「海軍の英雄スゴフェス!!」新キャラ性能紹介
モンキー・D・ガープ 愛弟子のため振るう拳
■ここがポイント!
ターン終了時体力回復状態のターン数が多いほど強力になる必殺技!
さらに格闘タイプ超化で90%の体力ガードなどの効果を発動!
■属性・タイプ
心・格闘/自由
■必殺技(Lv.6)
「“拳骨衝突”」
・敵全体にかかっている防御力アップ状態を10ターン減らす!
・[お邪魔]を含む全ての左列のスロットを[肉]に、右列のスロットを[連]に変換する!
・心属性が自身のサポートキャラである時、2ターンの間格闘と自由タイプキャラのスロットの影響を2.5倍、それ以外の属性が自身のサポートキャラまたは設定されていない時、2ターンの間遅延中の敵に与えるダメージが2.5倍になる!
・一味がターン終了時体力回復状態の時、ターン数に応じて格闘と自由タイプの次回の最後のタップ時の攻撃上昇効果と1ターンの間敵全体の格闘と自由タイプ耐性がそれぞれ以下のようになる![必殺発動時一味の体力が満タンでない時、最後のタップ時の攻撃上昇効果と耐性の各効果値が半減する]
6ターン以下:30%上昇・10%下げる!
7~14ターン:50%上昇・20%下げる!
15ターン以上:100%上昇・40%下げ、かつ1ターンの間一味の格闘タイプを持ってないキャラの第一タイプが格闘タイプに変更する!
・その後、一味の体力を95%減、敵全体に減少値×50倍の無属性ダメージを与え、一味にかかっているターン終了時体力回復状態を10ターン減らす!
■船長効果
「伝説の英雄の一撃」
・冒険開始時に「8ターンの間ターン終了時にキャラの回復×2倍の体力を回復する(この効果は敵や味方の打ち消し効果を受けない)」効果を発動する!
・格闘と自由タイプキャラの体力を1.5倍、攻撃を5.25倍、一味の体力が満タンか10%以下の時約5.75倍にする!
・格闘と自由タイプキャラ以外の攻撃を4.5倍にする!
・一味は[心][肉][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・このキャラが[肉]スロットの状態でタップした時、一味にかかっているターン終了時体力回復状態を3ターン延長する!
・一味に格闘タイプキャラが6人いる時または全属性がいる時、一味の体力は最大体力の2倍まで上限を無視して回復することができる!
・一味がダメージ上乗せの必殺発動時、該当効果のターンにかかわらず、一味にかかっているターン終了時体力回復状態を2ターン延長する効果に変更される!
■船員効果
・格闘と自由タイプキャラの基礎回復力が1.1倍になる!
・格闘と自由タイプキャラは[肉][連]スロットも有利スロット扱いになり、冒険開始時全スロットを[肉]スロットにする!(同様効果重複時は配置により効果適用)
■超連携技(Lv.5)
・1ターンの間中段のキャラの連携攻撃力上昇2.5倍にする!
・それ以外のキャラの連携攻撃力上昇2倍にする!
■タイプ超化
・格闘タイプのタイプ超化を持つ!
・敵全体の攻撃を1ターン遅延させ、1ターンの間90%の体力ガードを発動し、一味にかかっているダメージ量上昇とターン終了時体力回復効果を2ターン延長する!
■サポート効果(Lv.5)
・最終BATTLE開始時、5ターンの間ターン終了時にサポート対象キャラの回復×2倍の体力を回復する!
■海賊祭必殺技(Lv.10)必殺CT:35
・敵全体に攻撃×3倍のダメージを与える!
・一味に[X・ドレーク、コビー、ヘルメッポ、プリンス・グルス、ひばり、孔雀、モンキー・D・ルフィ、ポートガス・D・エース]のいずれかがいる時、防御力を無視して攻撃×1.5倍のダメージを与える!
・格闘タイプの仲間の攻撃アップ Lv.5!(20秒)
■海賊祭能力(Lv.5)
・心属性の仲間の体力アップ Lv.6、防御アップ Lv.6、吹き飛ばし発生率アップ Lv.6!
・一味に心属性が6人以上いる時、自分が戦闘不能になった時、1度だけ海賊祭必殺技を発動する!
■GPバースト(Lv.5)
・敵全体に8000の固定ダメージを与える!
・野心・射撃タイプの敵に6000の固定ダメージ!
■GPリーダースキル(Lv.5)
・心属性の仲間の攻撃、回復アップ Lv.4、防御アップ Lv.2!
・格闘タイプの仲間の攻撃、体力アップ Lv.4、クリティカル発生率アップ Lv.3!
・知属性の敵の必殺CTのたまる速度ダウン Lv.3、体力ダウン Lv.4!
プリンス・グルス&孔雀&ひばり 救い出す海軍の「未来」
■ここがポイント!
必殺技で一定以上のダメージ激減状態の効果値を90%下げられる!
さらに船長効果などでは、条件を満たすと自分や一味キャラの必殺ターンを短縮可能だ!
■属性・タイプ
知・打突/射撃
■必殺技(Lv.6)
「海軍本部機密特殊部隊「SWORD」」
・敵全体にかかっている一定以上のダメージ激減状態の効果値を90%下げる!(効果値の上昇や下降は合計で1回しか反映されない)
・3ターンの間ターン終了時に敵全体にキャラの攻撃×200倍の知属性ダメージを与える!
・一味にかかっている回復効果がダメージに変換される・[肉][セムラ]スロットによる回復がダメージに変換される状態を4ターン回復する!
・1ターンの間格闘・斬撃・打突・射撃タイプキャラの攻撃を2.75倍にする!
・一味の[お邪魔]と属性スロットを[肉]に変換する!
・1ターンの間敵全体の格闘・斬撃・打突・射撃タイプ耐性を10%下げる!
・必殺発動時一味にかかっているターン終了時体力回復状態が5ターン以上の時、知・心属性が自身のサポートキャラまたはサポートキャラが設定されていない場合は自分の必殺ターンを12短縮、力・技・速属性が自身のサポートキャラである場合は下段キャラの必殺ターンを4短縮する!【「海軍本部機密特殊部隊「SWORD」」の必殺ターン短縮効果は、同様の必殺技を含め冒険中1回まで発動可能】
・その後、7ターンの間ターン終了時に体力を9292回復する!
■船長効果
「海賊を圧倒する「SWORD」の実力」
・冒険開始時一味の必殺ターンを1短縮する!
・一味に格闘・斬撃・打突・射撃タイプキャラが全ている時、一味の攻撃を約5.75倍、それ以外の時は4.5倍にする!
・一味の体力を1.25倍にする!
・一味は[知][肉]スロットも有利スロット扱いになる!
・船員の格闘・斬撃・打突・射撃タイプキャラが必殺技を発動した時、自分の必殺ターンを3短縮する!(この効果は最大8回、同じターンには4回まで発動する)
■船員効果
・[肉]を取得した際、体力を追加で+300回復、格闘・斬撃・打突・射撃タイプキャラは[知][肉]スロットも有利スロット扱いになる!
・このキャラが[肉]スロットの状態でタップした時、1ターンの間一味の[肉]スロット出現率が上昇、自分がPERFECT攻撃成功で自分の[肉]スロットが次のターンも継続する!
■属性超化
・知属性の属性超化を持つ!
・上段キャラの必殺ターンを2短縮、1ターンの間敵全体をターゲット認定する!(ターゲット認定は状態異常無効の影響を受けず、格闘・斬撃・打突・射撃タイプキャラから受けるダメージが1.75倍、状態異常・一部ターン終了時ダメージの必殺技・入れ替え効果等を除く通常攻撃や必殺技により認定状態の敵を倒した同タイプキャラの必殺ターンを2短縮)
■サポート効果(Lv.5)
・冒険中1回限り、サポート対象キャラが必殺発動時、一味にかかっているターン終了時体力回復状態を1ターン延長し、右列のスロットを[肉]スロットに変換する!
■海賊祭必殺技(Lv.10)必殺CT:27
・打突・射撃タイプの仲間にシールド Lv.5!(20秒)
・攻撃の高い敵3体を100%の確率で攻撃を半減する!(15秒)
・速度の高い敵3体を80%の確率で混乱状態にする!(10秒)
・一味に[モンキー・D・ガープ、コビー、ヘルメッポ、X・ドレーク]のいずれかがいる時、残り体力の少ない仲間3体にシールド Lv.5!(20秒)
■海賊祭能力(Lv.5)
・打突・射撃タイプの仲間の体力アップ Lv.6、攻撃アップ Lv.6!
・一味に[モンキー・D・ガープ、コビー、ヘルメッポ、X・ドレーク]がいる時、一味の防御アップ Lv.5。自分の体力アップ Lv.10、速度アップ Lv.10!
■GPバースト(Lv.5)
・速度の高い敵1体を100%の確率で行動封じ状態にし(10秒)、速度ダウン Lv.10!(20秒)
・攻撃の高い敵1体を100%の確率で必殺封じ状態にし(10秒)、攻撃ダウン Lv.10!(20秒)
・防御の高い敵1体が挑発状態になり(20秒)、防御ダウン Lv.10!(20秒)
・必殺CTの蓄積が少ない仲間1体の必殺CTを100%短縮!
■GPリーダースキル(Lv.5)
・知属性の仲間の体力、速度アップ Lv.4、防御アップ Lv.2!
・打突・射撃タイプの仲間の必殺CTのたまる速度アップ Lv.2、攻撃、体力アップ Lv.4!
※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。
※以下、同一内容の英語翻訳となります。
Monkey D. Garp – Fists to Save His Protege
Key Points!
Special becomes stronger the more turns that the end of turn HP healing effect has!
Plus, when he changes into a Super Class Fighter, it activates a 90% HP Guard and other effects!
Type&Class
PSY / Fighter&Free Spirit
Special(Lv.6)
Galaxy Impact
– Reduces all enemies’ DEF Up duration by 10 turns
– Changes left-column slots (including [BLOCK] slots) to [RCV], and changes right-column slots (including [BLOCK] slots) to [TND]
– If a PSY-type is set as Support for character, boosts Fighter and Free Spirit characters’ slot effects by 2.5x for 2 turns. If any other type is set as Support for character or no Support character is set, boosts damage dealt to delayed enemies by 2.5x for 2 turns
– If crew has End of turn HP healing, boosts the ATK of the next final tap performed by a Fighter or Free Spirit character (similar effects can stack, up to 200%; the effect will be spent during the final tap when attacking with all available characters regardless of the type/class requirement of the effect) and applies Fighter and Free Spirit Resistence for 1 turn based on the following conditions: [If crew’s HP is not full, final tap ATK boost and Resistence effects will be halved]
30% and -10% at 6 turns or less
50% and -20% at 7~14 turns
100% and -40% at 15 turns or more plus changes crew’s 1st class to Fighter for 1 turn (unless character is already a Fighter class)
– After that, cuts crew’s HP by 95%, but deals 50x the HP lost in non-type damage to all enemies and reduces crew’s End of turn HP healing duration by 10 turns
Captain Ability
Strike of the Legendary Hero
– Lunches effect “heals crew by 2x character’s RCV at end of turn for 8 turns (cannot be removed by crew or enemies)” at start of quest
– Boosts Fighter and Free Spirit characters’ HP by 1.5x, ATK by 5.25x, boosts their ATK by approximately 5.75x if HP is full or 10% or below
– Boosts other characters’ ATK by 4.5x
– Makes crew’s [PSY][RCV][TND] slots have matching slot effects
– Tapping on this character with a [RCV] slot will extend the duration of crew’s End of turn HP healing by 3 turns
– If 6 Fighter characters or every type is on the crew, allows healing up to 2x crew’s max HP ignoring max HP limit (effect cannot stack; if HP is above max limit, it is treated as being full HP)
– When crew launches Specials to apply additional damage effect, converts that effect to “extend the duration of crew’s End of turn HP healing by 2 turns” regardless of the effective turns of the converted effect
Crewmate Ability
– Boosts Fighter and Free Spirit characters’ base RCV by 1.1x
– Makes Fighter and Free Spirit characters’ [RCV][TND] slots have matching slot effects, and sets all slots to [RCV] slots at start of quest (no stacking identical abilities)
Super Tandem(Lv.5)
– Applies ATK Boost (Tandem) of 2.5x to middle-row characters for 1 turn
– Applies ATK Boost (Tandem) of 2x to other characters for 1 turn
Super Class
– Changes Fighter characters to Super Fighter
– Delays all enemies by 1 turn, activates HP Guard of 90% effect for 1 turn, extends the duration of crew’s damage boosting effects and End of turn HP healing by 2 turns
Support Effect(Lv.5)
– Heals crew by 2x supported character’s RCV at end of turn for 5 turns at start of final battle
Rumble Special(Lv.10)CT:35
– Targets all enemies for ATK x 3 damage
– If “X Drake”, “Coby”, “Helmeppo”, “Prince Grus”, “Hibari”, “Kujaku”, “Monkey D. Luffy”, or “Portgas D. Ace” is on the team, targets all enemies ignoring DEF for ATK x 1.5 damage
– Targets Fighter class teammates for ATK Up Lv.5 (20 s)
Rumble Ability (Lv.5)
– PSY-type teammates HP Up Lv.6, DEF Up Lv.6, Blow Away % Up Lv.6
– If 6 or more PSY characters are on the team, when self is KO’d, launches Rumble Special 1 time
GP Burst (Lv5)
– Targets all enemies for 8000 damage
– Targets Driven/Shooter class enemies for 6000 damage
GP Leader (Lv5)
– PSY-type teammates ATK, RCV Up Lv.4, DEF Up Lv.2
– Fighter class teammates ATK, HP Up Lv.4, Critical % Up Lv.3
– INT-type enemies Special CT Speed Down Lv.3, HP Down Lv.4
Prince Grus & Kujaku & Hibari – Saving the Future of the Navy
Key Points!
Special reduces Reduce Damage Over Certain Amount effect on the enemy by 90%!
Plus, if certain conditions are met, their Captain Ability reduces their own and the crew’s Special charge times!
Type&Class
INT / Striker&Shooter
Special(Lv.6)
Navy HQ Top Secret Special Force “SWORD”
– Reduces all enemies’ Reduce Damage Over Certain Amount effect by 90% (the effect increase/decrease only occurs 1 time)
– Deals 200x character’s ATK in INT damage to all enemies at end of turn for 3 turns
– Reduces crew’s Convert Healing to Damage and Convert Healing Effect of [RCV][SEMLA] slots to Damage duration by 4 turns
– Boosts Fighter, Slasher, Striker, and Shooter characters’ ATK by 2.75x for 1 turn
– Changes crew’s [BLOCK] and type slots to [RCV]
– Applies -10% Fighter, Slasher, Striker, and Shooter Resistance to all enemies for 1 turn
– If crew’s End of turn HP healing status has 5 or more turns remaining when Special is launched and an INT or PSY-type is set as Support for character or no Support character is set, reduces character’s Special charge time by 12 turns; if a STR, DEX, or QCK-type is set as Support for character, reduces bottom-row characters’ Special charge time by 4 turns (Special charge time reduction effect of “Navy HQ Top Secret Special Force “SWORD”” can be activated up to 1 time including any Specials with similar effect)
– After that, heals crew by 9,292 HP at end of turn for 7 turns
Captain Ability
Pirate-Subduing Might of “SWORD”
– Reduces crew’s Special charge time by 1 turn at start of quest
– Boosts crew’s ATK by approximately 5.75x if a Fighter, Slasher, Striker, and Shooter class are all on the crew (4.5x otherwise)
– Boosts crew’s HP by 1.25x
– Makes crew’s [INT][RCV] slots have matching slot effects
– If a Fighter, Slasher, Striker, or Shooter crewmate uses a Special, reduces character’s Special charge time by 3 turns (this effect can be activated up to 8 times, max 4 times in 1 turn)
Crewmate Ability
– Adds an additional 300 HP when obtaining a [RCV] slot, and makes Fighter, Slasher, Striker, and Shooter characters’ [INT][RCV] slots have matching slot effects
– Tapping on this character with a [RCV] slot will boost crew’s chance of landing on [RCV] slots for 1 turn, and character’s [RCV] slot is carried over to the next turn if character lands a PERFECT strike
Super Types
– Changes INT characters to Super INT
– Reduces top-row characters’ Special charge time by 2 turns, applies Set Target status to all enemies for 1 turn (Set Target status cannot be affected by immunity to status effects, Fighter, Slasher, Striker, and Shooter characters will deal 1.75x damage, and their Special charge time will be reduced by 2 turns for every enemy with Set Target status defeated by normal attacks and Specials excluding Specials or Switch Effects that cause status effects or deal damage at end of turn)
Support Effect(Lv.5)
– Once per quest, if supported character uses a Special, extends the duration of crew’s end of turn HP healing effect by 1 turn, and changes right-column characters’ slots to [RCV]
Rumble Special(Lv.10)CT:27
– Targets Striker/Shooter class teammates for Shield Lv.5 (20 s)
– Targets 3 high ATK enemies for 100% chance of Halve ATK (15 s)
– Targets 3 high SPD enemies for 80% chance of Confusion (10 s)
– If “Monkey D. Garp”, “Coby”, “Helmeppo”, or “X Drake” is on the team; targets 3 teammates with low current HP for Shield Lv.5 (20 s)
Rumble Ability (Lv.5)
– Striker/Shooter class teammates HP Up Lv.6, ATK Up Lv.6
– If “Monkey D. Garp”, “Coby”, “Helmeppo”, or “X Drake” is on the team, team DEF Up Lv.5, self HP Up Lv.10, SPD Up Lv.10
GP Burst (Lv5)
– Targets 1 high SPD enemy for 100% chance of Action Bind (10 s), SPD Down Lv.10 (20 s)
– Targets 1 high ATK enemy for 100% chance of Special Bind (10 s), ATK Down Lv.10 (20 s)
– Activates Provoke on 1 high DEF enemy (20 s), DEF Down Lv.10 (20 s)
– Targets 1 teammate with low current Special CT for Special CT 100% reduction
GP Leader (Lv5)
– INT-type teammates HP, SPD Up Lv.4, DEF Up Lv.2
– Striker/Shooter class teammates Special CT Speed Up Lv.2, ATK, HP Up Lv.4
*This content is still under development and is subject to change. Please check in-game after this character has been added.