NEWS

キャラクター情報 2025.02.21

WW Anniv. 異色の共闘スゴフェス!! 新キャラ性能紹介

ルフィ&ルッチ 重なる二つの「銃」

■ここがポイント!
・船長シフト、技属性と速属性のEX超化、ラストタップスゴ技を持つ!
・一定の条件下で「ターゲット認定」と「2種類のダメージ量上昇状態を同時に使用できる」効果を発揮する必殺技を持つ!

■属性・タイプ
技/速・格闘/射撃

■必殺技(Lv.6)
「異色の共闘戦線」

・敵1体に全ての防御効果・防御力を無視してキャラの攻撃×300倍の無属性ダメージを与える!
・一味にかかっている必殺封じ状態を7ターン回復する!
・船長が技か速属性かつ格闘か斬撃タイプキャラの時、1ターンの間2種類のダメージ量上昇状態を同時に使用できるようになる!(同様の種類がある場合重複できない)
・船長が技か速属性かつ射撃か自由タイプキャラの時、1ターンの間敵全体をターゲット認定する!(ターゲット認定は状態異常無効の影響を受けず、一味から受けるダメージが1.75倍、状態異常・一部ターン終了時ダメージを除く通常攻撃や必殺技などにより認定状態の敵を倒したキャラの必殺ターンを1短縮)
・その後、3ターンの間「ルフィ&ルッチ」になる!

■船長効果
「研究層A棟4階の共闘」

※以下はダブルキャラ状態で発動する効果です。
・冒険開始時一味の必殺ターンを2短縮、格闘・射撃・自由・斬撃タイプキャラの体力を1.3倍、攻撃を5.5倍、一味の体力が70%以上または30%以下の時約6倍にする!
・一味は必殺ターン巻き戻しを10ターン回復する!
・一味は[肉][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・潜在能力でバリア貫通効果を持っているキャラがバリア貫通の条件を満たした状態でPERFECT時に通常攻撃を与えている敵のHPバーにかかっている全てのバリア・残り体力1で耐える効果と敵全体にかかっている防御力アップ状態を1ターン減らす!

■船員効果
・一味の基礎攻撃力が+125され、[肉][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・冒険開始時に一味の必殺ターンを1短縮する!

■ラストタップスゴ技(Lv.5)
・発動条件:最終BATTLEの時
・敵全体にかかっている残り体力1で耐える効果を3ターン減らす!
・1ターンの間自分の基礎攻撃力が+2500上昇する!(必殺技効果と重複可能)

■EX超化
・発動条件:このキャラの船長シフト中に「ルフィ&ルッチ」になった場合、かつ一味に以下のキャラの誰かから3人以上いる時(サポートキャラを除き、自分が船員でも発動可能)※ダブルキャラは1人とカウントする
ロロノア・ゾロ、ナミ、ウソップ、サンジ、トニートニー・チョッパー、ニコ・ロビン、フランキー、ブルック、ジンベエ、スパンダム、カク、ジャブラ、ブルーノ、クマドリ、フクロウ、カリファ、ステューシー、ジュエリー・ボニー、バーソロミュー・くま
・技属性と速属性のEX超化を持つ!
・一味の[お邪魔]を含む全てのスロットを[連]スロットに変換する!
・自分の[超お邪魔]スロットを[連]スロットに変換する!([超お邪魔]は変換できないという制約を無視する)
・1ターンの間遅延・痺れ状態の敵に与えるダメージが2.25倍になる!
・一味にかかっている船長入れ替え効果を解除することができる!

■船長シフト(使用可能回数:2回)
・「モンキー・D・ルフィ」で船長の場合、「ロブ・ルッチ」に入れ替え、10ターンの間、中段右のキャラと船長を入れ替えることができる!
・「ロブ・ルッチ」で中段右の場合、「モンキー・D・ルフィ」に入れ替え、10ターンの間、中段右のキャラと船長を入れ替えることができる!
・一味の入れ替え回数を2短縮する!
・3ターンの間一味のクリティカルの発生確率を30%上昇する!(この効果は潜在能力のクリティカル攻撃を習得しているキャラにのみ影響し、発生確率の上限値は100%)
※2回使用した後は通常の入れ替え効果のみ発動可能となります。

■入れ替え効果
・自分にかかっている必殺封じ状態を7ターン回復する!
・隣接するスロットを[連]スロットに変換する!
・1ターンの間一味の基礎攻撃力を+500する!(この効果は他の基礎攻撃力上昇がかかった場合効果量がその値に変化する)

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:31
・射撃タイプの仲間の攻撃アップ Lv.6!(15秒)
・心属性かつ強靭タイプの敵1体に8000の固定ダメージを与える!
・残り体力の少ない敵2体に防御力を無視して攻撃×1.4倍のダメージを2回与える!

■海賊祭超必殺技(レベル上限突破 Lv.5)
※効果内容に誤りがあったため、訂正いたしました。
・発動条件:自分が敵の海賊祭必殺技を2回受ける
・射撃タイプの仲間の攻撃アップ Lv.8(30秒)、防御アップ Lv.8!(30秒)
・強靭タイプの敵2体に10000の固定ダメージを与える!
・残り体力の少ない敵3体に防御力を無視して攻撃×1.6倍のダメージを2回与える!

■海賊祭能力(Lv.5)
・射撃タイプの仲間の攻撃アップ Lv.7、防御アップ Lv.7、速度アップ Lv.7!
・バトル開始から20秒間、射撃タイプの仲間の必殺CTのたまる速度アップ Lv.5!

■GPバースト(Lv.5)
・敵全体に1000の固定ダメージを与える!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・一味の攻撃アップ Lv.3、体力、速度アップ Lv.3!



ゾロ&カク 交わる剣脚の軌跡

■ここがポイント!
・超入れ替え、斬撃タイプと射撃タイプのEX超化、超連携技を持つ!
・「特定スロットによるダメージ低下状態を6ターン減らす」効果や様々な攻撃上昇効果を発揮する必殺技を持つ!

■属性・タイプ
技/速・斬撃/射撃

■必殺技(Lv.6)
「混沌たる共闘戦線」

・敵全体に全ての防御効果・防御力を無視してキャラの攻撃×100倍の無属性ダメージを与える!
・一味にかかっている攻撃ダウン状態を6ターン回復する!
・敵全体にかかっている特定スロットによるダメージ低下状態を6ターン減らす!
・1ターンの間チェイン係数の初期値が3.0、上限値が35.0で固定される!
・1ターンの間チェイン係数が+2.0される!
・自分が船長・フレンド船長・助っ人船長の時、または冒険開始時に自分が船長で必殺発動時に船員になっている時、一味にかかっている特定状態の相手に与えるダメージ量上昇の効果を1ターン延長する!
・この必殺技発動以降、1ターンの間に一味が発動した攻撃上昇効果とスロット影響増大効果を+0.35上昇させる!(サポート効果による発動も適応される)
・その後、3ターンの間「ゾロ&カク」になる!

■船長効果
「研究層A棟4階の口論」

・ゾロの状態では、冒険開始時「5ターンの間防御力ダウン・熱傷状態の敵に与えるダメージが3倍、一味の入れ替え回数を2短縮する」効果を発動する!
・カクの状態では、冒険開始時「5ターンの間防御力ダウン・被ダメージ上昇中の敵に与えるダメージが3倍、一味の入れ替え回数を2短縮する」効果を発動する!

※以下はダブルキャラ状態で発動する効果です。
・格闘・射撃・自由・斬撃タイプキャラの攻撃を5.5倍、スロット一致時約6倍、体力を1.3倍にする!
・格闘・射撃・自由・斬撃タイプキャラは[技][速][連]スロットも有利スロット扱いになる!
・潜在能力でクリティカル攻撃を持っている速と技属性がクリティカルを発生させた時、敵全体にかかっているダメージ軽減・一定以上のダメージ激減状態を2ターン減らす!

■船員効果
・一味の基礎攻撃力が+125され、[技][速]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味は攻撃ダウン状態を1ターン回復する!

■超連携技(Lv.5)
・発動条件:最終BATTLEの時、一味に以下のキャラの誰かから2人以上いる時(サポートキャラを除く)※ダブルキャラは1人とカウントする
モンキー・D・ルフィ、ナミ、ウソップ、サンジ、トニートニー・チョッパー、ニコ・ロビン、フランキー、ブルック、ジンベエ、スパンダム、ロブ・ルッチ、ジャブラ、ブルーノ、クマドリ、フクロウ、カリファ、ステューシー
・1ターンの間格闘・射撃・自由・斬撃タイプキャラの連携攻撃力上昇2倍!
・1ターンの間格闘・射撃・自由・斬撃のクリティカル時のダメージがさらに75%上乗せされて増加する!(この効果は潜在能力のクリティカル攻撃を習得しているキャラにのみ影響する)

■EX超化
・発動条件:超入れ替えで「ゾロ&カク」になり、一味に以下のキャラの誰かから3人以上いる時(サポートキャラを除き、自分が船員でも発動可能)※ダブルキャラは1人とカウントする
モンキー・D・ルフィ、ナミ、ウソップ、サンジ、トニートニー・チョッパー、ニコ・ロビン、フランキー、ブルック、ジンベエ、スパンダム、ロブ・ルッチ、ジャブラ、ブルーノ、クマドリ、フクロウ、カリファ、ステューシー、ジュエリー・ボニー、バーソロミュー・くま
・斬撃タイプと射撃タイプのEX超化を持つ!
・5ターンの間タップタイミングボーナスにさらに必殺使用キャラの攻撃×70倍の無属性ダメージを上乗せされる!
・一味にかかっているチェイン係数固定効果は効果量上昇効果を2回まで受けられるようになり、効果値をさらに+0.5上昇させる!

■超入れ替え効果(発動入れ替え回数:6)
・防御力ダウン無効・状態異常無効・特定状態異常以外の状態異常無効の効果を無視して1ターンの間敵全体の防御力を0にする!
・一味にかかっている攻撃ダウン状態を1ターン回復する!
・1ターンの間格闘・射撃・自由・斬撃タイプキャラの攻撃とスロットの影響を1.75倍にする!(この効果は他の攻撃力上昇・スロット影響増大効果がかかった場合効果量がその値に変化する)
・一味にかかっている特定状態の相手に与えるダメージ量上昇の効果を2ターン延長する!
・入れ替え後3ターンの間「ゾロ&カク」になる!

■入れ替え効果
・1ターンの間敵全体の防御力を50%減らす!
・一味にかかっている攻撃ダウン状態を1ターン回復する!
・1ターンの間格闘・射撃・自由・斬撃タイプキャラの攻撃を1.5倍にする!(この効果は他の攻撃力上昇効果がかかった場合効果量がその値に変化する)

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:26
・自分の攻撃アップ Lv.5!(20秒)
・知属性かつ斬撃タイプの敵1体に防御力を無視して攻撃×1.5倍のダメージを与える!
・「攻撃の高い敵1体の防御ダウン Lv.5(15秒)、攻撃×4.5倍のダメージを与え、攻撃ダウン Lv.5(15秒)」これを2回行う!

■海賊祭超必殺技(レベル上限突破 Lv.5)
※効果内容に誤りがあったため、訂正いたしました。
・発動条件:自分が敵の海賊祭必殺技を2回受ける
・自分の攻撃アップ Lv.8!(20秒)
・斬撃タイプの敵2体に防御力を無視して攻撃×2倍のダメージを与える!
・「攻撃の高い敵1体の防御ダウン Lv.8(20秒)、攻撃×5倍のダメージを与え、攻撃ダウン Lv.8(20秒)」これを3回行う!

■海賊祭能力(Lv.5)
・斬撃・射撃タイプの仲間の体力アップ Lv.6、速度アップ Lv.6!
・自分の攻撃アップ Lv.8、防御アップ Lv.8!

■GPバースト(Lv.5)
・敵全体に1000の固定ダメージを与える!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・一味の攻撃アップ Lv.3、体力、速度アップ Lv.3!

※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。


※以下、同一内容の英語翻訳となります。




Luffy & Lucci – Overlapping Guns

Key Points!
They have Captain Shift, DEX type & QCK type EX Super, and Final Tap Sugo Special!
Their Special applies Set Target status and allows crew to stack up to 2 different damage boosting effects under certain conditions!

Type&Class
[DEX] & [QCK] / Fighter & Shooter

Special(Lv.6)
Unusual United Front

– Deals 300x character’s ATK in non-type damage to one enemy (ignoring all defensive effects and DEF)
– Reduces crew’s Special Bind duration by 7 turns
– If Captain is a DEX or QCK-type Fighter or Slasher class, allows crew to stack up to 2 different damage boosting effects (cannot stack the damage boost of the same type) for 1 turn
– If Captain is a DEX or QCK-type Shooter or Free Spirit class, applies Set Target status to all enemies for 1 turn (Set Target status cannot be affected by immunity to status effects, crew will deal 1.75x damage, and their Special charge time will be reduced by 1 turn for every enemy with Set Target status defeated by normal attacks and Specials (except when defeating with status effects or certain end of turn damage effects)),
– Then after that, becomes “Luffy & Lucci” for 3 turns

Captain Ability
United Front at Labophase Building A Fourth Floor

– *The effects below apply when in Double Character form.
– Reduces crew’s Special charge time by 2 turns at start of quest, boosts Fighter, Shooter, Free Spirit, and Slasher characters’ HP by 1.3x, ATK by 5.5x, boosts their ATK by approximately 6x when HP is 70% or above, or 30% or below
– Reduces crew’s Special Reverse by 10 turns
– Makes [RCV][TND] slots have matching slot effects
– For any character on the crew with Barrier Pierce as a Potential Ability and meets the requirements for it to activate, reduces the duration of barrier and Resilience of the enemy hit by the normal attack by 1 turn and reduces all enemies’ DEF Up duration by 1 turn when landing a successful PERFECT strike with that character

Crewmate Ability
– Boosts crew’s base ATK by 125 and makes [RCV][TND] slots have matching slot effects
– Reduces crew’s Special charge time by 1 turn at start of quest

Final Tap Sugo Special (Lv.5)
– Activation Requirement: When at final battle
– Reduces the duration of Resilience of all enemies hit by 3 turns
– Boosts characters’ base ATK by +2500 for 1 turn (stacks with effects from Special)

EX Super
– Activation Requirement: When character becomes Luffy & Lucci during Captain Shift and 3 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters; can even activate when this character is a crewmate) *Double Characters count as 1
Roronoa Zoro, Nami, Usopp, Sanji, Tony Tony Chopper, Nico Robin, Franky, Brook, Jinbe, Spandam, Kaku, Jabra, Blueno, Kumadori, Fukuro, Kalifa, Stussy, Jewelry Bonney, Bartholomew Kuma
– Changes DEX characters to Super DEX, and changes QCK characters to Super QCK
– Changes crew’s slots (including [BLOCK] slots) to [TND]
– Changes crew’s slots (including [BLOCK] slots) to [TND], changes character’s [S. BLOCK] slot to [TND] (ignoring inability to change [S. BLOCK] slots)
– Boosts damage dealt to enemies affected by Delay/Paralysis by 2.25x for 1 turn
– Can choose to completely remove crew’s Swap Captains effect

Captain Shift (Available 2 times)
– If “Monkey D. Luffy” is Captain, switches to “Rob Lucci” and can chose to swap middle-right character with the Captain for 10 turns
-If “Rob Lucci” is middle-right character, switches to “Monkey D. Luffy” and can chose to swap middle-right character with the Captain for 10 turns
-Reduces crew’s Switch Effect by 2
-Boosts crew’s Critical rate by 30% (effect applies only to characters with Critical ATK Potential Ability; highest possible chance is 100%) for 3 turns
-Only the normal Switch Effect can be activated after using it 2 times.

Switch Effect
– Reduces characters’ Special Bind duration by 7 turns
– Changes adjacent slots to [TND]
– Boosts crew’s base ATK by 500 for 1 turn (effect can be overwritten with other base ATK boosts)

Rumble Special (Lv.10) CT:31
– Targets Shooter class teammates for ATK Up Lv.6 (15 s)
– Targets 1 PSY-type Powerhouse class enemy for 8000 damage
– Targets 2 enemies with low current HP ignoring DEF for ATK x 1.4 damage 2 times

Rumble Super Special(Level Limit Break Lv.5)
*There were errors in the previously contents.
– Activation Requirement: After getting hit by enemy’s Rumble Special 2 times
– Targets Shooter class teammates for ATK Up Lv.8 (30 s), DEF Up Lv.8 (30 s)
– Targets 2 Powerhouse class enemies for 10000 damage
– Targets 3 enemies with low current HP ignoring DEF for ATK x 1.6 damage 2 times

Rumble Ability (Lv.5)
– Shooter class teammates ATK Up Lv.7, DEF Up Lv.7, SPD Up Lv.7
– First 20 s of battle, Shooter class teammates Special CT Speed Up Lv.5

GP Burst (Lv.5)
– Targets all enemies for 1000 damage

GP Leader (Lv.5)
– Team ATK Up Lv.3, HP, SPD Up Lv.3





Zoro & Kaku – Intersecting Trails of Blades and Kicks

Key Points!
They have Super Switch Effect / Slasher class & Shooter class EX Super / Super Tandem
Their Special reduces damage reduction from certain slots effect duration by 6 turns, and provide various ATK boost effects

Type&Class
[DEX] & [QCK] / Slasher & Shooter

Special(Lv.6)
Chaotic United Front

– Deals 100x character’s ATK in non-type damage to all enemies (ignoring all defensive effects and DEF),
– Reduces crew’s ATK Down duration by 6 turns
– Reduces all enemies’ damage reduction from certain slots effect duration by 6 turns
– Sets the chain multiplier’s minimum value at 3.0 and maximum value at 35.0 for 1 turn
– Boosts the chain multiplier by +2.0 for 1 turn
– If character is a Captain/Friend Captain/Helper Captain or was Captain at start of quest and is a crewmate when Special is launched, extends the duration of crew’s damage dealt to enemies with a specific status effect boost by 1 turn
– Further increases ATK and slot effect boosts that are launched after this Special by crew (applies to boosts applied by Support Effect) by +0.35, then after that
– Becomes “Zoro & Kaku” for 3 turns

Captain Ability
Argument at Labophase Building A Fourth Floor

– When as Zoro, at the start of the quest, activates an effect that boosts damage dealt to DEF Down or Ignited status enemies by 3x for 5 turns, and reduce crew’s Switch Effect by 2
– When as Kaku, at the start of the quest, activates an effect that boosts damage dealt to DEF Down or damage taken increase enemies by 3x for 5 turns, and reduce crew’s Switch Effect by 2
– *The effects below apply when in Double Character form.
– Boosts Fighter, Shooter, Free Spirit, and Slasher characters’ ATK by approximately 6x when slots match (5.5x otherwise), HP by 1.3x
– Makes their [DEX][QCK][TND] slots have matching slot effects
– When a QCK/DEX type character with Critical ATK Potential Ability performs a Critical attack, reduces all enemies’ damage reduction and drastically reduce damage over certain amount effect by 2 turns

Crewmate Ability
– Boosts crew’s base ATK by 125 and makes [DEX][QCK] slots have matching slot effects
– Reduces crew’s ATK Down duration by 1 turn

Super Tandem (Lv.5)
– Activation Requirement: At final battle, when 2 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters) *Double Characters count as 1
Monkey D. Luffy, Nami, Usopp, Sanji, Tony Tony Chopper, Nico Robin, Franky, Brook, Jinbe, Spandam, Rob Lucci, Jabra, Blueno, Kumadori, Fukuro, Kalifa, Stussy
– Applies ATK Boost (Tandem) of 2x to Fighter, Shooter, Free Spirit, and Slasher characters for 1 turn
– Further adds 75% increased damage on Critical attack to Fighter, Shooter, Free Spirit, and Slasher characters for 1 turn (effect applies only to characters with Critical ATK Potential Ability)

EX Super
– Activation Requirement: After Super Switching to Zoro & Kaku and when 3 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters; can even activate when this character is a crewmate) *Double Characters count as 1
Monkey D. Luffy, Nami, Usopp, Sanji, Tony Tony Chopper, Nico Robin, Franky, Brook, Jinbe, Spandam, Rob Lucci, Jabra, Blueno, Kumadori, Fukuro, Kalifa, Stussy, Jewelry Bonney, Bartholomew Kuma
– Changes Slasher characters to Super Slasher, and changes Shooter characters to Super Shooter
– Adds 70x character’s ATK in non-type damage on top of tap-timing bonuses for 5 turns
– Allows crew’s lock chain multiplier effect to be further increased up to 2 times, further increases crew’s lock chain multiplier effect by +0.5

Super Switch Effect
– Sets all enemies’ DEF to 0 for 1 turn (ignoring immunity to DEF Down, immunity to all status effects, or immunity (excluding certain status effect)),
– Reduces crew’s ATK Down duration by 1 turn
– Boosts Fighter, Shooter, Free Spirit, and Slasher characters’ ATK and slot effects by 1.75x for 1 turn (effect can be overwritten with other ATK and slot effect boost effects),
– Extends the duration of crew’s damage dealt to enemies with a specific status effect boost by 2 turns
– Becomes “Zoro & Kaku” for 3 turns

Switch Effect
– Reduces all enemies’ DEF by 50% for 1 turn
– Reduces crew’s ATK Down duration by 1 turn
– Boosts Fighter, Shooter, Free Spirit, and Slasher characters’ ATK by 1.5x for 1 turn (effect can be overwritten with other ATK boost effects)

Rumble Special (Lv.10) CT:26
– Targets self for ATK Up Lv.5 (20 s);
– Targets 1 INT-type Slasher class enemy ignoring DEF for ATK x 1.5 damage
– Performs the following 2 times: Targets 1 high ATK enemy for DEF Down Lv.5 (15 s), ATK x 4.5 damage, ATK Down Lv.5 (15 s)

Rumble Super Special(Level Limit Break Lv.5)
*There were errors in the previously contents.
– Activation Requirement: After getting hit by enemy’s Rumble Special 2 times
– Targets self for ATK Up Lv.8 (20 s)
– Targets 2 Slasher class enemies ignoring DEF for ATK x 2 damage
– Performs the following 3 times: Targets 1 high ATK enemy for DEF Down Lv.8 (20 s), ATK x 5 damage, ATK Down Lv.8 (20 s)

Rumble Ability (Lv.5)
– Slasher/Shooter class teammates HP Up Lv.6, SPD Up Lv.6
– Self ATK Up Lv.8, DEF Up Lv.8

GP Burst (Lv.5)
– Targets all enemies for 1000 damage

GP Leader (Lv.5)
– Team ATK Up Lv.3, HP, SPD Up Lv.3

*This content is still under development and is subject to change. Please check in-game after this character has been added.

トップページへ戻る