NEWS

キャラクター情報 2024.03.25

「強敵大集合!スゴフェス!!」新キャラ性能紹介

ドフラミンゴ&シュガー 闇に君臨するファミリー

■ここがポイント!
敵にかかっている状態異常の数が多いほど属性相性の影響が大きくなる必殺技!!
超入れ替えで敵を弱体化させ、敵に大ダメージを与えよう!

■属性・タイプ
速/知・野心/博識

■必殺技
「糸とオモチャの襲撃」
必殺ターン:14(最大強化時)

・敵全体のHPバーにかかっている全てのバリアを3ターン減
・前のターンに、通常攻撃で敵のHP以上に与えたダメージの総量の1倍の無属性ダメージを敵全体に与える(前のターンに通常攻撃で敵のHP以上に与えたダメージの最大値100,000,000)
・必殺技発動時の敵全体にかかっている状態異常の数に応じて1ターンの間野心と博識タイプキャラの通常攻撃による属性相性の影響を下記のように強化する
0~2個:2.25倍
3~5個:2.5倍
6~7個:2.75倍
8個以上:2.75倍かつ一味にかかっている属性相性強化効果をさらに+0.25上昇(この効果はこの必殺技の属性相性強化効果にも影響する)
・船長が野心か博識タイプキャラの時、1ターンの間敵全体を弱体状態にする(敵全体の被ダメージを1.5倍、敵が被ダメージ上昇状態の時、さらに被ダメージを1.25倍にする)
・2ターンの間「ドフラミンゴ&シュガー」になる

■船長効果
「築き上げた見せかけの平和」

・冒険開始時の野心と博識タイプキャラの必殺ターンを1短縮
・野心と博識タイプキャラの攻撃を5.25倍、[空][G]スロット時またはスロット一致時約6倍
・野心と博識タイプキャラの体力を1.2倍
・一味は[速][知]スロットも有利スロット扱い
・ターン終了時にPERFECT1回につきキャラの回復×0.5倍の体力を回復
・受けるダメージを20%減
・一味は必殺封じ状態を10ターン回復する

■超入れ替え効果
入れ替え回数:6
・自分にかかっている船長効果無効状態を完全に解除
・自分のスロットを自属性スロットに変換([お邪魔]も変換可)
・敵の状態異常無効の効果を無視して1ターンの間敵全体の被ダメージを1.75倍に上昇
・1ターンの間敵全体の攻撃を50%減らす(この効果は必殺技等には適応されない)

モリア&ペローナ 覚めることのない悪夢

■ここがポイント!
敵にかかっている状態異常の数が多いほど味方の攻撃力が強化される必殺技!!
超入れ替えで敵をネガティブ状態にすると、更に与えるダメージが上昇するぞ!

■属性・タイプ
速/知・野心/博識

■必殺技
「逃げ場の無い悪夢」
必殺ターン:14(最大強化時)

・敵全体のHPを10%減らす
・必殺技発動時の敵全体にかかっている状態異常の数に応じて、1ターンの間野心と博識タイプキャラの攻撃を下記のように強化する
0~2個:2.5倍
3~5個:2.75倍
6~7個:3倍
8個以上:3倍かつ一味にかかっている攻撃上昇効果をさらに+0.25(この効果はこの必殺技の攻撃上昇効果にも影響する)
・一味にかかっている封じ・やけど状態を6ターン回復
・1ターンの間被ダメージ上昇中・ネガティブ状態の敵に与えるダメージが2.5倍
・2ターンの間敵全体を痺れ状態にする(60%の確率で行動ターンの減少が発生しない)
・2ターンの間「モリア&ペローナ」になる

■船長効果
「暗がりの脅威」

・冒険開始時の野心と博識タイプキャラの必殺ターンを1短縮
・野心と博識タイプキャラの体力を1.3倍、攻撃を5倍
・敵が被ダメージ上昇・遅延・いずれかの毒・防御力ダウン・痺れ・熱傷・ネガティブ状態の状態異常1つにつき与えるダメージがさらに1.04倍(7つまで適用可能、ダメージ上昇効果は最大約1.315倍上昇し、攻撃上昇効果とあわせて合計で約6.579倍分のダメージ上昇になる)
・一味は[肉][連]スロットも有利スロット扱いになる

■超入れ替え効果
入れ替え回数:6
・敵の状態異常無効の効果を無視して1ターンの間敵全体をネガティブ状態(攻撃と防御力を20%減少)にする
・1ターンの間敵全体の野心と博識タイプ耐性を25%下げ、ターン終了時に体力を8000回復する

※こちらでご紹介する内容は開発段階のものとなります。
内容は変更となる場合がございますので、実装後ゲーム内でご確認ください。

※以下、同一内容の英語翻訳となります。


Doflamingo & Sugar – The Family Ruling From the Darkness

Key Points!
The more status effects there are affecting the enemy, the greater the type effect boost when you use their Special!
Use their Super Switch Effect to weaken enemies and deal major damage!

Type&Class
QCK/INT & Driven/Cerebral

Special
Assault of Strings and Toys
Special Charge Turns: 14 (at MAX status)

-Reduces the duration of all enemy barriers by 3 turns
-Deals 1x the amount of damage dealt beyond enemies’ HP with normal attacks in the previous turn in non-type damage to all enemies (Counts up to 100,000,000 total damage dealt beyond enemies’ HP with normal attacks in the previous turn)
-Boosts the type effects of normal attacks for Driven and Cerebral characters for 1 turn based on the number of status effects applied on enemy
2.25x for 0-2 effects
2.5x for 3-5 effects
2.75x for 6-7 effects
2.75x and further boosting the effect of crew’s type effect boost (effect applies to type effect boost from this Special) by +0.25 for 8 effects or more)
-If Captain is a Driven or Cerebral class, applies Weakened status (increase damage taken by 1.5x for all enemies, damage further increased by 1.25x if enemy has Increased Damage Taken) to all enemies for 1 turn
-Becomes “Doflamingo & Sugar” for 2 turns

Captain Ability
Building the Facade of Peace

-Reduces Driven and Cerebral characters’ Special charge time by 1 turn at start of quest, boosts their HP by 1.2x, boosts their ATK when they have [EMPTY][G] or matching slots by approximately 6x (boosts their ATK by 5.25x otherwise)
-Makes crew’s [QCK][INT] slots have matching slot effects
-Heals crew by 0.5x character’s RCV for every PERFECT at end of turn
-Reduces damage taken by 20%
-Reduces crew’s Special Bind duration by 10 turns

Super Switch Effect
Required Switch Effect Uses: 6

-Completely removes character’s Despair
-Changes character’s slot (including [BLOCK] slot) to character’s own type -Applies increase damage taken status (ignoring immunity to status effects) to all enemies by 1.75x for 1 turn
-Educes all enemies’ ATK by 50% for 1 turn (this effect is not applied to certain effects such as Specials)

Moria & Perona – Neverending Nightmare

Key Points!
The more status effects there are affecting the enemy, the greater the ATK boost to your crew when you use their Special!
Use their Super Switch Effect to give enemies Negative status and further boost the damage dealt!

Type&Class
QCK/INT & Driven/Cerebral

Captain Ability
Threats from the Gloom

Special
Inescapable Nightmare
Special Charge Turns: 14 (at MAX status)

-Reduces all enemies’ HP by 10% Boosts Driven and Cerebral characters’ ATK for 1 turn based on the number of status effects applied on enemy
2.5x for for 0-2 effects
2.75x for 3-5 effects
3x for 6-7 effects
3x and further boosting the effect of crew’s ATK boost (effect applies to ATK boost from this Special) by +0.25 for 8 effects or more)
-Reduces crew’s Bind/Burn duration by 6 turns
-Boosts damage dealt to increased damage taken/Negative status enemies by 2.5x for 1 turn
-Applies Paralysis (60% chance not to reduce action turns) to all enemies for 2 turns
-Becomes “Moria & Perona” for 2 turns

-Reduces Driven and Cerebral characters’ Special charge time by 1 turn at start of quest, boosts their HP by 1.3x, boosts their ATK by 5x
-Boosts their damage dealt to enemies with damage taken increased, delay, any poison, DEF down, Paralysis, Ignite, or Negative status by 1.04x for each status effect (effect applies up to 7 status effects; up to approximately 1.315x; total of approximately 6.579x ATK boost)
-Makes crew’s [RCV][TND] slots have matching slot effects

Super Switch Effect
Required Switch Effect Uses: 6

-Gives all enemies Negative status (reduces their ATK and DEF by 20%, ignoring immunity to status effects) for 1 turn
-Applies -25% Driven and Cerebral Resistance to all enemies for 1 turn, and heals crew by 8,000 HP at end of turn for 1 turn

*This content is still under development and is subject to change.
Please check in-game after this character has been added.

トップページへ戻る