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キャラクター情報 2024.12.25

「年末年始超スゴフェス!!2025」白ひげ&エース性能紹介

白ひげ&エース 親子の絆

■ここがポイント!
強靭タイプ・格闘タイプのEX超化やラッシュスゴ技、超入れ替えを発動できる!
場を「ナワバリ:強靭タイプ」にし、攻撃力を上昇させる必殺技を持つ!

■属性・タイプ
速・強靭/格闘

■必殺技(Lv.6)
「獅子奮迅の猛攻」

※ダブルキャラの状態で発動した際の効果となります。
・一味にかかっている攻撃ダウン状態を10ターン回復する!
・3ターンの間場を「ナワバリ:強靭タイプ」にする!(対象タイプキャラの数に応じて攻撃が最大1.5倍、被ダメージが最大25%減少)
・必殺発動時すでに一味が攻撃上昇状態の時または一味が5ターン以上のダメージ上乗せ状態の時、2ターンの間チェイン係数が+2.5する!
・必殺発動時すでに一味が攻撃上昇状態かつ効果値が3倍以上の時、一味にかかっている攻撃上昇効果をさらに1.5倍する!(最大効果値6倍まで)
・必殺発動時までに一味が必殺技を使用した回数に応じて、2ターンの間強靭と格闘タイプキャラの攻撃を下記の通り強化する!
 0回:3.5倍
 1~2回:3.75倍
 3~5回:4倍
 6~7回:4.25倍
 8回以上:4.5倍

さらに2ターンの間、第二タイプが博識・自由・野心タイプキャラの第二タイプを強靭タイプに変更する!(第一タイプが強靭タイプの場合は変換されない)

■船長効果
「絶対的な信頼関係」

・攻撃開始前体力満タンまたは25%以下の時強靭と格闘タイプキャラの攻撃を約6.25倍、それ以外の時は6倍にし、体力を1.3倍にする!
・受けるダメージを20%減らす!
・一味は[速][連][肉]スロットも有利スロット扱いになる!
・一味にかかっている必殺技使用回数制限状態を10ターン回復する!
・一味の必殺技で攻撃上昇効果が発動した時、その効果を1ターン延長する!
・一味に編成されている「ポートガス・D・エース」を除く「白ひげ海賊団隊長」の必殺技を発動後、追加で様々な効果が発動する!(ダブルキャラは必殺技発動時のキャラを参照し、ダブルキャラ状態や複数キャラの必殺技は1キャラの効果が発動、船長・フレンド船長・助っ人船長の効果を含め同様の効果の同時発動は行われない)
※追加効果詳細:
 ・マルコ
 [5ターンの間タップタイミングボーナスにさらにこのキャラの攻撃×150倍の無属性ダメージを上乗せ、1ターンの間100%の体力ガードを発動する]
 ・ジョズ、光月おでん
 [1ターンの間一味にかかっているダメージ軽減状態の割合の150%攻撃を上昇させる効果を発動する]
 ・サッチ、ビスタ、イゾウ
 [敵の状態異常無効の効果を無視して1ターンの間敵全体の被ダメージを2.5倍に上昇させる]
 ・ブラメンコ、ラクヨウ、ナミュール
 [敵にかかっている防御アップ状態を6ターン減らし、敵にかかっている被ダメージ増加の効果値を+0.5]
 ・ブレンハイム、クリエル、キングデュー
 [敵にかかっているダメージ激減を6ターン減らし、一味にかかっているスロット影響の効果値を+0.75]
 ・ハルタ、アトモス、スピード・ジル、フォッサ
 [敵にかかっているダメージ軽減を6ターン減らし、一味にかかっている基礎攻撃力上昇の効果値+1000]

■船員効果
・格闘タイプキャラの基礎攻撃力が+70される!
・強靭タイプキャラの基礎攻撃力が1.1倍になる!
・強靭と格闘タイプキャラは[速]スロットも有利スロット扱いになる!
・自分以外の強靭と格闘タイプキャラが必殺使用時、自分の必殺ターンが1短縮される!

■ラッシュスゴ技(Lv.5)
・発動条件:最終BATTLEの時、一味に下記キャラの誰かから2人以上いる時、かつダブルキャラ状態で1タップ目で攻撃時(サポートキャラを除く・ダブルキャラは1人とカウントする)
モンキー・D・ルフィ、サボ、モンキー・D・ガープ、カーリー・ダダン、マルコ、ジョズ、サッチ、ビスタ、ブラメンコ、ラクヨウ、ナミュール、ブレンハイム、クリエル、キングデュー、ハルタ、アトモス、スピード・ジル、フォッサ、イゾウ、光月おでん、スカル、ミハール、ガンリュウ、レオネロ、コーネリア、コタツ、ジンベエ
・一定の体力を消費し、連続で攻撃をすることができ、連続攻撃をするたびチェインが上昇し最終攻撃時に強靭と格闘タイプキャラの攻撃を上昇する!(最大でチェイン係数+0.8 ラッシュ攻撃上昇2.0倍)

■EX超化
※発動条件に誤りがあったため、訂正いたしました。
 訂正前:超入れ替えで「白ひげ&エース」になり、一味に下記キャラの誰かから2人以上いる時(サポートキャラを除く・ダブルキャラは1人とカウントする)
 訂正後:超入れ替えで「白ひげ&エース」になり、一味に下記キャラの誰かから3人以上いる時(サポートキャラを除く・ダブルキャラは1人とカウントする)

・発動条件:超入れ替えで「白ひげ&エース」になり、一味に下記キャラの誰かから3人以上いる時(サポートキャラを除く・ダブルキャラは1人とカウントする)
モンキー・D・ルフィ、サボ、モンキー・D・ガープ、カーリー・ダダン、マルコ、ジョズ、サッチ、ビスタ、ブラメンコ、ラクヨウ、ナミュール、ブレンハイム、クリエル、キングデュー、ハルタ、アトモス、スピード・ジル、フォッサ、イゾウ、光月おでん、ジンベエ
・強靭タイプと格闘タイプのEX超化を持つ!
・このEX超化は船員でも発動可能!
・1ターンの間強靭と格闘タイプキャラの基礎攻撃力が+1,250される!

■超入れ替え効果
・自分にかかっている痺れ・スロット封じ状態を完全に解除する!
・1ターンの間強靭と格闘タイプキャラの通常攻撃のチェイン係数増加量が最大で+0.7になる!(Good+0.3、Great+0.5、Perfect+0.7になり、この効果は他のチェイン係数増加効果がかかった場合効果量がその値に変化する)
・入れ替え後3ターンの間「白ひげ&エース」になる!

■入れ替え効果
・自分にかかっている痺れ・スロット封じ状態を完全に解除する!
・1ターンの間強靭と格闘タイプキャラの通常攻撃のチェイン係数増加量が最大で+0.4になる!(Good+0.1、Great+0.1、Perfect+0.4になり、この効果は他のチェイン係数増加効果がかかった場合効果量がその値に変化する!

■海賊祭必殺技(Lv.10) 必殺CT:35
・自分の攻撃アップ Lv.7(15秒)、防御アップ Lv.7!(15秒)
・残り体力の多い敵3体に攻撃×5倍のダメージを与え、速度ダウン Lv.5!(15秒)
・一味に強靭・格闘タイプが5人以上いる時、一味のダウン効果を100%の確率で打ち消す!
・残り体力が1%以下の時、自分以外の攻撃の高い仲間1体の攻撃アップ Lv.15(15秒)、速度アップ Lv.15!(15秒)

■海賊祭能力(Lv.5)
・強靭・格闘タイプの仲間の攻撃アップ Lv.6、体力アップ Lv.6!
・自分の攻撃アップ Lv.10、速度アップ Lv.10!
・自分が戦闘不能になった時、1度だけ海賊祭必殺技を発動する!

■GPバースト(Lv.5)
・速属性と強靭・格闘・野心タイプの仲間の攻撃アップ Lv.10!(30秒)
・敵全体の体力を70%減らし、100%の確率でステータスを半減する!(10秒)
・必殺CTの蓄積が多い敵4体にリーダー基礎攻撃×4倍のダメージを与える!

■GPリーダースキル(Lv.5)
・速属性の仲間の防御、速度、体力アップ Lv.6!
・強靭・格闘・野心タイプの仲間の攻撃アップ Lv.6、必殺CTのたまる速度アップ Lv.4!

※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。


※以下、同一内容の英語翻訳となります。



Whitebeard & Ace – Bond of Father and Son

Key Points!
They can activate a Powerhouse class / Fighter class EX Super and Super Switch Effect!
Their Special changes the field to “Territory: Powerhouse class” and raises their ATK!

Type&Class
[QCK] / Powerhouse & Fighter

Special(Lv.6)
Frenzied Onslaught

– *Takes effect when activated in Double Character form
– Reduces crew’s ATK Down duration by 10 turns
– Applies “Territory: Powerhouse class” to the field (boosts crew’s ATK up to 1.5x and reduces damage taken up to 25% based on number of characters matching the territory) for 3 turns
– If crew has ATK Boost or crew’s damage on top of tap-timing bonuses status duration is 5 or more turns when the Special is activated, boosts the chain multiplier by +2.5 for 2 turns
– If crew has ATK Boost with an effect of 3x or more, further increases crew’s ATK boost by 1.5x (up to 6x ATK boost)
– Boosts Powerhouse and Fighter characters’ ATK for 2 turns based on number of times crew has used Specials:
 3.5x for 0 times
 3.75x for 1-2 times, 4x for 3-5 times
 4.25x for 6-7 times
 4.5x for 8 or more times

plus if characters’ 2nd class is Cerebral, Free Spirit, or Driven, changes their 2nd class to Powerhouse (unless character is already a Powerhouse as a 1st class) for 2 turns

Captain Ability
Unbreakable Trust

– Boosts Powerhouse and Fighter characters’ ATK by approximately 6.25x when HP is full or 25% or below at start of attack (6x otherwise), HP by 1.3x
– Reduces damage taken by 20%
– Makes crew’s [QCK][TND][RCV] slots have matching slot effects
– Reduces crew’s Limit Special Uses duration by 10 turns
– If crew uses a Special to boost ATK, extends the duration of the effect by 1 turn
– If a “Whitebeard Pirates Commander” character (excluding “Portgas D. Ace”) on the crew uses a Special (only the character that used the Special counts for Double Characters; if a character used the Special in a Double Character form or any other multiplier characters form, effect only applies for 1 character; similar effect of Captain/Friend/Helper Captain will not activate at the same time), applies various additional effects
– Additional Effect Details:
– Marco
– [Adds 150x character’s ATK in non-type damage on top of tap-timing bonuses for 5 turns, and activates 100% HP guard for 1 turn]
– Jozu, Kozuki Oden
– [Boosts crew’s ATK based on 150% of the damage reduction effect applied on the crew for 1 turn]
– Thatch, Vista, Izo
– [Ignores immunity to status effects and applies increase damage taken status to all enemies by 2.5x for 1 turn]
– Blamenco, Rakuyo, Namule
– [Reduces the DEF Up effect on enemies by 6 turns, and further increases enemy’s damage taken by +0.5]
– Blenheim, Curiel, Kingdew
– [Reduces the drastically reduced damage effect on enemies by 6 turns, and further increases crew’s slot effect boost by +0.75]
– Haruta, Atmos, Speed Jil, Fossa
– [Reduces the damage reduction effect on enemies by 6 turns, and further increases crew’s base ATK boost by +1,000]

Crewmate Ability
– Boosts Fighter characters’ base ATK by 70
– Boosts Powerhouse characters’ base ATK by 1.1x
– Makes Powerhouse and Fighter characters’ [QCK] slots have matching slot effects
– Reduces character’s Special charge time by 1 turn when another Powerhouse or Fighter character uses a Special

Rush Sugo Special (Lv.5)
– Activation Requirement: At final battle, when 2 or more of the following characters are on the crew and performs the 1st tap of an attack as a Double Character (except as Support Characters; Double Characters counts as 1):
Monkey D. Luffy, Portgas D. Ace, Monkey D. Garp, Curly Dadan, Marco, Jozu, Thatch, Vista, Blamenco, Rakuyo, Namule, Blenheim, Curiel, Kingdew, Haruta, Atmos, Speed Jil, Fossa, Izo, Kozuki Oden, Skull, Mihal, Ganryu, Leonero, Cornelia, Kotatsu, Jinbe
– Reduces HP by a certain amount, but allows to perform a Rush. As the Rush tap connects, cumulatively boosts the chain, and boosts the ATK of the Finish tap of Powerhouse and Fighter characters (up to +0.8 chain multiplier; Rush ATK boost 2.0x)

EX Super
*There was an error in the previously Activation Requirement.
 Incorrect Description:After Super Switching to Whitebeard & Ace, and when 2 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters; Double Characters counts as 1)
 Correct Description: After Super Switching to Whitebeard & Ace, and when 3 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters; Double Characters counts as 1)

– Activation Requirement: After Super Switching to Whitebeard & Ace, and when 3 or more of the following characters are on the crew (except as Support Characters; Double Characters counts as 1):
Monkey D. Luffy, Sabo, Monkey D. Garp, Curly Dadan, Marco, Jozu, Thatch, Vista, Blamenco, Rakuyo, Namule, Blenheim, Curiel, Kingdew, Haruta, Atmos, Speed Jil, Fossa, Izo, Kozuki Oden, Jinbe
– Changes Powerhouse characters to Super Powerhouse, and changes Fighter characters to Super Fighter
– Can be activated even by crewmates
– Boosts Powerhouse and Fighter characters’ base ATK by +1,250 for 1 turn

Super Switch Effect
– Completely removes character’s Paralysis/Slot Bind
– Boosts Powerhouse and Fighter characters’ chain multiplier growth rate of normal attacks up to +0.7 (GOOD +0.3; GREAT +0.5; PERFECT +0.7) for 1 turn (effect can be overwritten with other chain multiplier growth rate boost effects)
– Becomes “Whitebeard & Ace” for 3 turns

Switch Effect
– Completely removes character’s Paralysis and Slot Bind effects!
– Boosts Powerhouse and Fighter characters’ chain multiplier growth rate of normal attacks up to +0.4 (GOOD +0.1; GREAT +0.1; PERFECT +0.4) for 1 turn (effect can be overwritten with other chain multiplier growth rate boost effects)

Rumble Special (Lv.10)
– Targets self for ATK Up Lv.7 (15 s), DEF UpLv.7 (15 s)
– Targets 3 enemies with high current HP for ATK x 5 damage, SPD Down Lv.5 (15 s)
– If 5 or more Powerhouse/Fighter characters are on the team, targets team for 100% chance to remove stat-reducing effects
– When remaining HP is below 1%, targets (not including self) 1 high ATK teammate for ATK Up Lv.15 (15 s), SPD Up Lv.15 (15 s)

Rumble Ability (Lv.5)
– Powerhouse/Fighter class teammates ATK Up Lv.6; HP Up Lv.6
– Self ATK Up Lv.10, SPD Up Lv.10
– When self is KO’d, launches Rumble Special 1 time

GP Burst (Lv.5)
– Targets QCK-type / Powerhouse / Fighter / Driven class teammates for ATK Up Lv.10 (30 s)
– Targets all enemies for HP 70% reduction, 100% chance of Halve Stats (10 s)
– Targets 4 enemies with high Special CT for Leader base ATK x 4 damage

GP Leader (Lv.5)
– QCK-type teammates DEF, SPD, HP Up Lv.6
– Powerhouse/Fighter/Driven class teammates ATK Up Lv.6, Special CT Speed Up Lv.4

*This content is still under development and is subject to change. Please check in-game after this character has been added.

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