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キャラクター情報 2024.09.12

「激突!激熱!超激戦!VS超スゴフェス!! エルバフの戦い」新キャラ性能紹介

シャンクスVSキッド 四皇と新世代の衝突

【シャンクス】

■ここがポイント!
場を3ターンの間「ナワバリ:斬撃タイプ」に変化させる必殺技を持つ!
VS効果では敵を弱体状態にし、必殺技と合わせて様々なダメージ量を上昇させられる!

■属性・タイプ
知・斬撃/博識

■必殺技(Lv.6)
「新世代沈める“神避”」

・このシャンクスはアクション必殺技を持っている!
・3ターンの間場を「ナワバリ:斬撃タイプ」にする!(対象タイプキャラの数に応じて攻撃が最大1.5倍、被ダメージが最大25%減少)
・斬撃タイプキャラの必殺ターンを1短縮する!
・2ターンの間遅延・弱体状態の敵に与えるダメージがアクション必殺技の判定に応じて最大3倍になる!(MISS:2.5倍、GOOD:2.7倍、GREAT:2.8倍、PERFECT:2.9倍、EXCELLENT:3.0倍)
・一味に斬撃タイプキャラが6人いる時、3ターンの間2種類のダメージ量上昇状態を同時に使用できるようになる!(同様の種類がある場合重複できない)
・必殺発動時すでに2種類のダメージ量上昇状態を同時に使用できる状態の時、1ターンの間防御力ダウン・被ダメージ上昇中の敵に与えるダメージが2.5倍になり、一味にかかっている特定状態の相手に与えるダメージ量上昇の効果をさらに+0.25上昇させる!(この効果はこの必殺技の特定状態の相手に与えるダメージ量上昇の効果にも影響する)

■船長効果
「迫る選択」

・一味の攻撃を斬撃タイプキャラの数に応じて最大で約6倍(最小で5倍)、一味の体力を1.3倍にする!
・一味は[連]スロットも有利スロット扱いになる!
・斬撃タイプキャラが4人以上いる時、一味は船長効果無効状態を10ターン回復する!
・冒険開始時に10ターンの間斬撃タイプキャラのクリティカルの発生確率を30%上昇する!(この効果は潜在能力のクリティカル攻撃を習得しているキャラにのみ影響し、発生確率の上限値は100%)
・斬撃タイプキャラが6人いる時かつこのキャラが[知][連]スロットの状態でタップした時、1ターンの間敵全体の斬撃タイプ耐性を10%下げる!
・斬撃タイプキャラが6人いる時かつ「ナワバリ:斬撃タイプ」の時、斬撃タイプキャラの攻撃が約6.5倍になる!
・自分が船長でアクション必殺技の判定がEXCELLENTの場合(フレンド船長・助っ人船長は不可)、3ターンの間、潜在能力でクリティカル攻撃を持っている斬撃タイプキャラがクリティカルを発生させた時、斬撃タイプキャラの次回の最後のタップ時の攻撃を8%上昇させる!(同様の効果がかかった場合蓄積可能:最大蓄積値200%、属性・タイプ等の指定に関わらず、攻撃可能キャラの全てで攻撃した際、最後のタップ時に効果が消費される)

■船員効果
・斬撃タイプキャラの基礎攻撃力が1.1倍になる!
・斬撃と射撃タイプキャラの基礎体力が+150され、斬撃タイプキャラは[知][連]スロットも有利スロット扱い、射撃タイプキャラは[連][爆弾][強化爆弾]スロットも有利スロット扱いになる!

■ラストタップスゴ技(Lv.5)
・自分のスロットを[連]スロットに変換する!([お邪魔]も変換可、[超お邪魔]は変換できないという制約を無視する)
・最終のチェイン係数をさらに2.25倍する!
・一味にかかっている特定状態の相手に与えるダメージ量上昇の効果をさらに+0.25上昇させる!

■VS効果
・状態異常無効・特定状態異常以外の状態異常無効の効果を無視して1ターンの間敵全体を弱体状態にする!(敵全体の被ダメージを1.3倍、敵が被ダメージ上昇状態の時、さらに被ダメージを1.3倍にする)
・1ターンの間斬撃タイプキャラの基礎攻撃力を+1000する!

■海賊祭必殺技(Lv.10)必殺CT:20
・敵全体に5000の固定ダメージを与える!
・博識・斬撃タイプの仲間の攻撃アップ Lv.6(20秒)、速度アップ Lv.6(20秒)、クリティカル発生率アップ Lv.6!(20秒)

■海賊祭能力(Lv.5)
・知属性の仲間の体力アップ Lv.6!
・博識・斬撃タイプの仲間の速度アップ Lv.6、クリティカル発生率アップ Lv.6、防御アップ Lv.6!

■GPバースト(Lv.5)
・敵全体に8000の固定ダメージを与える!
・残り時間が30秒以下の時、敵全体に8000の固定ダメージを与える!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・博識タイプの仲間の攻撃、体力、回復アップ Lv.6!
・斬撃タイプの仲間の速度、体力、攻撃アップ Lv.4!
・力・知属性の仲間の攻撃、必殺CTのたまる速度、防御アップ Lv.2!

【キッド】

■ここがポイント!
1回の冒険中に1回までしか使用できない代わりに、必殺ターンの最大値を超えて蓄積できる必殺技を持つ!
VS効果では体力ガードも発動可能だ!

■属性・タイプ
力・射撃/野心

■必殺技(Lv.6)
「薙ぎ払う“電磁砲”(ダムド・パンク)」

・【この必殺技は1冒険中に1回までしか使用できず、必殺ターンMAXを超えて蓄積することができる(必殺技短縮効果も対象)】
・2ターンの間状態異常無効の効果を無視して敵全体を痺れ状態にする!(75%の確率で行動ターンの減少が発生しない)
・一味にかかっているチェイン係数増加効果(加算は対象外)を2倍になるように上昇させる!
・1ターンの間チェイン係数を1.5倍にする!(蓄積値の3ターン毎にさらに0.1上昇、最大2.5倍)
・1ターンの間痺れ状態の敵に与えるダメージが2.5倍になる!(蓄積値の3ターン毎にさらに0.1上昇、最大3.5倍)
・一味の体力を50%減らし(蓄積値の1ターン毎にさらに5%上昇、最大99%)、敵全体に減少値×200倍の無属性ダメージを与える!
・敵全体にかかっている防御力アップ・ダメージ軽減状態を6ターン減らし、一味に射撃タイプキャラが6人いる時はさらに4ターン減らす!
・一味の体力が20%以下の時、1回攻撃を受けるまでダメージ無効状態になる!(この必殺技による体力減少効果で20%以下になった場合も発動可能)

■船長効果
「左腕の因縁」

・冒険開始時射撃タイプキャラの必殺ターンを2短縮する!
・一味の攻撃を射撃タイプキャラの数に応じて最大で約6倍(最小で5倍)、一味の体力を1.3倍にする!
・一味は[連][爆弾][強化爆弾]スロットも有利スロット扱いになる!
・射撃タイプキャラが4人以上いる時、一味は封じ状態を10ターン回復する!
・射撃タイプキャラが6人いる時かつ船員の射撃タイプキャラが必殺技を発動した時、自分の必殺ターンを5短縮する!
・射撃タイプキャラが6人いる時かつ一味の体力が25%以下の時、射撃タイプキャラの攻撃を約6.5倍にする!
・「薙ぎ払う“電磁砲”(ダムド・パンク)」を使用した必殺発動者自身の船長効果に3ターンの間「射撃タイプキャラが6人いる時かつ一味の体力が25%以下の時、潜在能力でバリア貫通効果を持っているキャラがバリア貫通の条件を満たした状態でタップ成功時、1ターンの間敵全体の射撃タイプ耐性を6%下げる」効果が追加される!

■船員効果
・射撃タイプキャラの基礎攻撃力が1.1倍になる!
・斬撃と射撃タイプキャラの基礎体力が+150され、斬撃タイプキャラは[知][連]スロットも有利スロット扱い、射撃タイプキャラは[連][爆弾][強化爆弾]スロットも有利スロット扱いになる!

■超連携技(Lv.5)
・1ターンの間射撃タイプキャラの連携攻撃力上昇2.5倍!
・1ターンの間ラストタップスゴ技を発動したキャラの基礎攻撃力を+1500する!(必殺技効果と重複可能)

■VS効果
・2ターンの間100%の体力ガードを発動する!
・射撃タイプキャラの[お邪魔]を含む全てのスロットを[連]スロットに変換する!
・2ターンの間一味の[連][爆弾][強化爆弾]スロットによる攻撃の倍率をスロット有利時2.5倍、通常時1.0倍、不利時0.5倍にする!(本来の有利時倍率は2倍)

■海賊祭必殺技(Lv.10)必殺CT:35
・横大範囲の敵に攻撃×3.5倍のダメージを与える!
・一味に射撃タイプが5人以上いる時、横大範囲の敵に攻撃×3.5倍のダメージを与える!
・残り時間が40秒以下の時、敵3体に防御力を無視して攻撃×1.5倍のダメージを与える!

■海賊祭能力(Lv.5)
・射撃タイプの仲間の攻撃アップ Lv.6、体力アップ Lv.6、速度アップ Lv.6!
・一味に射撃タイプが5人以上いる時、自分の攻撃アップ Lv.6、必殺CTのたまる速度アップ Lv.4!

■GPバースト(Lv.5)
・敵全体の防御ダウン Lv.7!(15秒)
・リーダー基礎攻撃×5倍のダメージを与える!
・残り時間が40秒以下の時、敵全体に6000の固定ダメージを与える!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・射撃・野心タイプの仲間の攻撃、体力、防御アップ Lv.3、速度アップ Lv.6!
・力・知属性の仲間の攻撃、体力、吹き飛ばし発生率アップ Lv.6、ミス発生率ダウン Lv.6!


ドリー&ブロギー 故郷脅かす者への報復

■ここがポイント!
ターン終了時にさらにダメージを与えられる必殺技!
超連携技とタイプ超化を持っているぞ!

■属性・タイプ
力・斬撃/自由

■必殺技(Lv.6)
「壊滅に導く“覇国”」

・1ターンの間ターン終了時に敵1体に、そのターン内で自分が通常攻撃で与えたダメージの3倍の無属性ダメージを与える!
・一味にかかっているやけど・必殺封じ状態を7ターン回復する!
・1ターンの間斬撃と自由タイプキャラの攻撃を2.5倍にする!
・必殺発動時すでに一味がクリティカル発生確率上昇効果・クリティカル攻撃威力上昇効果を発揮している時、敵の状態異常無効の効果を無視して1ターンの間敵全体の被ダメージを1.75倍に上昇させる!
・1回攻撃を受けるまでダメージを90%減らす!
・船長が斬撃タイプキャラの時、[お邪魔]を含む全ての右列のスロットを[連]スロットに変換し、一味にかかっている攻撃上昇効果をさらに+0.25上昇する!(この効果はこの必殺技の攻撃上昇効果にも影響する)
・船長が自由タイプキャラの時、[お邪魔]を含む全ての左列のスロットを[肉]スロットに変換し、敵全体にかかっている被ダメージ上昇効果をさらに+0.25上昇させる(この効果はこの必殺技の被ダメージ上昇効果にも影響する)、その後、1ターンの間敵全体の被ダメージを1.75倍に上昇させる!

■船長効果
「旧友との共闘」

・冒険開始時一味の必殺ターンを1短縮する!
・受けるダメージを20%減らす!
・斬撃と自由タイプキャラの攻撃を5.5倍、体力を1.6倍にする!
・斬撃と自由タイプキャラは[肉][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味はPERFECTでも[肉]を獲得できるようになる!
・吹き飛ばしが無効になる!
・自分は必殺封じ状態を10ターン回復する!
・潜在能力でクリティカル攻撃を持っている斬撃と自由タイプキャラがクリティカルを発生させた時、敵全体にかかっているダメージ軽減状態(一定以上のダメージ激減は対象外)を2ターン減らす!

■船員効果
・場が「ナワバリ:斬撃」または「ナワバリ:自由」の時、一味は必殺封じ状態を1ターン回復、自分は必殺封じ状態を7ターン回復し、一味の基礎攻撃力が+150、それ以外の時、自分は必殺封じ状態を7ターン回復する!
・自分は吹き飛ばされず、斬撃と自由タイプキャラは[連][肉]スロットも有利スロット扱いになる!

■超連携技(Lv.5)
・敵全体にかかっているダメージ無効状態を1ターン減らす!
・1ターンの間力属性・斬撃・自由タイプキャラの連携攻撃力上昇2.25倍にする!

■タイプ超化
・斬撃タイプのタイプ超化を持つ!
・敵全体に全ての防御効果・防御力を無視してキャラの攻撃×70倍の無属性ダメージを与える!
・敵全体のHPバーにかかっている全てのバリアを1ターン減らす!
・1ターンの間斬撃と自由タイプキャラのスロットの影響を2.25倍にする!

■サポート効果(Lv.5)
・冒険中1回限り、敵からやけど状態を受けた時、次の一味の行動時に一味にかかっているやけど状態を3ターン回復する!

■海賊祭必殺技(Lv.10)必殺CT:36
・横大範囲の敵に攻撃×4倍のダメージを与える!
・力属性の仲間の攻撃アップ Lv.5!(20秒)
・斬撃タイプの仲間の攻撃アップ Lv.5!(20秒)
・一味に[シャンクス、ベン・ベックマン、ヤソップ、ラッキー・ルウ、モンスター、ボンク・パンチ、ライムジュース、ホンゴウ、ビルディング・スネイク、ハウリング・ガブ、ロックスター]のいずれかがいる時、敵全体を100%の確率で防御を半減し(10秒)、攻撃×2倍のダメージを与える!

■海賊祭能力(Lv.5)
・力属性と斬撃タイプの仲間の攻撃アップ Lv.6、体力アップ Lv.6!
・斬撃タイプの仲間の速度アップ Lv.6!
・一味にシャンクス、ベン・ベックマン、ヤソップ、ラッキー・ルウ、モンスター、ボンク・パンチ、ライムジュース、ホンゴウ、ビルディング・スネイク、ハウリング・ガブ、ロックスターのいずれかがいる時、自分の必殺CTのたまる速度アップ Lv.4、防御アップ Lv.4!

■GPバースト(Lv.5)
・敵全体に1000の固定ダメージを与える!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・一味の攻撃アップ Lv.3、体力、速度アップ Lv.3!

※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。

※以下、同一内容の英語翻訳となります。



Shanks VS Kid – Clash Between the Emperor and the New Generation

【Shanks】

Key Points!
Comes with a Special that applies “Territory: Slasher class” to the field for 3 turns!
VS Effect weakens enemies and boosts various types of damage along with the Special!

Type&Class
INT/Slasher&Cerebral

Special(Lv.6)
Divine Departure Sinking the New Era

– Has Action Special
– Applies “Territory: Slasher class” to the field (boosts crew’s ATK up to 1.5x and reduces damage taken up to 25% based on number of characters matching the territory) for 3 turns
– Reduces Slasher characters’ Special charge time by 1 turn
– Boosts damage dealt to delayed or Weakened enemies up to 3x based on outcome of Action Special (2.5x for MISS, 2.7x for GOOD, 2.8x for GREAT, 2.9x for PERFECT, 3.0 for EXCELLENT) for 2 turns
– If 6 Slasher characters are on the crew, allows crew to stack up to 2 different damage boosting effects (cannot stack the damage boost of the same type) for 3 turns
– If 2 different damage boosting effects can be stacked when Special is launched, boosts damage dealt to enemies affected by DEF Down and increase damage taken status by 2.5x for 1 turn, and further increases crew’s damage dealt to enemies with a specific status effect boost effect by +0.25 (effect applies to damage dealt to enemies with a specific status effect boost effect from this Special)

Captain Ability
Pressing Choices

– Boosts crew’s ATK by up to approximately 6x based on number of Slasher characters on the crew (minimum 5x), boosts crew’s HP by 1.3x
– Makes crew’s [TND] slots have matching slot effects
– If 4 or more Slasher characters are on the crew, reduces crew’s Despair duration by 10 turns
– Boosts Slasher characters’ Critical rate by 30% (effect applies only to characters with Critical ATK Potential Ability; highest possible chance is 100%) for 10 turns at start of quest
– If 6 Slasher characters are on the crew and character is tapped on with [INT][TND] slot, applies -10% Slasher Resistance to all enemies for 1 turn
– If 6 Slasher characters are on the crew and the field has “Territory: Slasher class”, boosts Slasher characters’ ATK by approximately 6.5x
– If the character is a Captain (Friend/Helper Captain does no count) and performs EXCELLENT for the Action Special, boosts the ATK of the next final tap performed by a Slasher character by 8% when a Slasher character with Critical ATK Potential Ability performs a Critical attack for 3 turns (similar effects can stack, up to 200%; the effect will be spent during the final tap when attacking with all available characters regardless of the type/class requirement of the effect)

Crewmate Ability
– Boosts Slasher characters’ base ATK by 1.1x
– Boosts Slasher and Shooter characters’ base HP by 150, makes Slasher characters’ [INT][TND] slots have matching slot effects, and makes Shooter characters’ [TND][BOMB][S. BOMB] slots have matching slot effects

Final Tap Sugo Special(Lv.5)
– Changes character’s slot (including [BLOCK] slot; ignoring inability to change [S. BLOCK] slots) to [TND]
– Further boosts the chain multiplier of the final tap by 2.25x
– Further increases crew’s damage dealt to enemies with a specific status effect boost by +0.25

VS Effect
– Applies Weakened status (increase damage taken by 1.3x for all enemies, damage further increased by 1.3x if enemy has Increased Damage Taken) to all enemies for 1 turn ignoring immunity to all status effects, or immunity (excluding certain status effect)
– Boosts Slasher characters’ base ATK by +1000 for 1 turn

Rumble Special(Lv.10)CT:20
– Targets all enemies for 5000 damage
– Targets Cerebral/Slasher class teammates for ATK Up Lv.6 (20 s), SPD Up Lv.6 (20 s), Critical % Up Lv.6 (20 s)

Rumble Ability (Lv.5)
– INT-type teammates HP Up Lv.6
– Cerebral/Slasher class teammates SPD Up Lv.6, Critical % Up Lv.6, DEF Up Lv.6

GP Burst (Lv5)
– Targets all enemies for 8000 damage
– When remaining time is 30 s or less, targets all enemies for 8000 damage

GP Leader (Lv5)
– Cerebral class teammates ATK, HP, RCV Up Lv.6
– Slasher class teammates SPD, HP, ATK Up Lv.4
– STR/INT-type teammates ATK, Special CT Speed, DEF Up Lv.2

【Kid】

Key Points!
Has a Special that can only be used once per quest, but which can charge the Special over its maximum Special charge time!
VS Effect activates HP Guard!

Type&Class
STR/Shooter&Driven

Special(Lv.6)
Sweeping Damned Punk

– [This Special can only be used 1 time during a quest and can charge Special charge over its MAX (including Special charge time reduction effects)]
– Applies Paralysis (75% chance not to reduce action turns) to all enemies for 2 turns ignoring immunity to all status effects
– Increases crew’s multiplicative chain multiplier boost (except additive boosts) to 2x
– Boosts the chain multplier by 1.5x for 1 turn (plus a further +0.1 every 3 turns over MAX Special, up to 2.5x)
– Boosts damage dealt to enemies affected by Paralysis by 2.5x for 1 turn (plus a further +0.1 every 3 turns over MAX Special, up to 3.5x)
– Cuts crew’s HP by 50% (plus a further 5% every 1 turn over MAX Special, up to 99%), but deals 200x the HP lost in non-type damage to all enemies
– Reduces all enemies’ DEF Up / Damage Reduction duration by 6 turns
– Reduces duration a further 4 turns if 6 Shooter characters on the crew, and if crew’s HP is 20% or below, applies Damage Nullification status until hit 1 time (effect is also applied if HP becomes 20% or below with this Special)

Captain Ability
Grudge of the Left Arm

– Reduces Shooter characters’ Special charge time by 2 turns at start of quest
– Boosts crew’s ATK by up to approximately 6x based on number of Shooter characters on the crew (minimum 5x), boosts crew’s HP by 1.3x
– Makes crew’s [TND][BOMB][S. BOMB] slots have matching slot effects
– If 4 or more Shooter characters are on the crew, reduces crew’s Bind duration by 10 turns
– If 6 Shooter characters are on the crew and a Shooter crewmate uses a Special, reduces character’s Special charge time by 5 turns
– If 6 Shooter characters are on the crew and crew’s HP is 25% or below, boosts Shooter characters’ ATK by approximately 6.5x
-If character uses “Sweeping Damned Punk”, character’s Captain Ability is added with the following effect for 3 turns : If 6 Shooter characters are on the crew and crew’s HP is 25% or below, for any character on the crew with Barrier Pierce as a Potential Ability and meets the requirements for it to activate, Applies -6% Shooter Resistance to all enemies for 1 turn when landing a successful strike with that character

Crewmate Ability
– Boosts Shooter characters’ base ATK by 1.1x
– Boosts Slasher and Shooter characters’ base HP by 150, makes Slasher characters’ [INT][TND] slots have matching slot effects, and makes Shooter characters’ [TND][BOMB][S. BOMB] slots have matching slot effects

Super Tandem(Lv.5)
– Applies ATK Boost (Tandem) of 2.5x to Shooter characters for 1 turn
– Boosts base ATK by +1500 for user of Final Tap Sugo Special (stacks with effects from Special) for 1 turn

VS Effect
– Activates HP Guard of 100% effect for 2 turns
– Changes Shooter characters’ slots (including [BLOCK] slots) to [TND]
– Changes crew’s ATK multiplier of [TND][BOMB][S. BOMB] slots to 2.5x when slots match (normally 2.0x when matching), 0.5x when unfavorable, 1.0x otherwise) for 2 turns

Rumble Special(Lv.10)CT:35
– Targets enemies within large range (horizontal) for ATK x 3.5 damage
– If 5 or more Shooter characters are on the team, targets enemies within large range (horizontal) for ATK x 3.5 damage
– When remaining time is 40 s or less, targets 3 enemies ignoring DEF for ATK x 1.5 damage

Rumble Ability (Lv.5)
– Shooter class teammates ATK Up Lv.6, HP Up Lv.6, SPD Up Lv.6
– If 5 or more Shooter characters are on the team, self ATK Up Lv.6, Special CT Speed Up Lv.4

GP Burst (Lv5)
– Targets all enemies for DEF Down Lv.7 (15 s)
– Leader base ATK x 5 damage
– When remaining time is 40 s or less targets all enemies for 6000 damage

GP Leader (Lv5)
– Shooter/Driven class teammates ATK, HP, DEF Up Lv.3, SPD Up Lv.6
– STR/INT-type teammates ATK, HP, Blow Away % Up Lv.6, Miss % Down Lv.6


Dorry & Broggy – Retaliating Against the Threat to the Homeland

Key Points!
Special deals extra damage at the end of the turn!
Has a Super Tandem and a Super Class!

Type&Class
STR/Slasher&Free Spirit

Special(Lv.6)
Hakoku Sovereignty of Destruction

– Deals 3x damage dealt by normal attacks by character in this turn in non-type damage to one enemy at end of turn for 1 turn
– Reduces crew’s Burn/Special Bind duration by 7 turns
– Boosts Slasher and Free Spirit characters’ ATK by 2.5x for 1 turn
– If crew has Critical % boost or Critical ATK boost when Special is launched, applies increase damage taken status to all enemies by 1.75x for 1 turn ignoring immunity to status effects
– Reduces damage taken by 90% until hit 1 time
– If Captain is a Slasher class, changes right column slots (including [BLOCK] slots) to [TND], and further increases crew’s ATK boost by +0.25 (this effect also applies to ATK boost from this Special)
– If Captain is a Free Spirit class, changes left column slots (including [BLOCK] slots) to [RCV], and further increases all enemies’ increase damage taken effect by +0.25 (this effect also applies to increase damage taken effect from this Special), then after that, applies increase damage taken status to all enemies by 1.75x for 1 turn

Captain Ability
Fighting Together with An Old Friend

– Reduces crew’s Special charge time by 1 turn at start of quest
– Reduces damage taken by 20%
– Boosts Slasher and Free Spirit characters’ ATK by 5.5x, HP by 1.6x
– Makes their [RCV][TND] slots have matching slot effects
– Allows crew to obtain [RCV] slots with PERFECT taps
– Crew cannot be blown away by attack
– Reduces characters’ Special Bind duration by 10 turns
– When a Slasher or Free Spirit character with Critical ATK Potential Ability performs a Critical attack, reduces all enemies’ damage reduction (except Damage Reduction Over Certain Amount) duration by 2 turns

Crewmate Ability
– If field has “Territory: Slasher class” or “Territory: Free Spirit class”, reduces crew’s Special Bind duration by 1 turn, reduces character’s Special Bind duration by 7 turns, and boosts crew’s base ATK by 150 (reduces character’s Special Bind duration by 7 turns otherwise)
– Character cannot be blown away by attack, and makes Slasher and Free Spirit characters’ [TND][RCV] slots have matching slot effects

Super Tandem(Lv.5)
– Reduces all enemies’ damage nullification duration by 1 turn
– Applies ATK Boost (Tandem) of 2.25x to STR, Slasher, and Free Spirit characters for 1 turn

Super Class
– Changes Slasher characters to Super Slasher
– Deals 70x character’s ATK in non-type damage to all enemies (ignoring all defensive effects and DEF)
– Reduces the duration of all enemy barriers by 1 turn
– Boosts Slasher and Free Spirit characters’ slot effects by 2.25x for 1 turn

Support Effect(Lv.5)
– Once per quest, if inflicted with Burn status from the enemy, reduces crew’s Burn duration by 3 turns at start of crew’s next turn

Rumble Special(Lv.10)CT:36
– Targets enemies within large range (horizontal) for ATK x 4 damage
– Targets STR-type teammates for ATK Up Lv.5 (20 s)
– Targets Slasher class teammates for ATK Up Lv.5 (20 s)
– If “Shanks”, “Ben Beckman”, “Yasopp”, “Lucky Roux”, “Monster”, “Bonk Punch”, “Lime Juice”, “Hongo”, “Building Snake”, “Howling Gabu”, or “Rockstar” is on the team, targets all enemies for 100% chance of Halve DEF (10 s), ATK x 2 damage

Rumble Ability (Lv.5)
– STR-type/Slasher class teammates ATK Up Lv.6, HP Up Lv.6
– Slasher class teammates SPD Up Lv.6
– If “Shanks”, “Ben Beckman”, “Yasopp”, “Lucky Roux”, “Monster”, “Bonk Punch”, “Lime Juice”, “Hongo”, “Building Snake”, “Howling Gabu”, or “Rockstar” is on the team, self Special CT Speed Up Lv.4, DEF Up Lv.4

GP Burst (Lv5)
– Targets all enemies for 1000 damage

GP Leader (Lv5)
– Team ATK Up Lv.3, HP, SPD Up Lv.3

*This content is still under development and is subject to change. Please check in-game after this character has been added.

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