– Targets 3 enemies with low current HP for 100% chance to make healing amount to 0 (60 s)
GP Leader (Lv5)
– PSY/INT-type teammates ATK, HP Up Lv.4, SPD Up Lv.2
– Driven/Powerhouse class teammates Special CT Speed Up Lv.2, DEF Up Lv.2, HP Up Lv.4
【Law】
Key Points!
An ability that boosts Striker characters, including a Captain Ability that raises your crew’s ATK in accordance with the number of Strikers there are!
Fulfill the various conditions when activating his Special to trigger as many effects as possible!
Type&Class
PSY/Striker&Cerebral
Special(Lv.6)
Emperor-Wounding K-ROOM Shock Wille
– Sets all enemies’ DEF to 0 ignoring various immunities to status effects (Immunity to DEF Down, Immunity to Status Effects, and immunity excluding certain status effect) for 2 turns
– If crew has Slot Effect Boost status when Special is launched, boosts Striker characters’ ATK Up by 3.25x for 2 turns, and applies Allows Healing Ignoring Max HP Limit to crew for 2 turns (up to 2x max HP ignoring max HP limit; if HP is above max limit, it is treated as being full HP)
– If crew has ATK Up at Last Tap, boosts Striker characters’ Slot Effect by 3.5x for 2 turns (allows this effect to be further increased up to 2 times; boosts Striker characters’ Slot Effect by 3.25x for 1 turn otherwise)
– If crew has used Specials 7 times or more, extends the duration of crew’s Slot Effect Boost by 1 turn, and further increases its effect by +0.3 (effect applies to Slot Effect Boost effect from this Special)
– If 6 Striker characters are on the crew, swaps middle-right character with the Captain for 1 turn (certain effects prevent Swap Captains), reduces Captain’s Special charge time by 20 turns (this effect can be activated up to 1 time including any Specials with similar effect)
– Heals crew’s HP by 60% of maximum HP
Captain Ability
Awakened Power Trickery
– Reduces Striker characters’ Special charge time by 1 turn at start of quest
– Boosts crew’s ATK by up to approximately 6x based on number of Striker characters on the crew (minimum 5x)
– Makes crew’s [PSY][RCV][TND] slots have matching slot effects
– Allows crew to obtain [RCV] slots with PERFECT taps
– If 4 or more Striker characters are on the crew, reduces crew’s Despair duration by 10 turns, and if crew uses a Special to boost type effects or ATK, extends the duration of that boost by 1 turn
– If 6 Striker characters are on the crew and accumulated ATK of final tap is 50% or more, boosts Striker characters’ ATK by approximately 6.5x
– Adds the following effect based on crew’s HP when crew uses a Special (refers to HP after the Special is launched)
– If HP is 70% or more, reduces character’s VS Effect gauge by 3, and boosts the ATK of the next final tap performed by a Striker character by 20% (similar effects can stack, up to 200%; the effect will be spent during the final tap when attacking with all available characters regardless of the type/class requirement of the effect; effect can be activated again after crew’s HP falls below 70%, up to 3 times per quest)
– If 6 Striker characters are on the crew and HP is less than 70%, heals 50% of crew’s maximum HP, and boosts the ATK of the next final tap performed by a Striker character by 30% (similar effects can stack, up to 200%; the effect will be spent during the final tap when attacking with all available characters regardless of the type/class requirement of the effect; this effect can be activated up to 1 time)
Crewmate Ability
– Boosts Striker characters’ base ATK by 1.1x
– Boosts Powerhouse and Striker characters’ base ATK by 150, makes Powerhouse characters’ [INT][TND] slots have matching slot effects, and makes Striker characters’ [PSY][RCV] slots have matching slot effects
Rush Sugo Special(Lv.5)
– Activates a different effect depending on the conditions of activation
[Activated on the 1st tap of an attack]
– Reduces HP by a certain amount, but allows to perform a Rush
– As the Rush tap connects, cumulatively boosts the chain
– Boosts the ATK of the Finish tap of Striker characters (up to +0.8 chain multiplier; Rush ATK boost 2.0x)
[Activated on the 6th tap of an attack]
– Reduces HP by a certain amount but allows to perform a Rush
– As the Rush tap connects, cumulatively boosts the chain
– Boosts the ATK of the Finish tap of character (up to +0.6 chain multiplier; Rush ATK boost 2.6x)
VS Effect
– Further increases crew’s ATK boost by +0.25
– Boosts the ATK of the next final tap performed by a Striker character by 20% (similar effects can stack, up to 200%; the effect will be spent during the final tap when attacking with all available characters regardless of the type/class requirement of the effect)
– Reduces crew’s Paralysis duration by 6 turns
– Can choose to completely remove crew’s Swap Captains effect
– Changes Striker characters’ slots (including [BLOCK] slots) to character’s own type
Rumble Special(Lv.10)
– Targets Striker class teammates for ATK Up Lv.6 (20 s)
– Targets 2 high DEF enemies for HP 40% reduction, 5000 damage
– Targets Slasher class enemies for 80% chance of Action Bind (10 s)
– 80% chance of Special Bind (10 s)
Rumble Ability (Lv.5)
– Striker class teammates HP Up Lv.6, SPD Up Lv.6, DEF Up Lv.4
– Slasher class enemies ATK Down Lv.7
– Revives self up to 1 time at 30% HP
GP Burst (Lv5)
– Targets PSY/INT-type/Striker/Cerebral class teammates for ATK Up Lv.6 (30 s)
– Targets 3 enemies with high current HP for 7000 damage 2 times
– Targets Slasher class enemies for 100% chance of Halve Stats (20 s)
– Targets 3 teammates with low current HP for 1000 HP per interval auto-healing (30 s)
GP Leader (Lv5)
– PSY/INT-type teammates ATK, HP Up Lv.4, SPD Up Lv.2
– Striker/Cerebral class teammates Special CT Speed Up Lv.2, DEF Up Lv.2, HP Up Lv.4
Kuzan – Tenth Ship Captain of the Blackbeard Pirates
Key Points!
A Special that triggers different effects based on the HP of your crew when it is activated!
Plus, he has a Super Tandem and Super Type!
Type&Class
QCK/Striker&Powerhouse
Special(Lv.6)
Ice Against Justice
– Deals 200x character’s ATK in non-type damage to all enemies
– Reduces crew’s Paralysis/Burn duration by 6 turns
– Boosts Striker and Powerhouse characters’ chain multiplier growth rate of normal attacks up to +0.7 (GOOD +0; GREAT +0.1; PERFECT +0.7) for 2 turns
– Changes character’s slot (including [BLOCK] slot) to [TND]
– If crew’s HP is 51% or below when Special is launched, boosts Striker and Powerhouse characters’ slot effects by 2.75x for 1 turn, and extends the duration of crew’s slot effect boost by 1 turn (effect applies to slot effect boost from this Special)
– If crew’s HP is more than 51% when Special is launched, cuts 50% of crew’s maximum HP, but boosts damage dealt to DEF Down enemies by 2.5x for 1 turn, and extends the duration of crew’s damage dealt to enemies with a specific status effect boost by 1 turn (effect applies to damage dealt to enemies with a specific status effect boost from this Special)
Captain Ability
After Leaving Justice
– Reduces crew’s Special charge time by 1 turn at start of quest
– Boosts Striker and Powerhouse characters’ ATK by 5x, boost their ATK by 5.75x when crew’s HP is full or 50% or below
– Boosts their ATK a further 1.1x when every type is on the crew
– Makes crew’s [QCK][TND] slots have matching slot effects
– If crew uses a Special to boost damage dealt to enemies with a specific status effect, extends the duration of that damage boost by 1 turn
– Adds the following effect based on crew’s HP when crew uses a Special (refers to HP after the Special is launched)
– If HP is more than 51%, locks crew’s slots for 1 turn and changes crew’s slots to [TND] (Effect can be activated again after crew’s HP falls below 51%, up to 2 times per quest)
– If HP is 51% or below, reduces character’s Special charge time by 15 turns (this effect can be activated up to 1 time)
Crewmate Ability
– Makes Striker and Powerhouse characters’ [QCK][TND] slots have matching slot effects
– If field has any applicable Territory for the crew, reduces character’s Special charge time by 3 turns every time another Striker or Powerhouse character uses a Special (reduces character’s Special charge time by 1 turn every time another Striker or Powerhouse character uses a Special otherwise)
Super Tandem(Lv.5)
– Sets all enemies’ DEF to 0 for 1 turn
– Applies ATK Boost (Tandem) of 2.25x to Striker and Powerhouse characters for 1 turn
– Further increases crew’s chain multiplier growth rate alterating effect by +0.2
Super Types
– Changes QCK characters to Super QCK
– Applies -20% QCK, Striker, and Powerhouse Resistance to all enemies for 2 turns
– Reduces crew’s Special Bind duration by 6 turns
Support Effect(Lv.5)
– Once per quest, if supported character uses a Special to boost base ATK, changes supported character’s slot (including [BLOCK] slot) to [QCK], and boosts Striker and Powerhouse characters’ chain multiplier growth rate of normal attacks up to +0.4 (GOOD +0.1; GREAT +0.2; PERFECT +0.4) for 1 turn
Rumble Special(Lv.10)
– Targets QCK-type/Powerhouse class teammates for ATK Up Lv.6 (25 s), SPD Up Lv.6 (25 s)
– When “Marshall D. Teach (Blackbeard)”, “Jesus Burgess (Mr. Store)”, “Shiryu”, “Van Ogre”, “Avalo Pizarro”, “Lafitte”, “Catarina Devon”, “San Juan Wolf”, “Vasco Shot”, or “Doc Q” is on the team, targets (not including self) 3 QCK-type/Powerhouse class teammates with Special CT below 100% for Special CT 20% reduction
Rumble Ability (Lv.5)
– QCK-type/Powerhouse class teammates HP Up Lv.6, DEF Up Lv.6
– First 10 s of battle, team Special CT Speed Up Lv.5
– When “Marshall D. Teach (Blackbeard)”, “Jesus Burgess (Mr. Store)”, “Shiryu”, “Van Ogre”, “Avalo Pizarro”, “Lafitte”, “Catarina Devon”, “San Juan Wolf”, “Vasco Shot”, or “Doc Q” is on the team, team SPD Up Lv.6; self SPD Up Lv.5
GP Burst (Lv5)
– Targets all enemies for 1000 damage
GP Leader (Lv5)
– Team ATK Up Lv.3, HP, SPD Up Lv.3
*This content is still under development and is subject to change. Please check in-game after this character has been added.